Урок української мови. Усний курс (мова вивчення)
1 клас
Тема: Овочі та фрукти
Очікувані результати:
Тип уроку: комбінований; засвоєння навичок і вмінь, творче застосування їх на практиці.
Ресурси: малюнок їжака, листочки, кошики, муляжі овочів і фруктів, предметні малюнки, аудіоплеєр, кошик із «веселими» яблуками.
Хід уроку:
І. Ранкова зустріч.
На килимі розсипані листочки, а в центрі осінній вінок.
Вітання «Треба разом привітатись…»
Вчитель: Ось і нова зустріч у нас,
Гостя дивна йде у клас.
Вчора невидимка погостила,
Нам корону свою залишила.
- Діти, як думаєте, хто залишив нам цей віночок? (Осінь)
(Дівчика-осінь стає в коло)
- А зараз по черзі будемо передавати вінок і казати, що буває восени. Свою відповідь починаєм так: «Восени…» (вінок на голові)
Слово вчителя: «Восени тваринки готуються до зими. Вчора я побачила в саду розгубленого їжачка. Йому було дуже холодно, а сьогодні він заблукав у нашому класі. Я пропоную врятувати його від холоду і наколоти на голки листочків»(діти клеять листочки).
- А тепер всі сідають на свої місця. Паночка «Осінь» займає «Крісло автора».
- Шановна панно «Осінь», ми знаємо, що ви трудилися. А що саме ви робили?
- Фарбувала листя.
- А на полях, у садах чим займались?
- Збирала врожай.
Учень: - Я знаю який врожай!
Звозить осінь у комори
кавуни і помідори,
стиглих яблук, груш і слив
цілі гори натрусила.
І вантажить гарбузи
на машини і вози.
Вчитель: - А давайте всі разом спитаємо в «Осені». (хоровод осені)
Гра «Що нам осінь принесла?»
(На столі овочі та фрукти. Кожна група збирає в свій кошик відповідні дари осені: овочі, фрукти, цитрусові, а потім презентує свій кошик за допомогою вчителя).
Гра «Відшукай дари осені»
І група – за формою;
ІІ група – за кольором;
ІІІ група – за смаком.
Закріплення.
- Навіщо людям вживати в їжу овочі та фрукти?
- А зараз, побачимо, як ви засвоїли про те, яке значення мають овочі і фрукти для людей. Кожна група приготує свою страву.
- Що перш за все робить кухар? (Миє руки, обирає необхідні продукти)
- Після того, як обрали овочі та фрукти, треба… (промити ретельно).
І група – «Борщ»;
ІІ група – «Компот»;
ІІІ група – «Тропічний салат».
Кожна група презентує страву, з яких продуктів приготовлена.
Підсумок.
Вчитель: - Ви справжні кухарчуки, я дуже вами задоволена.
Рефлексія:
-Що ви розкажете батькам про наш урок? (Готували страви.)
- Які овочі та фрукти використовували?
Слово вчителя: - Звернемось до нашого їжачка. Він спостерігав за нами весь урок, при цьому зігрівся від нашої дружньої, теплої атмосфери. Тому хоче пригостити вас веселими яблучками.