Урок. Утворюю слова за допомогою префіксів

Про матеріал
Закріплювати знання дітей про префікс, донести, що за допомогою префіксів утворюються нові слова;розвивати мовлення дітей; продовжувати подорож Україною, виховувати бажання мандрувати та дізнаватися нове і цікаве.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Утворюю слова за допомогою префіксів

Мета: Закріплювати знання дітей про префікс, донести, що за допомогою префіксів утворюються нові слова;розвивати мовлення дітей; продовжувати подорож Україною, виховувати бажання мандрувати та дізнаватися нове і цікаве.

Обладнання: підручник, зошит, роздруківка «Повітряна куля», цеглинки Lego.

Хід уроку

І Організаційний момент

(Перевірка готовності дітей до уроку)

ІІ Повторення та закріплення вивченого

  1. Бесіда:
  • Яку тему ми вивчали на минулому уроці?(Визначаю префікс у словах)
  • Що таке префікс? (Частина слова, яка стоїть перед коренем)
  • Для чого служить префікс?(За допомогою префікса утворюються нові слова)
  1. Гра «Так чи ні?» (використовуємо цеглинки Lego)
  • Якщо твердження правильне, покажіть зеленого кольору.
  • Якщо неправильне – червоного кольору.
  • Корінь – спільна частина споріднених слів? (ТАК)
  • Закінчення – це змінна частина слова? (ТАК)
  • Слова «літо» і «літає» це споріднені слова? (НІ)
  • Префікс стоїть за коренем? (НІ)
  • Частина слова без закінчення – це основа? (ТАК)
  • Наші друзі Ґаджик, Читалочка, Родзинка, Щебетунчик поїхали до Кам’янця-Подільського? (ТАК)
  • Слова «сонечко», «сонячна», «сонце» - споріднені? (ТАК)

ІІІ Повідомлення теми уроку

«Утворюю слова за допомогою префіксів»

(Презентація №37)

  1. Хвилинка каліграфії

а) 8 листопада

Класна робота

Кам’янець-Подільський

  • А назва якого міста пишеться через рисочку? (Івано-Франківськ)

 

  1. Виконання вправи 1, с. 53
  • Який корінь у словах? (каз)
  • А частинка, яка стоїть перед коренем, це і є префікс.
  • Завдання: зі слова «казати» утворити чотири слова, визначити префікс.
  • Перевіряємо! (2 учні)

 

  1. Виконання вправи 2, с. 53 (Усно)
  • Чи погоджуєшся ти з Ґаджиком?(ТАК)

(прочитає один учень, потім всі разом)

 

  1. Повідомлення вчителем про проведення фестивалю повітряних куль.
  • А що ви знаєте про повітряну кулю?
  • Згадайте, у другому класі на уроці ЯДС ми вивчали цю інформацію.

Повітряна куля (повідомлення)

Французи (брати Монгольф’є запустили повітряну кулю у 1783 році, наповнену гарячим повітрям.

У Кам’янці-Подільському щороку відбувається фестиваль повітряних куль.

  1. Виконання вправи 5, с. 53 (Усно)
  • Допоможи Щебетунчику відновити програму польотів

1)Заїзд

2)Підготовка

3)Проведення

4)Польоти

5)Приземлення

ІV Фізкультхвилинка «Кулька»

Надуваємо ми кульку:

Кулька кругла і товста.

Як повітря з неї вийде

Буде кулька знов худа.

(Діти після слів встають, імітують політ повітряної кулі)

V Виконання завдання на роздруківці «Повітряна куля»

  • Діти, наступне завдання ми з вами будемо виконувати на повітряних кулях. На них ми напишемо програму польоту. Будемо записувати одним словом, виділяти префікси. Ставимо цифру 1.
  1. Заїзд префікс за
  2. Підготовка префікс під
  3. Проведення префікс про
  4. Польоти префікс по
  5. Приземлення префікс при

Домашнє завдання (с. 54, вправа 6)

Розфарбувати повітряні кулі у яскраві кольори

Слова-помічники: полетіли, наверху, побачили, здивував, зачарув

VІІ Підсумок уроку

  • Яку тему ми вивчали?
  • Що таке префікс?
  • Де він стоїть?
  • Для чого служить префікс?
  • Що тобі сподобалося на уроці найбільше?
  • Чи все добре у тебе виходило на уроці?
  • Підніміть цеглинку Lego відповідного кольору!

 

 

 

 

 

 

 

  • Чи хотілося б тобі побувати на фестивалі повітряних куль?

 

  • Напиши про це три-чотири речення.

 

 

                                                                                                                                                                                               Програма                                                                                                                                                                                                                                                                                                              1. Заїзд                                                                                                                            2. Підготовка                                                                                                                                      3. Проведення                                                                                                                               4. Польоти                                                                                                                     5. Приземлення                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

docx
Додано
21 грудня 2022
Переглядів
424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку