Урок біології у 8 класі на тему "Узагальнення та систематизація знань з теми "Опора та рух"" можна провести у вигляді гри "Найрозумніший". Гра містить 3 тури.Мета уроку перевірити знання учнів з даної теми.
Урок біології. 8 клас.
Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Опора та рух»
Мета: перевірити знання учнів з теми «Опора та рух», сприяти засвоєнню теоретичного матеріалу; розвивати творчу активність, пізнавальні інтереси, мислення; створення ситуації успіху й почуття радості від розумової праці; розширення кругозору учнів.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Форма уроку: інтелектуальна гра «Найрозумніший»
Матеріали до уроку: таблиці : «Опорно-рухова система людини», для гри (додаток).
Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми завершили вивчення теми «Опора та рух». Вивчили будову та функції опорно-рухової системи, роль рухової активності для збереження здоров’я, вплив фізичних вправ на розвиток скелетних м’язів. Підсумуємо вивчене, узагальнимо, систематизуємо свої знання, проведемо урок-гру «Найрозумніший» по цій темі.
ІІІ. Ознайомлення з правилами гри.
В першому турі приймають участь всі учні, але в певній послідовності: спочатку письмово відповідають на картках учні 1 ряду, потім 2,3. В результаті 9 учнів, які дали найбільше правильних відповідей переходять у ІІ тур. В ІІІ тур проходять 3 учнів, між якими і відбувається фінал. Увага! Дотримуйтесь правил. Не підказуйте, відповідайте, будьте активні!
ІV. Проведення гри.
І тур. Біологічна розминка.
1-й ряд.
1. Як називають біцепс?
2. Скільки кісток налічується в скелеті людини?
3. Як називають клітини кісткової тканини?
4. Які речовини надають кісткам твердості?
5. Порожнистий стрижень довгої трубчастої кістки?
6. Скільки пар ребер у людини?
2-й ряд.
1. Як називають трицепс?
2. Скільки скелетних м*язів у тілі дорослої людини?
3. Як називають клітини хрящової тканини?
4. . Які речовини надають кісткам пружності?
5. Голівки довгої трубчастої кістки називають..
6. Скількома хребцями утворений хребет?
3-й ряд.
1. Як називають м*язи, які забезпечують протилежні рухи?
2. Скільки % маси тіла дорослої людини становлять м*язи?
3. Що є структурною частиною кісткової тканини?
4. Як називається рухоме з*єднання кісток?
5. Зовні кістка вкрита ….
6. Як називається рухома кістка лицьового відділу черепа?
Отож, є 9 переможців І туру, які продовжать боротьбу за звання «Найрозумнішого».
ІІ тур. Ерудити.
Вчитель показує на таблиці кістки, які учні записують в порядку показу:
Учні, що ввійшли у фінал, обиратимуть теми для заключного туру, виконавши завдання правильно і швидко.
Тестові завдання на визначення послідовності:
Фіналісти вибирають теми: «Скелет», « М*язи», «Людина та її здоров*я», «Загальні питання», в порядку правильного та швидкого виконання попереднього завдання. Далі учні дивляться на плакат-таблицю про-
тягом 15с, їх теми під певним кольором (Скелет-зеленим, М*язи-червоним, Людина та її здоров*я-оранжевим, Загальні питання –чорним) і номерами. Правильна відповідь на запитання своєї теми оцінюється в 2 бали, на тему супротивника-3 бали, а якщо потрапить на загальні питання – 1 бал. (Дивись додаток).
ІІІ тур. Фінал.
Скелет.
М*язи.
Людина та її здоров*я.
Загальні питання.
секреції.
V.Підведення підсумків гри.
Отож, вітаємо переможця.
VІ. Підведення підсумків. Домашнє завдання.
-Повторити матеріал теми «Опора та рух»,
-Скласти до вивченої теми 9 тестових завдань.
Додаток.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|