Урок "Урок щастя" в 3 класі НУШ

Про матеріал
Обговорення з учнями розуміння поняття «щастя», формування компетентності, усвідомлення того, що кожна людина має право бути щасливою, вчити дітей радіти життю та приносити радість оточуючим людям, розвивати вміння досягати гармонії в собі, порівнювати та робити умовиводи, сприяти розвитку в учнів мотивації до здійснення гуманних вчинків, виховувати почуття вдячності, бажання творити добро, виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі.
Перегляд файлу

 

Тема: УРОК ЩАСТЯ

Мета: обговорити з учнями розуміння поняття «щастя», формувати компетентності, усвідомлення того, що кожна людина має право бути щасливою, вчити дітей радіти життю та приносити радість оточуючим людям, розвивати вміння досягати гармонії в собі, порівнювати та робити умовиводи, сприяти розвитку в учнів мотивації до здійснення гуманних вчинків, виховувати почуття вдячності, бажання творити добро, виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі.

 

Обладнання: зображення хмаринки з буквами, зебри, білки та вовка, ситуативні ілюстрації, відеозапис мультфільму, речі для роботи в групах, «розсипані» прислів’я, клубок ниток, пісочні годинники, : мультимедійна дошка, вислови про Україну, картки з прислів’ями, презентація, контурна карта , карта України, фотографії , вірші українських поетів, картки для роботи в групах, сердечка, кросворд.

Епіграф:Я гордий з того, що живу у цій країні,

Тут люди добрі, щирі і талановиті,

Душею вірні рідній Батьківщині,

Сяйвом добра й любові оповиті.

                                 Я. Клочник

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

   Пролетіло тепле літо,

В школу повернулись діти.

Відпочили всі нівроку!

Із новим навчальним роком!

 

- Розпочнемо урок з того, що пошлемо одне одному добрі думки та почуття. Потрібно мовчки, тільки поглядом передати всім присутнім в класі свої добрі побажання.

- Я хочу попросити вас розповісти про те, що ви відчули, коли посилали один одному добрі думки та почуття.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Країна Знань незвичайна, чарівна. В ній багато таємниць, несподіванок, випробувань. І ось перше випробування – кросворд.

ІІ. Актуалізація знань

  1. Розгадування кросворда .
  • Довгастий  шматок тканини для витирання обличчя, тіла, посуду, або вишитий шматок тканини для оздоблення української оселі. (Рушник.)
  • Вишита сорочка. (Вишиванка.)
  • Давно ця річка славна

Народи три єднає

І в Чорне море плине.

Простори України

Розкішно прикрашає. (Дніпро.)

  • Він мостить гнізда на дахах,

У теплий край літа далеко.

Як зветься той цікавий птах?

Ану, скажіть хутчіш!..   (Лелека.)

  • Столиця нашої держави.   (Київ.)
  • У вінку зеленолистім,   У червоному намисті,

Видивляється у воду     На свою хорошу вроду.(Калина.)

  • Плаче красуня над річкою:
  • Пов’язала  б коси стрічкою,

Та вітер весь час налітає

Та коси мої розплітає. (Верба.)

- Діти, подивіться уважно на ці слова. Що у вас на думці, коли ви їх чуєте? (Відповідають діти.)

- Подивіться на кросворд.   Яке  слово  утворилося?( Україна). (слайд)

- Так, вірно. Україна – наша Вітчизна – ненька зі своєю історією, добротою, красою, садочками та полями, над якими вільно та грайливо у безхмарному голубому небі пролітають лелеки. Це найдорожча і найрідніша земля, де ми народилися, де живуть наші батьки, рідні.

- Тож як ви вважаєте, про що піде мова на нашому першому уроці?

(Діти відповідають.)

 

1. Розгадування слова на хмаринці.

 

 

 

 

                              щ             а       с

 

                                           т         я

 

- Розгадаймо яке слово сховалося на крапельках хмаринки.

- А де може бути схований ключ від щастя?

- Гадаю, що кожен із вас вкінці уроку зможе дати відповідь на це запитання.

2. Розв’язування проблемної ситуації за допомогою піктограм.

-  Діти, ваше завдання за 2 хвилини схематично зобразити що означає для вас щастя. (Учні піктограмами зображують «щастя»)

- Розкажіть що ви зобразили? Чому?

- Які емоції у вас виникли під час того, як ви малювали?

- Чи відчуваєте ви себе щасливим? (ланцюжкове висловлювання дітей)

3. Роздуми про щастя.

Вислухавши ваші відповіді, можна зробити висновок, що у кожного з вас власне трактування щастя. Одні вбачають його в успішному навчанні, інші – в друзях, а дехто в досягненнях у спорті чи музиці.

Так по-різному трактують люди щастя:

Для одних – це почесті, хвала,

А для інших щастя – у багатстві,

Бідність для таких людей – біда.

Хворим щастя бачиться в здоров’ї,

Кожен, хто згубив його, жалкує.

Мати за одужання дитини

Власного життя не пошкодує.

В’язень мріє про жадану волю,

Одинокого гнітить біль самоти,

Важко, мабуть, на усій планеті

Повністю щасливого знайти.

Під загальний заголовок «щастя»

Безліч можна віднести речей.

І, можливо, стільки його видів,

Скільки на Землі живе людей.

ІІІ. Основна частина.

1. Розповідь вчителя.

Що ж таке щастя? Що потрібно людині, щоб вона впевнено сказала про себе «Я щаслива»? Ця тема вічна. Тобто вона не має остаточної відповіді. І скільки живе на планеті людей, стільки і відповідей на це запитання. У цьому ми переконались, малюючи піктограмами ваше уявлення про щастя. Це – мама і тато поруч, рідна оселя, спів пташок у дворі, веселий сміх друзів, подорож до моря, маленьке цуценя та довгоочікуваний подарунок. А для іншого – це ролики, тепле сонечко, мирне небо, це добрі справи для близьких людей.

Щастя зовсім близенько,

Біля тата і мами.

Можна просто легенько

Доторкнутись руками.

В світі все так, як треба,

Вітерець у віконце.

А за вікнами небо,

Усміхається сонце!

2. Хвилинка уяви.

- Уявіть собі щастя у вигляді істоти (Діти уявляють із заплющеними очима)

- Яке воно?

- Що б ви зробили, якби його зустріли?

- Про що б спитали?

3. Розігрування сценки «Зустріч з щастям».

(Робота проводиться в парах)

4. Робота в парах «Поділися щастям».

Розкажіть своєму другові коли ви останній раз відчували себе щасливим? (Друг слухає розповідь, а потім ділиться своїми міркуваннями з учнями класу)

5. Формування сприйняття мінливості життя.

Діти, перед вами зображення зебри. Як ви гадаєте, чому саме вона має місце сьогодні у нас на уроці? Який взаємозв’язок між життям та зеброю? (Зебра смугаста, її можна порівняти із подіями людського життя. Інколи кажуть, що життя складається з білих та чорних смуг)

Так, вірно, все у нашому життя мінливе. Час смутку змінюється годиною радості, адже кожну нашу життєву долю можна порівняти із доріжечкою з чорно-білими смужками. Складне та відповідальне життя людини. Трапляються і труднощі, і незгоди, бувають успіхи та радощі. І що б у житті не траплялося, вона повинна знаходити вихід із будь якої ситуації, при цьому завжди залишатися людиною, володіти собою та зберігати спокій.

- Пригадайте ситуацію, коли ви останній раз відчували смуток. Розкажіть її.

- А чи є серед вас така дитина, яка вважає себе нещасливою? Чому?

6. Гра в групах «Подивись іншим поглядом».

Вчитель роздає кожній групі кілька предметів. Діти після обговорення розповідають як може той чи інший предмет додати людині радості в житті. Наприклад: аркуш паперу – на ньому можна намалювати гарний малюнок та комусь подарувати; журнал – можна почитати; пакетик чаю – зробити склянку смачного гарячого чаю; яблуко – додасть організму вітамінів і т.д.

- Згадайте випадок з вашого життя, коли ви додали щастя іншим людям і розкажіть про нього.

7. Вдячність – це риса, яка зробить тебе щасливою завжди.

Є чудове слово «спасибі», яким люди дякують за що-небудь. Але, напевно, не всі знають, що воно має релігійне коріння, бо склалося від двох слів «спаси Бог» (тобто «хай спасе тебе Бог). Це і подяка, і пошана, і побажання добра.

Що б не траплялося у житті, завжди потрібно відчувати вдячність за всі життєві події.

Заплющіть очі, згадайте кому і за що ви забули подякувати і подумки скажіть тій людині «Спасибі» (завдання виконується під повільну музику)

8. Добрі справи – дорога до щастя.

а) Робота на килимку «Розсипані прислів’я».

(Діти витягують із кошика смужки паперу з частинами прислів’їв та з’єднують їх)

Учись добро робити, воно дорожче від золота.

Людина – коваль свого щастя.

Приємно жити з добрими людьми.

Краще зробити добро раз, ніж збиратися робити сто разів.

Людина починається з добра.

Життя дано людині на добрі справи.

- Як ви розумієте утворені прислів’я?

- Яке прислів’я вам найбільше припало до душі?

б) Обговорення казки Л.Толстого «Білка і вовк».

Білка стрибала з гілки на гілку і впала просто на сонного вовка. Вовк схопився і хотів її з’їсти. Білка почала просити:

 Пусти мене.

Вовк мовив:

 Добре, я пущу тебе, тільки ти скажи мені, чого ви, білки, такі веселі. Мені завжди нудно, а на вас дивишся, ви там угорі все стрибаєте та бавитесь.

Білка мовила:

— Пусти мене спочатку на дерево, я звідти скажу, а то я боюся тебе.

Вовк відпустив, а білка стрибнула на дерево і звідти крикнула:

 Тобі того нудно, що ти злий. Тобі лють серце пече. А ми веселі, бо ми добрі і нікому лиха не завдаємо.

 

- Що ви взяли для себе з прочитаного?

- Яку пораду ви можете дати вовкові?

Милосердя і доброта – це два крила, на яких тримається людство. І щоб віднайти доброту у наших серцях, зовсім не потрібні цунамі чи страшні землетруси. Хіба у звичайному повсякденному житті немає людей, які потребують нашої допомоги? Лікуватися можна не лише ліками. Душу можна вилікувати добрими вчинками. Вони лікують того, кому робиш щось хороше, і зцілюють того, хто робить добру справу. Творячи добро, людина стає чистішою, духов Уявімо себе в казці. Як відомо казкові герої дуже часто постають перед вибором: по якій дорозі йти. Сьогодні перед вами на уроці три дороги – вибирайте: ліворуч підете – друзів втратите, праворуч підете – сміятись розучитесь, прямо підете – щасливими станете.

(ви маєте обрати  шлях)

У житті як у казці, ми часто вибираємо яким шляхом простувати, як вчинити, як вирішити ту чи іншу проблему.

    Сьогодні на уроці за кожну правильну відповідь ви будете отримувати бонуси  у вигляді сердечок ( це будете робити ви самі). В кінці уроку ви підрахуєте, скільки їх буде у вас. 

Тоді починаємо.

  1. Що таке щастя.

А)  Запитайте у своїх батьків, що для них означає бути щасливими?

(За бажанням: запишіть це коротко)

  •          Як бачите кожна людина має власне розуміння щастя.
  •          Виразіть своє розуміння щастя одним словом.
  •          З яким кольором ви порівнюєте слово щастя?

Б) Конкурс на кращого міма.

Вдома, перед дзеркалом,  за допомогою тільки міміки та жестів покажіть вираз щасливої людини.

В) Робота із таблицею «Закони щастя»

- Щастя не залежить від того, хто ви і що ви маєте.

- Щастя неможливо виграти, знайти, або отримати в подарунок.

- Щастя – це коли тебе розуміють.

- Насправді щасливий той, хто вміє задовольнятися невеликим.

- Людина – творець власного щастя.

- Щастя неможливе в самотності.

( читання та пояснення висловів)

Мудреці завжди вважали, що найщасливішими серед людей є діти. Як ви думаєте чому?

Г) Читання  та обговорення оповідання В.Сухомлинського  «Які ж ви щасливі…» https://youtu.be/WY6QWRFJKN0

Запитання:

  •          У чому автор оповідання вбачає щастя?
  •          Який закон щастя можна сформулювати за цим оповіданням?

Д) Окотренінг.

2. Що таке індивідуальність та характер?

А) Гра «Витинанка».

 Візьміть, будь ласка, аркуш тонкого паперу.  Перегорніть папір вдвоє і відірвіть один кут. Так повторіть декілька разів. Після чого розгорніть папір і подивіться на свою витинанку. Якщо б ми з вами це робили у класі то побачили б, що у кожного витинанка виходить різна. (Можете це зробити з батьками).

  •          Чому ваші витинанки вийшли різні?
  •          Чи можуть бути люди однакові?
  •          Що у вас є особливого і неповторного, що не схоже на інших?

В) Подумайте і запишіть у зошит чого ви хочете найбільше.

 «Хочу найбільше…»

- У кожного з вас особисті думки, мрії, бажання, свої потреби.

- Чи можете ви відчувати себе щасливими, якщо у вас немає того, що ви бажали найбільше?

- Чи завжди ваші бажання співпадають з вашими можливостями?

Г) Релаксаційна пауза.

Сядьте рівно, підніміть руки долонями вверх. Закрийте очі, відчуйте, як у тіло через долоньки надходить космічна енергія, ви набираєтесь нових сил. Опустіть  руки, розплющте очі, усміхніться, збережіть настрій і бадьорість  якомога довше, почувайтеся щасливими.

Д) Дидактична гра «Аукціон». Напишіть у зошиті риси характеру людини, не повторюючись.

Е) Вправа «Риси характеру». Далі напишіть у два стовпчики:  свої позитивні та негативні риси характеру.

- Яка людина щасливіша: та, що має багато позитивних, чи негативних рис характеру? Чому?

- Чи важливо навчитись давати собі оцінку?

Є) Гра «Відрядження».  З кімнати на одну хвилину за двері  виходить учень. За цей час батьки дають йому характеристику.Після цього він заходить і характеризує себе. Учні співставляють характеристики.

но багатшою та щасливішою.

 

ІV. Підсумок уроку.

1. Гра «Клубок щастя».

У дітей в руках клубок ниток. Він втілює в собі різні підходи до поняття «щастя». Діти по черзі говорять про свої висновки, які зробили під час уроку та водночас розмотують клубок і передають один одному. Кожен тримається за нитку, коли вона проходить через його руки. Наприкінці гри весь клас буде зв’язаний нитками.

- То де ж схований ключ від щастя? (Ключ від щастя у ваших руках)

Жить на землі – велике щастя,

Якого ти не помічав.

І пам’ятай, що ти – Людина,

Творець краси і добрих справ.

Я бажаю всім вам, любі діти, цінувати кожну хвилину свого життя, бути вдячним за все, що відбувається, йти дорогою добра та пошуку самого себе, щоб із впевненістю сказати «Я щасливий!»

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
13 жовтня
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку