Урок "Усі професії потрібні"

Про матеріал
Цей матеріал можна використати у виховній роботі. Урок спрямований на розширення знань учнів про професії людей, профорієнтацію учнів, соціалізацію.
Перегляд файлу

Тема. Усі професії потрібні.

Мета: Формувати в учнів уявлення про зміст і значення праці людей різних професій; дати уявлення про важливість кожної професії; вчити аналізувати, узагальнювати; розвивати мислення, фантазію; виховувати повагу до трудівників, ощадливість та бережливість до результатів праці дорослих, працелюбність.

 Обладнання. картки із зображенням людей різних професій, дерево професій, зображення казкових героїв (Вінні-Пух, Сова, Крокодил Гена, Карлсон, Попелюшка), підручник, зошит, торбинка з предметами, якими користуються люди різних професій (шприц, книга, ножиці, котушка з нитками, малярський пензлик, гвинтовий ключ, хліб), гілка дерева, олівці, папірці, скріпки, мікрофон.

                                        Хід уроку.                                         І.Організація класу до уроку.

        Пролунав уже дзвінок

        Нас він кличе на урок

        Чим ми швидше розпочнемо,

        Тим ми більше знань зберемо.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Діти недарма в народі кажуть: "Людина працею велична". Людей, які працюють і приносять користь іншим поважають здавна. І ви повинні навчатися поважати працю людей, берегти речі, які вони виготовляють, самі вчитися  працювати,  або допомагати дорослим, виконуючи посильну роботу. Сьогодні на уроці ми і поговоримо про працю людську, про людей різних професій. А для цього вирушимо в заочну подорож навколо світу. (На дошці вчитель вивішує малюнок планети Земля)

ІІІ. Робота над вивченням нового матеріалу

                                  Розумова розминка

  • А для того, щоб вирушити в подорож, нам потрібно з’ясувати, як ви розумієте слово "професія".( «Мікрофон»)

                              Тлумачний словничок.

Професія-це вміння виконувати добре певну справу, робити певну роботу, виготовляти різні речі, надавати послуги.

                                    

  • Доки з'ясовували стомилися. Зробимо першу зупинку.

         1 Зупинка."Дерево професій" (Біля планети прикріплює малюнок деревця)

     - Розгляньте це чарівне дерево (На плакаті дерево, у якого замість листків-малюнки із зображенням людей різних професій).

  - Які професії мріють обрати діти?

  - Що ви знаєте про ці професії?

  - Яку користь приносять іншим людям люди цих професій?

         2 Зупинка "Робота  з підручником"(Біля планети прикріплює малюнок книги)

   - Відкрийте підручники на ст. 27. Розгляньте малюнки вгорі. Людей яких професій на них зображено? Як ви про це здогадались?Розкажіть, що ви знаєте про ті професії, які ще не згадувались на уроці?

    - Розкажіть один одному ким працюють ваші батьки?Яку користь приносять людям?

    - Що цікавого розповіли вам ваші товариші?

           3 Зупинка "Лабіринт"(Біля планети прикріплює малюнок лабіринта)

     - Візьміть малюнки, давайте дізнаємося, ким  працюють батьки     цих чотирьох дітей. Спочатку давайте дамо їм імена. А тепер пограємо в гру"Хто швидше".                                                                                                        - Ким  працюють мама і тато Маринки, Світланки, Іванка і Петрика?

                                     Фізкультхвилинка

           4 Зупинка «В гостях у казки»

(Біля планети прикріплює малюнок книги з назвою «Казки»)

Творче завдання-гра "Казкові персонажі". Ким би вони працювали сьогодні?

  • Діти ,ви багато слухали  казок, бачили багато мультфільмів, знаєте багато казкових героїв. Згадайте чим вони займалися, яку виконували роботу, які надавали послуги , що корисне мали зробити сьогодні? Граємо в гру. Перше, що вам потрібно зробити – відгадати казкового героя, по-друге – сказати ким би він міг працювати сьогодні, яку професію обрав би в наш час?

Попелюшка (швачка, кравець, прибиральниця, кухар)

Вінні-Пух (бджоляр, пілот-космонавт)

П'ятачок (лікар, винахідник)

Крокодил Гена (музикант, композитор, вчитель музики)

Карлсон (пілотом, дегустатором варення)

Сова(вчителька)

          5 Зупинка"Чарівна торбинка". (Біля планети прикріплює вчитель малюнок торбинки)

     -  Діти,у мене є чарівна торбинка. В цій торбинці є речі, якими користуються люди різних професій. Вам потрібно дістати з торбинки одну річ, розповісти, хто нею користується і навіщо вона використовується

- шприц(лікар, медсестра, ветеринар)

- книга (вчителька, бібліотекар)

- ножиці(перукар, кравець,швець)

- котушка з нитками(швець)

- малярський пензлик(маляр, художник)

- гвинтовий ключ (шофер, слюсар)

- хліб ( пекар, мельник, хлібороб)

        6 Зупинка "Хліб-сіль" (Біля планети прикріплює малюнок хлібини)

Отож, якщо ми згадали про хліб, то як же не згадати про те, як наш народ з далекої давнини шанував його. Якщо шматочок хліба падав на землю, його піднімали і цілували. З хлібом-сіллю в Україні завжди зустрічали почесних гостей, шанованих людей. До нас також завітали почесні гості. Давайте і ми привітаємо їх українським звичаєм. ( Діти підносять на вишитому рушнику коровай).

Хліб шанували, шанують і будуть шанувати,бо це праця людська, важка праця хліборобів. Але, крім хліба, люди різних професій створюють різні речі – це творіння їхньої праці. Наше завдання їх берегти.

ІV. Підсумок уроку.

Остання зупинка   "Майстерня художника". (Біля планети прикріплює малюнок мольберта)

- Візьміть аркуші паперу і намалюйте, ким за професією ви мрієте стати в майбутньому.

( Діти  малюють малюнки)

- Тепер ми з вами самі створимо "Дерево професій", професій,  які вам до вподоби. Прикріпіть свої малюнки на гілочки цього дерева  (малюнок  дерева на плакаті, коментуючи свій малюнок).

- Що зацікавило вас на уроці? Чи сподобалася заочна подорож?

- Я вам дякую за співпрацю на уроці. Ви всі молодці!

 

                           Михайлівська ЗШ І-ІІІ ступенів

 

 

 

« Усі професії         потрібні»

Розробка уроку з предмету «Трудове навчання» 2 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 Підготувала вчитель початкових класів

                                                            Єршова В.В.

 

 

doc
Додано
11 січня 2020
Переглядів
1157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку