Урок "Урок 16. Північне Відродження Тип уроку: Урок-семінар"

Про матеріал

Працюю над проблемою: підвищення ефективності навчання шляхом використання інноваційних технологій та нестандартних уроків. Намагаюсьвтілювати на уроках історії компетентнісну модель навчання історії за рахунок організації семінарів, дискусій, інтерактивних технологій, організовуючи пізнавальну діяльність учнів, формуючи погляди на історію та переконання.

Перегляд файлу

Урок 16. Північне Відродження

Тип уроку: Урок-семінар

Мета: - ознайомити учнів з мистецтвом Північної Європи в добу Ренесансу

  • продовжити роботу над вмінням аналізувати мистецькі напрямки та творчість окремих митців
  • виховувати почуття прекрасного, вміння бачити красу в усіх ї  проявах

Обладнання:

карта «Європа в ХУІ-ХУІІ ст..»

ілюстративний матеріал

Література:

 Коллекция «Великие художники». К.: ООО «Иглмосс Юкрейн»

Любимов Л. Искусство Западной Европы: Сред. Века. Возрождение в Италии. Кн. Для чтения. – М.: Просвещение, 1982

Отто Бенеш. Искусство Северного Возрождения. – М.: Искусство, 1973

Ильина Т.В. История искусств. Западноевропейское искусство. – М.: Высшая школа, 1983

Культура эпохи Возрождения и Реформация. – Л.: Наука, 1981

Тейн де Фрис. Рембрандт. – К.:Мистецтво, 1985

Львов С. Альбрехт Дюрер. – М.: Искусство, 1985

Шахова К.Л. Творчество великих европейских художников ХУ-ХУ вв. – К.: Вища школа, 1980

Електронні ресурси:

 http://www.100top.ru

http://www.iat.kiev.ua

www.KM.ru

                                                    Любите живопись, поэты!

                                                    Лишь ей, единственной, дано

                                                    Души изменчивой приметы

                                                     Переносить на полотно.

                                                                     Н.Заболоцкий

                               Хід уроку

І. Актуалізація знань:(5 хв.)

- на дошці табличка «Передумови Відродження»

- розповіді про улюблених митців Відродження або їх твори

- як ви вважаєте, чи був розквіт культури на зорі Нового часу суто італійським явищем?

ІІ. Мотивація (2 хв.)

 Звісно, культура Відродження, що зародилася в Італії, не могла не набути поширення в інших країнах. Адже Новий час, нові люди потребували цієї гуманістичної передової буржуазної культури. Сьогодні ми з вами ознайомимось ще з кількома центрами світової культури.

ІІІ. Новий матеріал (30 хв.)

План подачі нового матеріалу:

  1. Мистецтво Нідерландів
  2. Мистецтво Франції
  3. Мистецтво Німеччини
  1. А . бесіда: (3 хв.)
  • пригадайте, які події відбувалися в Нідерландах в ХУІ ст.?
  • чого прагнули місцеві жителі?
  • Чому війна за визволення носила риси буржуазної революції?

Б. Учень.( 2 хв.)

 Мистецтво Нідерландів ХУІ-ХУІІ ст.. являє собою яскравий приклад буржуазної культури в кращому розумінні цього слова. Заможні жителі хотіли бачити в своїх оселях прості речі, пейзажі, шо їх оточують, портрети своїх близьких. На картинах того часу перед нами постають морські пейзажі, вітряки, небо з низькими сірими хмарами, гнаними вітром, сільські свята та затишні міські дворики. Люди на цих невеличких картинах грають на музичних інструментах, вечеряють, танцюють, залицяються, отримують листи, насолоджуються життям.

2 учень:(4 хв.) одним з найвидатніших художників того часу був Пітер Пауль Рубенс. Він народився у провінції Фландрія на півдні Нідерландів, отримав освіту в Італії. Він одночасно виконував дипломатичні доручення в країнах Європи та займався живописом. З стін його майстерні вийшло близько 3 тис. картин. На картинах митця справжнє буяння життя, його герої сильні, красиві, закохані в красу світу. Він звертається до міфологічних сюжетів, пише портрети сучасників, сповнені тонкого психологізму.

 

 

  Союз землі та води            Автопортрет з дружиною

3 учень.(4 хв.) Найвищого розвитку мистецтво  Нідерландів досягло в творчості голландського художника Рембрандта Ван Рейна. Син мельника з міста Лейдена зажив слави ще за життя. Він був модним художником в Амстердамі, одружився зі знатною коханою дівчиною. Але незалежний характер, постійний творчий пошук, небажання йти за смаками заможних замовників привели до втрати вигідних клієнтів та зубожіння. Рембрандт починає творити для себе. Він пише дивовижні за психологічною глибиною портрети старих, створює серії офортів та автопортретів, по своєму осмислює біблійні сюжети. Одним з шедеврів митця є картина «Повернення блудного сина». Сліпий старенький батько тремтячими руками обіймає знову віднайденого сина, який не сміє підвести очей.

 

.

         «Автопортрет»                       Рембрандт «Повернення блудного  

                                                            сина»

 

  1. А. Слово вчителя:(2 хв.) культура Франції формувалася переважно під впливом абсолютизму. Центром розвитку науки та мистецтва був королівський двір саме французькі монархи були покровителями мистецтва, заохочували розвиток літератури та філософії. До французького двору стікалися митці з усієї Європи. Недаремно, саме тут жили та творили певний час Леонардо да Вінчі та Бенвенуто Челліні.

Б. учень: (7 хв.)

Характерною рисою культури Франції став раціоналізм. До середини ХУІІ ст.. склалася загальнонаціональна літературна мова. В творчості Корнеля та Расина досягла апогею французька трагедія, Мольєр відтворив «людську комедію» свого часу. В живописі відбувалася боротьба між стилем бароко та класицизмом. В центрі уваги класицистів стояла значна особистість. Одним з найзначніших граверів та рисувальників був Жак Калло. Він першим зобразив народні бідування, натовп в дії. Визначними його роботами стали серії офортів «Каприччі» та «Великі біди війни». Одним з кращих виразників настроїв буржуазії, що протистоїть розбещеному світському суспільству став Жорж де Латур. Його герої стримані, прості, суворі. Він часто звертався до побутових сценок. Найбільшими художниками свого часу вважаються  Луї Ленен та Нікола Пуссен. Широко відомі м’які ліричні жанрові картини Ленена: «Родина молочниці», «Селянська трапеза». Пуссен брав свої сюжети з міфології, прагнув до величного спокою та благородної стриманості. Він часто звертається до пейзажу, схиляється перед величчю природи

     

Пуссен. Автопортрет             Викрадення сабінянок

3. А. Бесіда: (2 хв.)

- які події сталися в Німеччині в ХУІ ст.?

- чи могли вони вплинути на розвиток культури.

Б. Учень (5 хв.)

1471-1528. Найвизначнішим митцем німецького відродження був Альбрехт Дюрер. Син ювеліра з Нюрнберга рано проявив здібності до малювання. Йому випало жити в бурхливу епоху Реформації та Селянської війни, бути сучасником і другом багатьох видатних філософів-гуманістів, письменників, політичних діячів. Неспокійні часи знайшли відбиття в творчості митця. Він декілька разів відвідував Італію, зазнав впливу італійських майстрів. Художник однаково добре володів пензлем та різцем, створював вівтарні триптихи, гравюри на дереві та металі, портрети сучасників, біблійні сюжети, натюрморти, пейзажі, акварелі. Відомий навіть проект пам’ятника селянину, що загинув під час Селянської війни. Художник уважно вивчав власний внутрішній світ, до нас дійшло декілька десятків його автопортретів. Силою та пристрастю дихають постаті євангельських апостолів, коханням та втіхою зображення Адама та Єви. І досі вражають гравюри Дюрер: святий Ієронім, апокаліптичні вершники, Меланхолія.

                                 

Л Кранах. Мадонна                      Палац в стилі барокко

2-й учень( 3 хв..) до визначних художників німецького Відродження належить також Лукас Кранах. Його відрізняє велика ліричність, чуттєвість, особливо у створенні зображень мадонн та придворних красунь. Кранах створив особливий неповторний тип жіночої краси.

Записи в зошитах під час уроку:

поняття

особи

дати

Натурфілософія

Пейзаж

Натюрморт

Жанр

 

 

Пітер Пауль Рубенс

Рембрандт Ван Рейн

Альбрехт Дюкер

Дієго Веласкес

 

1471-1528 – життя Дюрера

1577-1640 – життя Рубенса

1606-1669 – життя Рембрандта

ІІІ. Рефлексія (6 хв.):

  • поясніть, які особливості має стиль бароко
  • що спільного було у митців Північного Відродження в різних країнах?
  • що спільного та відмінного між Північним та італійським Ренесансом?

 

ІУ. Домашнє завдання: (2 хв.)

підручник, пригадати з курсу зарубіжної літератури про письменників доби Відродження, з курсу фізики – про науковців.

 

 

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку