Інтегрований урок (міжпредметна інтеграція часткова- навчальний предмет «Дизайн і технології», « Я досліджую світ», змістова лінія « Людина і природа», « Читання».)
Тема. Виготовлення паперової ялинки з об’ємних сніжинок. Послідовність дій під час виготовлення об’ємних сніжинок. Спосіб з’єднання окремих частин виробу.
Мета. Ознайомити учнів з основами конструювання ялинки з паперу;
- розвивати конструкторські здібності, уяву;
- удосконалювати навички роботи з папером;
- формувати вміння співпрацювати;
- виховувати естетичний смак працелюбність, акуратність;
- ознайомити школярів із значенням хвойних рослин для природи;
- розширити знання про День Святого Миколая.
Обладнання. Мультимедійна презентація, 2 аркуші паперу А-4, олівець, ножиці, клей твердий, шило, кришка пластикова - діаметр 6 см, шпажка -20 см, прикраси дрібні, серветки.
Перебіг уроку.
І. Підготовка робочого місця учнів. Організаційний момент.
Раз, два! Раз, два!
Знову мода в нас нова!
- Хто ж її майстри – творці?
- Всі, хто з папером у руці.
ІІ. Актуалізація опорних знань та суб’єктивного досвіду учнів.
1.Читання вірша
Дорога біла стелиться,
І краю їй нема.
Сніжок мете. Метелиця.
Прийшла до нас зима.(Валентин Бичко)
2. Вправа «Мікрофон».
- Скільки місяців триває зима?
- Назвіть зимові місяці.
- За що любите зиму?
- Яким святом розпочинаються зимові свята?
3. Вправа «Асоціативний кущ».
-З чим у вас асоціюється це свято?
(З добрими вчинками, подарунками, … .)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Учитель.
19 грудня–День Святого Миколая нетерпляче чекають і дорослі, і малі. І в кожній оселі радо прикрашають лісову красуню, про яку йдеться у загадці.
- Читання загадки з елементами бесіди.
Зелену сукню має,
Ніколи не знімає,
На День Святого Миколая
Прикраси надіває.(Ялинка)
Здається, в класі хтось з’явився. Мабуть, завітав до нас на урок. Цікаво, хто це?
Зірка ніжна, сніжно-біла
На рукав мені летіла.
Поки несла її сюди,
Стала краплею води.(Сніжинка)
До нас завітала чарівна сніжинка(показує модель сніжинки) і прошепотіла, що хоче дізнатись про одне з найвідоміших зимових свят–День Святого Миколая та навчитись виготовляти з паперу ялинку.
Отож сідайте зручненько і слухайте уважно разом із сніжинкою.
ІV. Вивчення нового матеріалу, інструктування.
1.Рубрика «Це цікаво знати»(розповідає учитель).
- Святий Миколай став сиротою у зовсім юному віці, тому його вважають опікуном усіх сиріт. За легендою, святий Миколай дарує подарунки лише слухняним діткам, а тим, хто робив шкоду протягом року—кладе під подушку різку. Це, як правило, просто застереження для дітей, яке завжди завершується саме подарунками. Але все ж сама легенда навчає, що треба прагнути бути хорошою людиною. Святий Миколай на відміну від новорічних «дідусів» є справжнім святим, який своїм життям та благородними вчинками, заслужив такий почесний титул.
- Сподіваюсь, що розповідь сподобалась сніжинці, чи не так?
-А чому ти хочеш навчитись виготовляти з паперу ялинку?
Рубрика «Це цікаво знати»(розповідає учениця у костюмі сніжинки).
Хвойні рослини мають велике значення в природі:
Не вирубуйте хвойні ліси, бо це завдає великої шкоди природі! А ялинку можна виготовити власними руками.
- Чи хотіли б ви, діти, щоб сніжинка залишилась з нами?
2.Розгляд зразків виробу.
- Ми сьогодні на уроці спробуємо власноруч виготовити ялинку з паперу . Вона буде складатися з 5 об’ємних сніжинок різного діаметру. Для цього потрібно проявити неабиякі хист та вправність.
3.Технологія виготовлення виробу (презентація: І- частина – виготовлення об’ємних сніжинок, ІІ- частина – збираємо ялинку.)
І.Виготовлення сніжинок.(Обладнання - 2 аркуші паперу А-4, олівець, ножиці, клей твердий, шило).
1.Фото виробу. Паперова ялинка з об’ємних сніжинок.
2.Сніжинка, яку будемо виготовляти-найбільша. Останні 4 менші за розміром.
3.Скласти аркуш навпіл. Відрізати половину. Із прямокутного аркуша паперу зробіть квадрат.
4.Складаємо ось так.
4-А.Від кутика по лінії згину нанесіть на папір контур майбутньої заготовки.
5.Виріжте по намічених лініях-це пелюстки майбутньої сніжинки.
6.Робимо по 2 надрізи на кожній пелюстці майже до центра.
7.Розгортаємо заготовку.
8.Беремо середній надріз і приклеюємо в центр.
9.Так робимо з кожною пелюсткою. Одна деталь готова. Далі виготовляємо кожну наступну деталь, але на 1 см меншу в діаметрі.
10.Склеюємо Їх у центрі крапелькою клею хрест на хрест об’ємною стороною назовні. Хоча можна склеювати і одна на одну.
11.Результат.
ІІ.Збираємо ялинку.(Обладнання:кришка пластикова-діаметр 6 см, шпажка-20 см, прикраси дрібні, серветки).
1.Беремо кришку, робимо отвір шилом.
2.Шпажку закріплюємо в отворі.
3.Закріплюємо на шпажці об’ємні сніжинки ( 5 ), починаючи з найбільшої.
4.Маківку прикріплюємо вертикально.
5.Прикрашаємо дрібними прикрасами .
V. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.
VІ. Правила техніки безпеки та гігієни праці.
«Інженер з техніки безпеки» нагадує правила користування ножицями та клеєм.
- Працюйте так, щоб не нашкодити собі і товаришеві.
VІІ. Фізкультхвилинка.
Діти виконують пісню про Святого Миколая.
VІІІ. Формування практичних умінь і навичок. Самостійна робота учнів.
- Виготовлення сніжинок.
- Збір ялинки.
ІX. Підсумок уроку.
1.Виставка ялинок.
2.Бесіда.
- Про яке свято ви дізнались на уроці?
- Що нового дізнались про День Святого Миколая?
- Що нового дізналися про хвойні ліси?
- Чи сподобалась вам ялинка зроблена власноруч?
- Чого нового навчилися?
-У вільну хвилину пофантазуйте, придумайте як ще можна зробити ялинку з паперу.
X. Прибирання робочих місць.