Конспект уроку
з української мови
Тема: УРЗМ Складання записки, яка містить пояснення певного факту
Мета: вчити писати записку, дотримуючись її структури: звертання, основна частина, підпис; формувати навичку будувати висловлювання - пояснення певного факту; формувати навички правильного, охайного письма; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи.
Обладнання: робочий зошит, картки з текстами.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Актуалізація знань, чуттєвого досвіду, уяви учнів
- Послухайте записку-запрошення.
Запрошуємо вас на День святого Валентина. Свято відбудеться в будинку культури о 15 годині 14 лютого 2016 року.
- Яких частин записки бракує? (Звертання, підпису.)
- Це записка-запрошення. А які ще види записок ви знаєте? (Повідомлення, пояснення,привітання).
III. Повідомлення теми й мети уроку
- Отже, ви можете визначити тему уроку.
- Тема уроку: «Написання записки». Будемо вчитися писати записку, яка містить пояснення певного факту.
IV. Основна частина уроку
1. Робота в зошиті
Завдання 1
- Попрацюйте в парах. Прочитайте виразно один одному записку. Проаналізуйте її будову. Підкресліть звертання.
Аллочко, привіт!
Як у тебе справи?Вибач, що не заходила в гості.Просто на зимові канікули їздила до бабусі. Є що розповісти тобі. Не вистачало тільки тебе. Видужуй поскоріш, підем с тобою на гірку кататися. Я скучила за тобою.
Яринка
- Прочитайте виразно записку. Правильно інтонуйте звертання.
- Назвіть частини записки.
- Як у записці відокремлено звертання? (Знаком оклику.)
- Якими розділовими знаками може відокремлюватися звертання? (Комою, знаком оклику.)
Завдання 2
- Перетворіть розповідні речення на спонукальні зі звертанням або на питальні зі звертанням. Запишіть.
- Прочитайте речення, виділіть інтонацією звертання.
Білочки готуються до зими. Білочки, ви готуєтесь до зими?
Вранці вийшло сонечко ясне. Вийди вранці, сонечко ясне.
Тато допомагає мені з математикою. Тату, допоможи мені з математикою.
Бабусі потрібно допомагати. Бабусю, тобі потрібно допомогти?
- Поставте імена у формі звертання: Сергій, Марина, Вадим, Олена, Іра, Миколка, Ярослав, Ніна.
2. Бесіда. Повторення слів ввічливості
- Які слова ввічливості використано в записці?
- Які слова ввічливості ви знаєте?
- Якими словами ввічливості ви користуєтеся вранці, ввечері, вдень при зустрічі, а якими - в записках?
3. Робота в парах
- Складіть записку мамі про те, що ви пішли гуляти.
4. Читання учнями складених записок. Удосконалення текстів записок.
5. Складіть записку мамі, чому не виконали поручені завдання.
6. Самостійна робота. Написання записки.
7. Взаємоперевірка текстів у парах. Зачитування текстів - записок.
V. Підсумок уроку.
- Які тексти ми писали?
- Яка особливість структури тексту записки?
- Послухайте текст, що має таку саму структуру, як і записка.
Оленко!
Щиро вітаю з Днем народження.
Хочу побажати щастя і здоров'я, щоб ніколи не хворіла. А в школі отримувала самі п'ятірки.
Твій однокласник Артем.
- Який це текст? (Вітання.)
VI. Домашнє завдання.
Скласти запрошення тітці на 8 березня. Записати.