Урок Урок біології. 8 клас. Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Опора та рух»

Про матеріал

Урок біології у 8 класі на тему "Узагальнення та систематизація знань з теми "Опора та рух"" можна провести у вигляді гри "Найрозумніший". Гра містить 3 тури.Мета уроку перевірити знання учнів з даної теми.

Перегляд файлу

             Урок біології. 8 клас.

 

Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Опора та рух»

Мета: перевірити знання учнів з теми «Опора та рух», сприяти засвоєнню теоретичного матеріалу; розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси, мислення; створення ситуації успіху й почуття радості від розумової праці; розширення кругозору учнів.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Форма уроку: інтелектуальна гра «Найрозумніший»

Матеріали до уроку: таблиці : «Опорно-рухова система людини», для гри (додаток).

                                  Хід уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 Ми завершили вивчення теми «Опора та рух». Вивчили будову та функції опорно-рухової системи, роль рухової активності для збереження здоров’я, вплив фізичних вправ на розвиток скелетних м’язів. Підсумуємо вивчене, узагальнимо, систематизуємо свої знання, проведемо урок-гру «Найрозумніший» по цій темі.

ІІІ. Ознайомлення з правилами гри.

 В першому турі приймають участь всі учні, але в певній послідовності: спочатку письмово відповідають на картках учні 1 ряду, потім 2,3. В результаті 9 учнів, які дали найбільше правильних відповідей переходять у ІІ тур. В ІІІ тур проходять 3 учнів, між якими і відбувається фінал. Увага! Дотримуйтесь правил. Не підказуйте, відповідайте, будьте активні!

 

ІV. Проведення гри.

 

 

І тур. Біологічна розминка.

1-й ряд.

1. Як називають  біцепс?

2. Скільки кісток налічується в скелеті людини?

3. Як називають клітини кісткової  тканини?

4. Які речовини надають кісткам твердості?

5. Порожнистий стрижень довгої трубчастої кістки?

6. Скільки пар ребер у людини?

 

2-й ряд.

1. Як називають трицепс?

2. Скільки скелетних м*язів у тілі дорослої людини?

3. Як називають клітини хрящової  тканини?

4. . Які речовини надають кісткам пружності?

5. Голівки довгої трубчастої кістки називають..

6. Скількома хребцями утворений хребет?

 

3-й ряд.

1. Як називають м*язи, які забезпечують протилежні рухи?

2. Скільки  %  маси тіла дорослої людини становлять м*язи?

3. Що є структурною частиною кісткової тканини?

4. Як називається рухоме з*єднання кісток?

5. Зовні кістка вкрита ….

6. Як називається рухома кістка лицьового відділу черепа?

Отож, є 9 переможців І туру, які продовжать боротьбу за звання «Найрозумнішого».

 

ІІ тур.  Ерудити.

Вчитель показує  на таблиці  кістки, які учні записують в порядку показу:

 

  1. Грудина. 2
  2. Стегнова.
  3. Плечова.
  4. Тазова.
  5. Верхня щелепа.
  6. Лопатка.
  7. Ліктьова.
  8. Велика гомілка.
  9. Променева.
  10. Зап*ястя.
  11. Фаланги пальців.
  12. Ключиця.

 

Учні, що ввійшли у фінал, обиратимуть теми для заключного туру, виконавши завдання правильно і швидко.

Тестові завдання на визначення послідовності:

Фіналісти вибирають теми: «Скелет», « М*язи», «Людина та її здоров*я», «Загальні питання», в порядку правильного та швидкого виконання попереднього завдання. Далі учні дивляться на плакат-таблицю про-

тягом 15с, їх теми під певним кольором (Скелет-зеленим, М*язи-червоним, Людина та її здоров*я-оранжевим, Загальні питання –чорним) і номерами. Правильна відповідь на запитання своєї теми оцінюється в 2 бали, на тему супротивника-3 бали, а якщо потрапить на загальні питання – 1 бал. (Дивись додаток).

 

ІІІ тур. Фінал.

Скелет.

  1. Яким чином кістка росте у довжину? 1
  2. За формою кістки поділяються на…. 9
  3. Яку  будову має суглоб?21
  4. Назвіть відділи хребта.
  5. Які розрізняють хрящі?

 

М*язи.

  1. Яка будова скелетного м*яза?
  2. Які бувають м*язи за формою ?
  3. Які бувають м*язи за функціями ?
  4. Який механізм скорочення м*яза?
  5. Від чого залежить сила м*язів?

 

     Людина та її здоров*я.

  1. Як називається бічне викривлення хребта?
  2. Які розрізняють переломи?
  3. Що таке гіподинамія?
  4. Що таке вивих?
  5. Які ознаки кііфозу?

 

Загальні питання.

  1. Наука про будову і функції клітини.
  2. Наука про будову організму та його органи..
  3. Здатність організму пристосовуватись до умов навколишнього середовища.
  4. Найменша структурна і функціональна одиниця живого.
  5. Сукупність клітин і міжклітинної речовини, які подібні за будовою, функціями та мають спільне походження.
  6. Які типи тканин властиві організму людини.
  7. Що таке орган?
  8. Назвіть регуляторні системи організму людини.
  9. Які органи належать до зовнішніх?
  10. Відповідь організму на подразнення, що здійснюється за участю нервової системи.
  11. Біологічно активні речовини, що виробляються залозами внутрішньої

секреції.

  1. Назвіть анатомо-фізіологічні системи органів людини.
  2. Як називають тіла та речовини, які є для організму чужорідними.
  3. Як називаються особливі білки, які виробляють певні клітини крові у відповідь на вторгнення в організм антигенів.
  4. Здатність організмів відтворювати собі подібних.

 

V.Підведення підсумків гри.

Отож, вітаємо переможця.

 

VІ. Підведення підсумків. Домашнє завдання.

-Повторити матеріал теми «Опора та рух»,

-Скласти до вивченої теми 9 тестових завдань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
3633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку