Урок: Усне й письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2-4 дії.

Про матеріал

Урок для 3 класу на тему: Усне й письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

Перегляд файлу

ТЕМА: Усне й письмове додавання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2-4 дії, які є комбінацією вивчених видів простих задач.

МЕТА: створити умови на уроці для закріплення знань усних та письмових прийомів додавання й віднімання у межах 1000; сприяти формуванню вміння розвязувати рівняння, розвязувати задачі, складати задачі за поданим виразом, розвитку пізнавальної активності учнів, логічного мислення, вихованню культури математичного запису, любові до природи.

 

ХІД УРОКУ:

І. Організаційна хвилинка

 ДЕВІЗ УРОКУ

Працюй наполегливо,

Швидко, старанно,

Щоб жодна хвилина

Не втратилась марно.

 

ІІ. Мотивація діяльності

  • Урок сьогодні буде незвичайний. Нас чекає багато несподіванок. Ми  будемо справжніми дослідниками. Якщо ви будете гарно працювати, отримаєте невеличкий сюрприз.
  • А чи хотіли б ви побувати на морі?
  • Ось сьогодні ми з вами вирушимо у віртуальну подорож до моря.
  • А які моря є у нас на Україні? (Азовське і Чорне).
  • А яке найбільше? (Чорне)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  • Отже для подорожі ми оберемо більше море – Чорне. Але ж нам до моря далеко. Необхідний транспорт, щоб туди доїхати і щоб нам обстежити саме море. А який це буде транспорт, вам необхідно розшифрувати. Для цього ми розпочнемо з математичного диктанту.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

а

в

б

и

к

т

с

о

у

ф

 

  • Скільки одиниць у числах: 321, 452, 196, 538.
  • Скільки сотень у числах: 354, 921, 745.
  • Скільки всього десятків у числах: 310, 65 49, 78, 515, 100.

 

Перевіримо, хто зробив правильно, той підставивши під наші цифри внизу букви отримає вид транспорту, яким ми маємо рухатись.

  • Отже, ви вже здогадалися, що нам потрібно доїхати до моря спочатку автобусом, а потім ми маємо рухатись батискафом. А, може, хтось знає що це таке?

Батискаф – глибоководна сталева камера, з апаратурою для спостережень, досліджень на великій морській глибині.

 А чи знає хтось чому Чорне море так назвали? У І столітті до нашої ери Чорне море неприємно вразило мандрівників своїми штормами. За такий суровий характер, вони нарекли його «негостинним» або «темним». А зі сторони Кавказу його вода й дійсно була дуже темна і мандрівники боялися наближатися до тих берегів. Тому згодом і стали називати море Чорним.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні у нас підсумковий урок за темою: «Усне і письмове додавання й віднімання двоцифрових і трицифрових чисел. Рівняння, в яких один із компонентів є числовим виразом. Складені задачі на 2-4 дії». А ще ми з вами дізнаємося багато цікавого про мешканців Чорного моря.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

 

Отже, тепер потрібно виїжджати. Щоб подолати відстань автобусом до Чорного моря потрібно розвязати рівняння. Перший ряд допоможе  дізнається за допомогою рівняння скільки кілометрів до моря нам необхідно подолати.

х - ( 330+140)=130

х - 470=130

х =130+470

х =600  (кілометрів)

Другий ряд дізнається на якій глибині мешкають живі організми у Чорному морі, тобто на яку глибину потрібно опуститися нашому батискафу.

х+(120+220)=490

х+340=490

х=490-340

х=150  (метрів)

А третій ряд розбереться, якою може бути довжина хвиль у Чорному морі.

(380+340) – х =320

720 – х =320

х =720-320

х =400 (кілометрів)

 

Отже, ми з вами успішно подолали 600 кілометрів і дісталися берегів Чорного моря.

Нам потрібно зануритись на нашому батискафі на глибину 150 метрів, хоча глибина Чорного моря 2245 метрів. Це повязано з тим, що у нашого моря глибинні шари насичені сірководнем, це газ, який розчиняється у воді, і є дуже небезпечним. Тому, нижче глибини 150 метрів не живуть живі організми.

А ще у нашому спокійному на вигляд морі є дві течії, коловороти і довжина їх хвиль досягає 400 кілометрів.

Ви усі молодці!

 

 Для того, щоб дізнатися кого ми побачимо спочатку, нам потрібно розвязати вирази.

 

700-582=118                    900-563=337                   

329+281=610                   407-181=226

297+498=795        652-148=504

 

- Молодці! А під номером  у нас перший мешканець моря РАПАНА. Ось він у мене. Це хижий молюск, який був завезений до нашого моря із далекосхідних морів. Йому тут сподобалось. Тепер рапана завдає шкоди, поїдаючи інших молюсків, зокрема мідії і устриці. І рапани, і мідії, і устриці можна їсти, але ці молюски пропускають через себе багато води, ніби фільтрують, тому в них можуть залишатися багато шкідливих речовин, адже вода в морі не така вже й чиста.

 

Наступний мешканець просить нас трохи відпочити і зробити фізкультхвилинку.

Нахились уперед, нахились назад.
І направо, і наліво,

Щоб нічого не боліло.

Один, два, три, чотири – набираємося сили,

Нахились, повернись

І до друга посміхнись.

 

КРАБИ. Їх у чорному морі близько 18 видів. В діаметрі вони близько 20см можуть рости. Цікаво, що мама краб зберігає свої яйця близько пів року, а їх може бути від 10 тисяч. І не зважаючи на таку плодючість крабів занесено до Червоної книги.

 

 Щоб зустрітися з наступним жителем нам потрібно розвязати задачі.

 

Три рибацькі судна наловили в морі 956 кг риби. Перше і друге судна разом зловили 628 кг риби, а друге і третє – 599 кг риби. Скільки кілограмів риби зловило кожне судно?

 

І – ?           628кг

ІІ - ?                                     956кг

ІІІ - ?                 599кг

 

1)956 – 628=328(кг) – зловила ІІІ лодка

2)599 – 328=271(кг) – зловила ІІ лодка

3)628 – 271= 357(кг) – зловила І лодка

 

Рибацьке судно в Чорному морі зловило 250 кг оселедців, тюльки – на 90 кг менше, ніж оселедців, а кільки – на 130 кг більше ніж тюльки. Скільки всього кілограмів риби зловило рибацьке судно?

 

Оселедців – 250 кг

Тюльки - ?, на 90 кг менше                 ?

Кільки - ?, на 130 кг більше

1)250-90=160(кг) – зловили тюльки

2)160+130=290(кг) – зловили кільки

3)250+160+290=700(кг) всього риби

 

Рибацьке  судно в Чорному морі зловило 700 кг риби. Тюльки 160 кг, це на 90 кг більше, ніж оселедців, а кільки – решта. Скільки кілограмів кільки зловило рибацьке судно?

 

Тюльки – 260 кг, це на 90 кг більше

Оселедців - ?                                                              700 кг

Кільки - ?

 

1)160+90=250(кг) –зловили оселедців

2)250+160=410(кг) – зловили тюльки й оселедців разом

3)700-410=290(кг) – зловили кільки

 

 Ви добре виконали завдання. Наступний мешканець – МЕДУЗА. Це усім відомі неприємні слизькі істоти, дотик до яких може викликати опік. Є два види медуз – аурелія і коренерот. Аурелія блідо-фіолетового кольору і не спричиняє опіків, чого не скажеш про коренерота. Його легко впізнати за фіолетовою чи блакитною смугою по краях парасольки.

 

Діти відвідали дельфінарій в Партеніті та в Ялті. І засперечалися. В якому з них, басейн для дельфінів більший.

 Давайте спробуємо їм допомогти.

І варіант дізнається  периметр прямокутного басейну в Партеніті, якщо його довжина 25 м, а ширина 16 м.

ІІ варіант дізнається периметр прямокутного басейну в Ялті, якщо його довжина 21 м, а ширина 20 м.

 

 Ми познайомимось з ДЕЛЬФІНАМИ. Найпоширеніший вид – афаліна. Її довжина не перевищує 2 метри, маса до 200 кг. Мають гарний слух і видають близько 17 сигналів. Дуже дружелюбні. Можуть пропливати в день до 160 км, а ниряти на глибину 200 метрів.

 

МОЛОДЦІ!

 

VІ. Підсумок.

На сьогоднішньому уроці я дізнався (дізналась) ……

Мені сподобалось …….

Обіцяний сюрприз. Це морські гребінці з Чорного моря. Молюск, який теж живиться фільтруючи воду.

VІІ. Домашнє завдання.

doc
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
1153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку