Відкритий урок на тему:
5клас
Підготувала і провела:
вчитель англійської мови
Тетяна Косенко
2020
Тема уроку:Усі професії потрібні
Мета уроку:
навчальна: забезпечити повторення та закріплення лексичного матеріалу по
темі «Професії» та граматичного матеріалу: The Present Simple
Tense; формувати уміння конкретизувати набуті знання по вивченій темі;
розвиваюча: розвивати навички аудіювання, читання, усного та писемного мовлення;
виховна:виховувати повагу до представників різних професій,
Методи навчання: бесіда, розповідь, діалог, робота в парах, тест, робота з
роздатковим матеріалом.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Навчально-методичне забезпечення уроку: картки з завданнями; роздатковий
матеріал; дошка.
Хід уроку
T.: Good morning, pupils!
Ps: Good morning, teacher!
T: Today we are going to revise the vocabulary on the topic “Jobs” and revise the
grammar material. So be active! You'll have good marks and a good mood!
T: Let’s begin with the tongue – twister :
Rub – A – Dub – Dub
Three men in a tub:
The butcher, the baker,
The candlestick maker.
Лексична зарядка.
T.: How are you today?
I’ll show you cards with the topics on them. Look and you must say word on this topic. Are you ready?
Основна частина уроку (Thema in part of the lesson)
T: For today you had to revise the words on the topic “Jobs” and do an
exercise.
Кожен учень витягує картку і складає речення.
There are many places, where we can go every day. For example:
Now, make up sentences, like as in example: – I think, she goes to the café, because she is a waiter.
T: What jobs do you think you will see in this video?
T:Now please read the completed sentences.
Учні та вчитель роблять гімнастику для очей.
T: Look at the pictures of the people. What are their jobs?
(Учні описують малюнки)
T: Read the sentences and match them with the jobs.Thenreadtheadvertisementsandfillin the job. (Учні повинні поєднати речення з назвами професій та відгадати які назви професій пропущені в оголошеннях.)
T: Let’s check your answers. (Перевірка вправи).
Students match the people from the cartoon with the job descriptions.
HAIRDRESSER
FARMER
DENTIST
WAITER
SINGER
“I milk cows and I shear sheep. I feed corn to the chickens.”
“I cut and curl hair. I colour it dark or fair. I can make your hair shorter, or even longer!”
“I take your order and bring your meal to the table.”
“You sit in my chair. I check your teeth and give them a clean.”
“I make music with my voice. I sing in a church and also in a pop band!”
T: You tried many professions. I think, you can tell me, what profession is the most important and what you want to be. I think, the journalist will help us to do this. But, firstly, look at the list of professions and choose your favourite profession.
What do you want to be? Interview your partner, like this:
Заключна частина уроку
T: Athome you have to do this exercise. Your task is to write the given sentences
under the correct picture and to make a project about one of these jobs.
T: “This is the end of our lesson. Thank you for your work. I think you liked it. All of
you were active today and worked well. Your marks are... Thank you very much for
your work. The lesson is over. Good-bye.”
Додаток
Peter’s dad Jenny’s mum Yasmin’s dad Ben’s mum Mark’s mum
dentist waiter farmer singer hairdresser