Розробка уроку основ здоров'я для 3 класу "Дружній клас"

Про матеріал

Урок розроблено за вимогами стандарту нової української школи. Матеріал уроку налаштовує на створення дружніх відносин між учнями класу, сприяє зміцненню позитивної атмосфери в колективі однолітків.

Перегляд файлу

                           Урок  основи здоров'я, 3 клас 

          Тема. Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота. Обговорення літературних джерел: української народної казки ,,Ріпка", байки Леоніда Глібова ,,Лебідь, Щука і Рак"

Мета: навчати учнів взаємодіяти з іншими людьми, сприяти усвідомленню дітьми цінності людського спілкування; виробляти вміння поводження в класному колективі; розвивати у дітей потребу спілкуватися і підтримувати товариські відносини у класі; розвивати мовленнєві компетентності, вміння робити висновок узагальнення, добирати факти, які підтверджують висловлену думку або суперечать їй, здійснювати особистісно  зорінтований підхід, висловлювати оцінні судження; виховувати ввічливість, тактовність, порядність, чесність.

Обладнання; зошити з Основ здоров’я, смайлики, конверти із завданням, міні- проекти, слайди, маски, бліц- тест, картки самооцінення.

                                 Хід уроку

І. Організація класу. Створення позитивного настрою. Ранкова зустріч.

1.Вітання в колі друзів - Любі діти! Я пропоную стати в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане "колом добрих друзів"

В цьому класі друзі всі

Я і ти, і ми, і ви

Добрий день тому, хто зліва

Добрий день тому, хто  cправа.

Посміхнись тому, хто зліва

Посміхнись тому,хто cправа.

Ми - одна сім я.

Давайте і ми,друзі, почнемо цей день з щирого привітання(діти по колу передають м' ячик та вітаються. Всі звертаються один до одного на ім я, що допомагає створити атмосферу дружби)

- Доброго ранку, Сашко. Мені дуже приємно тебе бачити.

- Доброго ранку, Уляно, я радий, що ти з нами......

- Я теж рада бачити всіх та бажаю всім гарного настрою,цікавих занять і дружніх та веселих перерв.

2.Обмін інформацією.

Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу та справжніх друзів.

- Розкажіть, з ким ви дружите?

- З ким із друзів ви любите гратися? Чому?

- А чи є у вас друзі в нашому класі?

- Що означає дружити?

Отже,з хорошим настроєм ми розпочинаємо наш урок. Нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова:

Клас у мене дружній є.

Він мене не підведе.

ІІ. Знайомство з новим розділом

  • Сьогодні ми розпочинаємо вивчати новий розділ ,,Серед людей"
  • Як ви розумієте назву?
  • Про що буде йти мова в ньому? (Припущення дітей)
  • Як це зв’язано із уроками здоров’я? (Показ слайдів, які відтворюють теми нового розділу)

ІІІ. Актуалізація знань

       Слухання та обговорення вірша А. Костецького ,,Велосипед"

  • Чому Славко сам – один сидів з велосипедом?
  • Чому так трапилося?
  • Кому було весело і чому?
  • Який висновок можемо зробити з почутого?

ІV. Оголошення теми уроку

  • Мабуть ви здогадалися про що буде йти мова на уроці.
  • Прочитайте тему уроку.
  • Сьогодні ми поговоримо про відносини між людьми, про те, як ви ставитесь один до одного, зокрема про дружбу у класному  колективі. Мені дуже хочеться,  щоб після цього уроку ви стали уважнішими і щирішими один до одного.
  • Для чого знадобляться вам ці знання?
  • Як ця тема зв’язана з нашим предметом?

V.  Визначення  плану дій

  1. Що таке взаємодія
  2. Колектив
  3. Дружний клас
  4. Практична робота. Обговорення казки ,,Ріпка", байки ,,Лебідь,  Щука і Рак".

VІ. Вивчення нового матеріалу

  • Ви щодня зустрічаєтеся із друзями, однолітками та іншими людьми. Ви разом граєтесь, навчаєтесь, спілкуєтесь, працюєте, тобто взаємодієте.
  • Що означає слово взаємодія? (Підготовлений учень. Книжка с.53)

Робота в парах

  • Прочитайте вірш А. Костецького ,,Гойдалка на двох". Розкажіть одне одному, що вам подобається робити разом з іншими дітьми.(Декілька чоловік розповідають класу)
  • Чому уміння взаємодіяти є дуже цінним для колективу, в якому ви перебуваєте?
  • А що таке колектив? (Говорить підготовлений учень)
  • Добре, коли в класі доброзичливі, щирі стосунки, учні не сваряться, не ображають одне одного, а поважають. Такий клас називають дружним.
  • Давайте прочитаємо девіз такого класу. (Один за всіх і всі за одного)
  • Поясніть значення прислів’я (Кожен прислуховується до думки колективу, колектив поважає  цінує думку  кожного).

 Робота в зошитах

  • Відкрийте зошити на с.23, завдання 6.Позначте малюнки, на яких справжні друзі. Поясніть свій вибір.
  • Розкажіть, з ким з однолітків ви дружите? (Представлення міні- проектів, виставка проектів).

V. Фізхвилинка

  • А зараз відпочинемо і пограємо у гру ,,Прищіпка". Об’єднайтесь у пари і ,, прищепіться" за допомогою прищіпок. Спробуйте виконати  рухи, не розгубивши прищіпок.

 VІ. Робота в групах

  • Я вам пропоную взаємодіяти. Об’єднайтеся в групи за кольором, отримайте конверти, виконайте завдання, презентуйте його. Час 4 хвилини.

1група.Скласти девіз класу.

2група. Зобразити емблему класу.

3 група. Скласти правила дружньої поведінки школярів у класі.

4 група. Намалювати портрет друга – однокласника.

Висновок. Навчаючись у колективі, важливо вміти  взаємодіяти з іншими людьми, тобто вміти домовлятися, вислуховувати думку інших, поводитися чемно і головне  - доводити  до кінця розпочату справу.

VІІ. Практична робота

Вистава казки ,,Ріпка". Обговорення казки.

  • Хто посадив ріпку?
  • Чи зміг дід самотужки витягнути її?
  • Хто йому допомагав?
  • Чи справді мишка виявилась такою сильною?
  • У чому причина успіху?
  • Наведіть приклади ситуацій, коли всім разом вдається вирішувати одну справу.

Слухання байки Л. Глібова ,,Лебідь, Щука і Рак"

  • Що хотіли зробити Лебідь, Щука та Рак?
  • Куди кожен з них тягнув хуру?
  • Чи вдалося їм витягнути воза?
  • У чому причина невдачі?
  • Як ви вважаєте, як мали б поводитися герої байки?
  • Чи трапляються такі випадки у житті людей? Наведіть приклади.

Висновок. Треба діяти так, як діяли герої казки ,,Ріпка"

Бліц – тест ,,Чи вмієш ти дружити".

Самостійне виконання. (Діти підраховують результати тесту, читають пояснення, роблять висновок, чи вміють вони дружити).

VІІІ.Підсумок уроку

  • Чи можна сказати, що наш клас дружний? Вправа ,,Сірничок"
  • Бажаю і вам бути такими міцними.

Складання ,, Сенкану"

Дружба

Щира, віддана, вірна

Домовлятися, взаємодіяти,прислухатися,поважати

Дружба робить людей сильнішими

Взаємодія.

ІХ. Оцінення

  • Візьміть картку , виберіть те слово,яке характеризує вашу роботу  на уроці. Поясніть свій вибір.
  • Покажіть, чи змінився ваш настрій?

 

 

 

doc
Додано
6 серпня 2018
Переглядів
4378
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку