Урок «Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше зацікавлення»

Про матеріал

Урок у 6 класі.

Мета: систематизувати та узагальнити вивчений учнями впродовж навчального року матеріал, який стосувався знань про життєвий і творчий шлях письменників, зміст їхніх творів, понять з теорії літератури; розвивати вміння школярів виразно й усвідомлено читати прозові та ліричні твори, коментувати їх зміст і здійснювати ідейно-художній аналіз; розвивати культуру зв'язного мовлення, читацькі навички, збагачувати словник; формувати естетичні смаки, світогляд; виховувати почуття любові шестикласників до книг, рідної мови, культури українців, їх звичаїв, обрядів, пошану до митців слова, відповідальність за доручену справу.

Тип уроку: урок-гра (урок повторення та узагальнення знань).

Перегляд файлу

Предмет _______________________ Клас ___ Урок № ___  Дата___/___/___  

 

Прізвище вчителя __________________

 

 

 

 

 

Тема уроку: «Урок-підсумок. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше зацікавлення» 

Мета: систематизувати та узагальнити вивчений учнями впродовж навчального року матеріал, який стосувався знань про життєвий і творчий шлях письменників, зміст їхніх творів, понять з теорії літератури; розвивати вміння школярів виразно й усвідомлено читати прозові та ліричні твори, коментувати їх зміст і здійснювати ідейно-художній аналіз; розвивати культуру зв’язного мовлення, читацькі навички, збагачувати словник; формувати естетичні смаки, світогляд; виховувати почуття любові шестикласників до книг, рідної мови, культури українців, їх звичаїв, обрядів, пошану до митців слова, відповідальність за доручену справу.

Тип уроку: урок-гра (урок повторення та узагальнення знань).

Обладнання уроку: виставка художніх творів та портретів тих письменників, творчість яких вивчалася впродовж навчального року, учнівські малюнки, музичне оформлення, дидактичний матеріал.

Методика та прийоми проведення уроку: бесіда, розповідь, «вільний мікрофон».

Епіграф уроку:

Змолоду набирайся знань, щоб не пуста була твоя власна криниця. 

Народна мудрість

 

 

 

План уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  3. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.
  4. Актуалізація опорних знань.
  5. КВК.
  6. Підсумки КВК.
  7. Підсумок уроку.
  8. Оцінювання учнів.
  9. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Гра « Побажання другу»

На кожну літеру слова « Література» напишіть слово-побажання, а потім підійдіть до друга й подаруйте йому це побажання.

Л – любові

І – інтересу

Т – толерантності

Е – ерудиції

Р – розсудливості

А – активності

Т – товариськості

У – уважності

Р – романтики

А – альтруїзму

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

IІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми та мети уроку.

  1. Психологічна підготовка учнів до уроку.
  2. Опрацювання епіграфа уроку.

ІV.  Актуалізація опорних знань.

 

Прийом « Літературний крос»

1. На уроках літератури ми вивчали теми.. (« Загадково прекрасна і славна давнина України», « Я і світ», « Пригоди і романтика», « Гумористичні твори»).

2. Ми співали народні пісні… (колядки, щедрівки, веснянки, русальні, купальські, жниварські, колискові пісні).

3. Ми ознайомились із творчістю поетів та прозаїків… (М. Вороного,           Т. Шевченка, Лесі Українки, В. Винниченка, С. Чернілевського,  І. Жиленко, О. Іваненко, Е. Андрієвської, В. Нестайка, Я. Стельмаха, Лесі Ворониної, Л. Глібова, С. Руданського, П. Глазового).

4. Ми вивчали прозові твори… («Федько-халамидник», «Казка про яян», «Говорюща риба», «Тореадори з Ва-сюківки», «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера», «Таємне товариство боягузів…») .

5. Мені запам’ятались поезії…( « Думка», « Мрії», «Теплота родинного інтиму», « Жар-Птиця», « Дивосвіт»).

6. Я мав(ла) гарний настрій, коли читав(ла) гуморески…( «Заморські гості»,  «Найважча роль», «Похвала», «Еволюція»).

7. Найбільше мені сподобались твори…

  1. КВК.
    1.        «Інтелектуальний марафон».

Учитель пропонує учням дати визначення основних понять з теорії літератури в алфавітному порядку – скласти словничок літературознавчих термінів.

Алегорія

Анафора

Байка

Гімн – головний герой

Гумор

Епічний твір – інверсія

Ліричний герой

Ліро-етичний твір

Мораль

Народна пісня

Пісня-гімн

Повість

Поема

Порівняння

Пригодницький твір

Притча

Рефрен

Сатира

Співомовка

Строфа

Хорей

Ямб

  1.        «Реклама».

Завдання. Учень повинен прорекламувати свій улюблений твір. Можна використовувати допомогу інших учнів.

  1.        «Перевір свою пам’ять».

Вгадай вірш, пісню, байку за римами:

  1. Любить – служить, Миколай – помагай, оборона – охорона («Ой хто, хто Миколая любить»)
  2. Красна – принесла, літечко – житечко, ягнятко – телятко ( «Ой весна, весна – днем красна» )
  3. Похилилася – зажурилася, цвіт – рід, підіймемо – розвеселимо («Ой у лузі червона калина похилилася»)
  4. Походу – народу, привороту – повороту («Євшан-зілля»)
  5. Витікає – немає, море – горе, жити – поговорити («Думка» Т. Шевчен-ка)
  6. Лихо – тихо, признавалась – сміялась, драма – епіграма («Як дитиною, бувало…» Лесі Українки)
  7. Чарівниця – птицю, нема – зима, екзотична – незвична («Жар-Птиця»

І. Жиленко).

      8. Ледащиця – подивиться, садок – голосок, сидіти – летіти («Муха й Бджола» Л. Глібова)

5.4. Музична пауза.

Виконання календарно-обрядової пісні (на вибір).

  1.        «Вірю – не вірю»
  1. Ой ти, коте, коточок! – звертання (так)
  2. П. Чубинський – автор гімну «Ще не вмерла України…» (так)
  3. Мелодію до пісні-гімну дібрав Т. Шевченко (ні)
  4. «Євшан-зілля» - оповідання (ні)
  5. Т. Шевченко навчався у Москві (ні)
  6. «Синє море», «біле тіло» - епітети (так)
  7. У 9 років Леся Українка розпочала літературну діяльність (так)
  8. Найбільше цінував батько у Федькові відвертість, правду (так)
  9. «Тореадори з Васюківки» написав В. Нестайко (так)
  10. С. Руданський допомагав людям, працюючи вчителем (ні)
  11. Про Т. Шевченка писала Е. Андрієвська (ні)
  12. П. Глазовий активно співпрацював з журналом «Перець» (так)

5.6. Кросворд.

Кросворд для першої команди.

m143

1. Прізвище автора твору «Найважча роль». (Глазовий)

2. Жанр гумористичного твору. (Усмішка)

3. Висновок байки. (Мораль)

4. Героїня байки Л. Глібова. (Бджола)

5. Художній троп, який виражає глузливо-критичне ставлення до предмета зображення. (Іронія)

Кросворд для другої команди.

m144

1. Головний герой трилогії В. Нестайка «Тореадори з Васюківки». (Павло)

2. В якій п’єсі брали участь Ява і Павло з твору В. Нестайка «Тореадори з

Васюківки»? (Ревізор)

3. Як звали діда з твору Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера

лісового озера», який потрапив до ями замість чудовиська? (Трохим)

4. Епізод твору. (Фрагмент)

5. Жанр твору В. Близнеця «Звук павутинки». (Повість)

6. Прихований зміст твору. (Підтекст)

7. Герой твору В. Близнеця «Звук павутинки». (Адам)

 5.7.  Сторінками біографій письменників.

  1. З яким містом пов’язане майже все життя С. Руданського, де були написані всі основні його твори? (Ялта)
  2. Кого І. Франко назвав «найкращим українським байкописом»?                 (Л. Глібова)
  3. Хто з письменників здійснював педагогічну діяльність?                                 (С. Васильченко, Л. Глібов, Я. Стельмах)
  4. За яким твором В. Нестайка було знято фільм? («Тореадори з Васюківки»)
  5. Який твір В. Близнець переклав із давньоруської сучасною українською мовою? (Літопис «Повість минулих літ»)
  6. З яким журналом П. Глазовий активно співпрацював? («Перець»).

 5.8. Сторінками художніх творів.

  1. Після чого хлопці з твору В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» виявили власні тореадорські здібності? (Після перегляду фільму «Тореадор» з’явилося бажання мати широке визнання)
  2. Що подарував Льонька Ніні на згадку про себе (В. Близнець «Звук павутинки»)? (Кремінці)
  3. Хто з героїв твору Я. Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» вкрав тромбон у дядька Гната, а потім повернув через два дні? (Василь Трош)
  4. На якій посаді перебувала Лисиця під час судового процесу над Щукою (Л. Глібов «Щука»)? (Стряпчого)
  5. Що засуджує Л. Глібов у байці «Муха й Бджола»? (Лінь, нахабність, хитрість, ненажерливість, безтурботність, улесливість…)
  6. Якій байці Л. Глібова належить таке закінчення: …найлучче жити, як милосердний Бог дає»? («Жаба і Віл»)
  7. Через що пан остаточно посварився з Іваном (С. Руданський «Пан і Іван в дорозі»)? (Іван повсякчас намагався перехитрити пана)
  8. Чому Василько відмовився від одруження (С. Васильченко «Свекор»)? (Не хотів брати відповідальності за ведення господарства, догляд за батьками)
  9. Що отримав пан від короля з допомогою козака (С. Руданський «Козак і король»)? (Воєводство)
  10. Чим були здивовані ляхи, побачивши козаків (С. Руданський «Запорожці у короля»)? (Довгими вусами)
  11. За що було названо Семена бусурменом із твору С. Васильченка «Ба-сурмен»? (Через непокірність Богу)
  12. Про якого цікавого гостя з минулого згадує у своєму творі П. Глазовий? (Тараса Бульбу)
  1. Підсумки КВК.
  2. Підсумок уроку.

Рефлексія: «На сьогоднішньому  уроці я…».

  1. Оцінювання учнів.

Відзначення досягнень учнів, їхнього ставлення до роботи на уроці; аналіз здібностей, що сформувалися під час вивчення української літератури у 7 класі; окреслення перспектив подальшої навчальної діяльності.

  1. Домашнє завдання.

Опрацювати список літератури на літо.

 

 

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
2927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку