Інтегрований урок (міжпредметна інтеграція часткова- навчальний предмет «Дизайн і технології», « Я досліджую світ», змістова лінія « Людина і природа», « Читання».) Тема. Виготовле

Про матеріал
Практичний семінар вчителів початкових ( 2 – их ) класів закладів загальної середньої освіти м. Ізюма. Тема: «Шляхи реалізації міжпредметної інтеграції в умовах упровадження Державного стандарту початкової освіти» Майстер – клас на основі уроку. Інтегрований урок (міжпредметна інтеграція часткова- навчальний предмет «Дизайн і технології», «Я досліджую світ», змістова лінія «Людина і природа», «Читання».) Тема. Виготовлення паперової ялинки з об’ємних сніжинок. Послідовність дій під час виготовлення об’ємних сніжинок. Спосіб з’єднання окремих частин виробу
Перегляд файлу

Інтегрований урок (міжпредметна інтеграція часткова- навчальний предмет «Дизайн і технології», « Я досліджую світ», змістова лінія « Людина і природа», « Читання».)

Тема. Виготовлення паперової ялинки з об’ємних сніжинок. Послідовність дій під час виготовлення об’ємних сніжинок. Спосіб з’єднання окремих частин виробу.

Мета. Ознайомити учнів з основами конструювання  ялинки з паперу;

- розвивати конструкторські здібності, уяву;

- удосконалювати навички роботи з папером;

- формувати вміння співпрацювати;

- виховувати естетичний смак  працелюбність, акуратність;

- ознайомити школярів із значенням хвойних рослин для природи;

- розширити знання про День Святого Миколая.

Обладнання. Мультимедійна презентація, 2 аркуші  паперу А-4, олівець, ножиці, клей твердий, шило, кришка пластикова - діаметр 6 см, шпажка -20 см, прикраси дрібні, серветки.

Перебіг уроку.

І. Підготовка робочого місця учнів. Організаційний момент.

Раз, два! Раз, два!

Знову мода в нас нова!

- Хто ж її майстри – творці?

- Всі, хто з папером у руці.

ІІ. Актуалізація опорних знань та суб’єктивного досвіду учнів.

1.Читання вірша

Дорога біла стелиться,

І краю їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас зима.(Валентин Бичко)

2. Вправа «Мікрофон».

- Скільки місяців триває зима?

- Назвіть зимові місяці.

- За що любите зиму?

- Яким святом розпочинаються зимові свята?

3. Вправа «Асоціативний кущ».

-З чим у вас асоціюється це свято?

(З добрими вчинками, подарунками, … .)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Учитель.

 19 грудня–День Святого Миколая нетерпляче чекають і дорослі, і малі. І в кожній оселі радо прикрашають лісову красуню, про яку йдеться у загадці.

- Читання загадки з елементами бесіди.

Зелену сукню має,

Ніколи не знімає,

На День Святого Миколая

Прикраси надіває.(Ялинка)

Здається, в класі хтось з’явився. Мабуть, завітав до нас на урок. Цікаво, хто це?

Зірка ніжна, сніжно-біла

На рукав мені летіла.

Поки несла її сюди,

Стала краплею води.(Сніжинка)

До нас завітала чарівна сніжинка(показує модель сніжинки) і прошепотіла, що хоче дізнатись про одне з найвідоміших зимових свят–День Святого Миколая та навчитись виготовляти з паперу ялинку.

Отож сідайте зручненько і слухайте уважно разом із сніжинкою.

ІV. Вивчення нового матеріалу, інструктування.

1.Рубрика «Це цікаво знати»(розповідає учитель).

- Святий Миколай став сиротою у зовсім юному віці, тому його вважають опікуном усіх сиріт. За легендою, святий Миколай дарує подарунки лише слухняним діткам, а тим, хто робив шкоду протягом року—кладе під подушку різку. Це, як правило, просто застереження для дітей, яке завжди завершується саме подарунками. Але все ж сама легенда навчає, що треба прагнути бути хорошою людиною. Святий Миколай на відміну від новорічних «дідусів» є справжнім святим, який своїм життям та благородними вчинками, заслужив такий почесний титул.

- Сподіваюсь, що розповідь сподобалась сніжинці, чи не так?

-А чому ти хочеш навчитись виготовляти з паперу ялинку?

Рубрика «Це цікаво знати»(розповідає учениця у костюмі сніжинки).

Хвойні рослини мають велике значення в природі:

  • збагачують повітря киснем, а поглинають вуглекислий газ, їх називають «легенями планети»;
  • затримують танення снігу,  що збагачує ґрунт вологою;
  • захищають ґрунт від  руйнування вітром і водою;
  • регулюють рівень води у річках;
  • поглинають шуми;
  • послаблюють силу вітру;
  • є їжею для тварин;
  • вони виділяють особливі речовини, які пригнічують розвиток хвороботворних організмів.

Не вирубуйте хвойні ліси, бо це завдає великої шкоди природі! А ялинку можна виготовити власними руками.

- Чи хотіли б ви, діти,  щоб сніжинка залишилась з нами?

2.Розгляд зразків виробу.

- Ми сьогодні на уроці  спробуємо власноруч виготовити ялинку з паперу . Вона буде складатися з 5 об’ємних сніжинок різного діаметру. Для цього потрібно проявити неабиякі хист та вправність.

3.Технологія виготовлення виробу (презентація: І- частина – виготовлення об’ємних сніжинок,  ІІ- частина – збираємо ялинку.)

І.Виготовлення сніжинок.(Обладнання - 2 аркуші  паперу А-4, олівець, ножиці, клей твердий, шило).

1.Фото виробу. Паперова ялинка з об’ємних сніжинок.

2.Сніжинка, яку будемо виготовляти-найбільша. Останні 4 менші за розміром.

3.Скласти аркуш навпіл. Відрізати половину. Із прямокутного аркуша паперу зробіть квадрат.

4.Складаємо ось так.

4-А.Від кутика по лінії згину нанесіть на папір контур майбутньої заготовки.

5.Виріжте по намічених лініях-це пелюстки майбутньої сніжинки.

6.Робимо по 2 надрізи на кожній пелюстці майже до центра.

7.Розгортаємо заготовку.

8.Беремо середній надріз і приклеюємо в центр.

9.Так робимо з кожною пелюсткою. Одна деталь готова. Далі виготовляємо кожну наступну деталь, але на 1 см меншу в діаметрі.

10.Склеюємо Їх у центрі крапелькою клею хрест на хрест об’ємною стороною назовні. Хоча можна склеювати і одна на одну.

11.Результат.

ІІ.Збираємо ялинку.(Обладнання:кришка пластикова-діаметр 6 см, шпажка-20 см, прикраси дрібні, серветки).

1.Беремо кришку, робимо отвір шилом.

2.Шпажку закріплюємо в отворі.

3.Закріплюємо на шпажці об’ємні сніжинки ( 5 ), починаючи з найбільшої.

4.Маківку прикріплюємо вертикально.

5.Прикрашаємо дрібними прикрасами .

V. Планування наступних трудових дій. Відбір матеріалів та інструментів.

VІ. Правила техніки безпеки та гігієни праці.

«Інженер з техніки безпеки» нагадує правила користування ножицями та клеєм.

- Працюйте так, щоб не нашкодити собі і товаришеві.

VІІ. Фізкультхвилинка.

Діти виконують пісню про Святого Миколая.

VІІІ. Формування практичних умінь і навичок. Самостійна робота учнів.

- Виготовлення сніжинок.

- Збір ялинки.

ІX. Підсумок уроку.

1.Виставка ялинок.

2.Бесіда.

- Про яке свято ви дізнались на уроці?

- Що нового дізнались про День Святого Миколая?

- Що нового дізналися про хвойні ліси?

- Чи сподобалась вам ялинка зроблена власноруч?

- Чого нового навчилися?

-У вільну хвилину пофантазуйте, придумайте як ще можна зробити ялинку з паперу.

X. Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 січня 2020
Переглядів
1436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку