Урок "Умови успішного навчання, розвиток здібностей".

Про матеріал
Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров’я Тема уроку 2.2. Умови успішного навчання, розвиток здібностей. Мета уроку: - ознайомитись з умовами успішного навчання; - створювати і підтримувати мотивацію до навчання; - сформувати вміння визначати користь від вивчення різних предметів; - розвивати пам'ять, увагу, уяву; - виховувати бажання вдосконалювати свої здібності й таланти. Ключові слова: пам'ять, увага, уява, здібності, талант, успішне, умови успіху
Перегляд файлу

Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров’я

Тема уроку 2.2.  Умови успішного навчання, розвиток здібностей.

Мета уроку: -  ознайомитись з умовами успішного навчання;

  • створювати і підтримувати мотивацію до навчання;
  • сформувати вміння визначати користь від вивчення різних предметів;
  • розвивати пам'ять, увагу, уяву;
  • виховувати бажання вдосконалювати свої здібності й таланти.

Ключові слова: пам'ять, увага, уява, здібності, талант, успішне, умови успіху

Вхідний контроль

1)   Виконувати домашні завдання можна коли завгодно. (–)

2)   Виконувати домашні завдання можна де завгодно. (–)

3)   Учню потрібне спеціально обладнане місце для виконання домашніх завдань(+)

4)   Виконувати завдання можна під час прийому їжі. (–)

5)   Починають виконувати домашні завдання з найскладніших предметів. (–)

6)   Починають виконувати завдання з найлегших предметів. (+)

Лекція

Талант – це віра в себе, у свою силу.

М.Горький

Що таке талант?

Притча про талант.

Наполеон мав свою думку про талант. Він говорив, що талант справжнього полководця можна зрівняти з квадратом, де основа – воля, а висота – розум. Квадрат буде квадратом за тієї умови, якщо основа рівна висоті. Великим полководцем може бути лише та людина, у якої воля й розум рівні. Якщо воля значно перевищує розум, полководець буде діяти рішуче й мужньо, але не досить розумно; якщо навпаки, то в нього хороші ідеї та плани, але не вистачить мужності й рішучості здійснити їх.

Отже, талант – це сукупність великої кількості позитивних якостей людини: світлого розуму, доброї пам’яті, різних здібностей, чуйності, мужності.

Як розвивати свій талант? Як стати успішним?

Ви, мабуть не раз помічали, що хтось має хист до математики, хтось легко вивчає іноземні мови, а про когось кажуть, що він чи вона народилися з пензлем в руках, з лижами на ногах.

І це дуже добре. Уявляєте, що було б, якби всі люди мали здібності, наприклад, лише до математики. Хто б тоді грав на скрипці, писав вірші, виховував та навчав дітей.

Від чого залежать здібності?

  •               Відомо, що ліва півкуля головно мозку відповідає за операції з літерами та числами (за уміння читати, обчислювати, логічно мислити) – це мислителі.
  •               А права півкуля відповідає за уяву, здатність орієнтуватися в просторі, розпізнавати складні об’єкти – це митці.

Експеримент

Проведення експеримент – тесту для визначення, яка півкуля головного мозку активніша в учнів та хто вони: «мислителі чи митці?» (запропоновані вправи виконувати швидко, не задумуючись).

Вправа №1. Розташуйте руки перед собою, переплетіть пальці, утворюючи «замок». Подивіться, який з великих пальців зверху – правий чи лівий. Якщо правий, то провідна ліва півкуля, і навпаки.

Вправа  №2. Схрестіть руки на грудях і подивіться, яка рука зверху – права чи ліва. Це так звана поза Наполеона.

Вправа №3. А тепер поаплодуйте собі. Зверніть увагу на те, яка долоня зверху.

Висновки: якщо в усіх випадках отримано відповідь «права», то провідна ліва півкуля і ви – мислитель. Якщо відповідь «ліва» - митець. Але найчастіше виходять різні комбінації, які свідчать про широкий спектр ваших здібностей та можливостей.

 

       Для розкриття наступного питання нашого уроку: «умови успішного навчання», потрібно звернутись до історії, адже саме історія дає багато прикладів, коли люди досягли неймовірних успіхів завдяки наполегливості й розвитку своїх здібностей.

Так, Олександр Македонський пам’ятав у обличчя і на ім’я майже всіх солдатів своєї армії. Альберта Ейнштейна (відомого фізика, лауреата Нобелівської премії) у молоді роки вважали нездібним до математики, і в 11 років, на думку своїх учителів, він відставав у розумового розвитку. Тривалий час Ісаак Ньютон був останнім учнем в класі, доки глузування не змусили його взятися за навчання і швидко залишити позаду всіх, хто з нього глузував.

Завдяки чому їм вдалося досягти значних успіхів? Чи не стануть дані «умови успіху» в пригоді вам, наприклад, під час навчання?

 

Виділяють 10 умов успішного навчання. Визначити ці «умови» допоможуть листівки, послані вам учнями з минулого, вони користувались ними і досягли значних успіхів у навчанні.

 

 

 

 

 

 

 

 

Приклад: «Для чого це мені? - спитає хтось. -  Я хочу стати зіркою естради. Математика мені не знадобиться». – Це не так. Математика на рівні шкільної програми потрібна й співакам, адже вона навчає не лише обчислювати, а й логічно мислити, наводити чіткі аргументи, пояснювати свою думку. Без таких умінь в житті не обійтись.

 

Відеофрагмент

Для чого потрібно навчатися? Мудрий вчитель завжди вміє пояснити кожній дитині для чого потрібне навчання.

https://www.youtube.com/watch?v=CGePsjFtKio

Практична робота .

1)

Пам’ятка «Як стати успішним?»

  1. Налаштуйся на успіх. Повір що тобі це під силу. Для цього помрій, як буде добре, коли ти досягнеш мети.
  2. Ретельно сплануй свої дії. Наближатися до мети краще маленькими кроками (від однієї перемоги до іншої).
  3. Щодня оцінюй свої результати.
  4. Вітай себе за будь - який успіх. Розкажи про нього батькам та друзям.
  5. Не бійся помилок і невдач. Якщо в тебе щось не виходить, сприймай це як можливість змінити свої плани і спробуй іще раз.
  1.   Вправа для розвитку уяви «Давай дружити».

Уяви живою істотою математику, полюби її, давши їй таке ім’я, щоб вона захотіла з тобою дружити.

  1.   Запам’ятовування цифр.

1

6

8

7

2

3

3

1

8

9

5

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 
 

Тестування

1. Які з цих умов є умовами успішного навчання? (2б)

а) самостійність у навчанні

б) треба чекати поки вчитель «розжує» і вкладе у вашу свідомість той чи інший матеріал

в) практичне застосування знань та умінь

2. Ліва півкуля головно мозку відповідає за: (2б)

а) операції з літерами та числами

б) за уміння читати

 в) здатність орієнтуватися в просторі

3. Щоб подружитись з складним предметом треба (2б)

а) знайти в змісті предмета щось цікаве та корисне для себе

б) звернутись за допомогою до вчителя

 в) не займатись цим предметом рік-два

4. Як практичне застосовувати знання та уміння? (2б)

а) більше розв’язувати задач та вправ

б) робити так, щоб твої вправи робили друзі або батьки

 в) працювати не лише головою, а й руками

5. Яка різниця у твоєму розумінні є між митцем та мислителем? (4б)

(дай розгорнуту відповідь на запитання)

Ключ до тесту: 1 а,в; 2 а,в; 3 а,б; 4 а,в; 5

Домашнє завдання: написати твір «Мій секрет запам’ятовування вірша».

Словник термінів:

Здібності — індивідуально стійкі психічні властивості людини, що визначають її успіхи в різних видах діяльності. Задатки — це потенційні можливості, що виявляються в діяльності, яка не може існувати без них.

Навча́ння — це організована, двостороння діяльність, спрямована на максимальне засвоєння та усвідомлення навчального матеріалу і подальшого застосування отриманих знань, умінь та навичок на практиці.

Успіх – це почуття задоволення і щастя, самореалізованість і здійснення  заповітних мрій.

Література:

Д. Бех, Т. В. Воронцова Основи здоров’я, 5 кл., підр. К.: 2013

Т. Є. Бойченко, С. В. василенко Основи здоров’я, 5 кл., підр. К.: 2013

О. В. Тагліна навчальний зошит Основи здоров’я 5 клас.

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
1643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку