Урок розроблено за вимогами стандарту нової української школи. Матеріал уроку налаштовує на створення дружніх відносин між учнями класу, сприяє зміцненню позитивної атмосфери в колективі однолітків.
Урок основи здоров'я, 3 клас
Тема. Взаємодія з іншими людьми. Дружний клас. Практична робота. Обговорення літературних джерел: української народної казки ,,Ріпка", байки Леоніда Глібова ,,Лебідь, Щука і Рак"
Мета: навчати учнів взаємодіяти з іншими людьми, сприяти усвідомленню дітьми цінності людського спілкування; виробляти вміння поводження в класному колективі; розвивати у дітей потребу спілкуватися і підтримувати товариські відносини у класі; розвивати мовленнєві компетентності, вміння робити висновок узагальнення, добирати факти, які підтверджують висловлену думку або суперечать їй, здійснювати особистісно зорінтований підхід, висловлювати оцінні судження; виховувати ввічливість, тактовність, порядність, чесність.
Обладнання; зошити з Основ здоров’я, смайлики, конверти із завданням, міні- проекти, слайди, маски, бліц- тест, картки самооцінення.
Хід уроку
І. Організація класу. Створення позитивного настрою. Ранкова зустріч.
1.Вітання в колі друзів - Любі діти! Я пропоную стати в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане "колом добрих друзів"
В цьому класі друзі всі
Я і ти, і ми, і ви
Добрий день тому, хто зліва
Добрий день тому, хто cправа.
Посміхнись тому, хто зліва
Посміхнись тому,хто cправа.
Ми - одна сім я.
Давайте і ми,друзі, почнемо цей день з щирого привітання(діти по колу передають м' ячик та вітаються. Всі звертаються один до одного на ім я, що допомагає створити атмосферу дружби)
- Доброго ранку, Сашко. Мені дуже приємно тебе бачити.
- Доброго ранку, Уляно, я радий, що ти з нами......
- Я теж рада бачити всіх та бажаю всім гарного настрою,цікавих занять і дружніх та веселих перерв.
2.Обмін інформацією.
Сьогодні ми поговоримо з вами про дружбу та справжніх друзів.
- Розкажіть, з ким ви дружите?
- З ким із друзів ви любите гратися? Чому?
- А чи є у вас друзі в нашому класі?
- Що означає дружити?
Отже,з хорошим настроєм ми розпочинаємо наш урок. Нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова:
Клас у мене дружній є.
Він мене не підведе.
ІІ. Знайомство з новим розділом
ІІІ. Актуалізація знань
Слухання та обговорення вірша А. Костецького ,,Велосипед"
ІV. Оголошення теми уроку
V. Визначення плану дій
VІ. Вивчення нового матеріалу
Робота в парах
Робота в зошитах
V. Фізхвилинка
VІ. Робота в групах
1група.Скласти девіз класу.
2група. Зобразити емблему класу.
3 група. Скласти правила дружньої поведінки школярів у класі.
4 група. Намалювати портрет друга – однокласника.
Висновок. Навчаючись у колективі, важливо вміти взаємодіяти з іншими людьми, тобто вміти домовлятися, вислуховувати думку інших, поводитися чемно і головне - доводити до кінця розпочату справу.
VІІ. Практична робота
Вистава казки ,,Ріпка". Обговорення казки.
Слухання байки Л. Глібова ,,Лебідь, Щука і Рак"
Висновок. Треба діяти так, як діяли герої казки ,,Ріпка"
Бліц – тест ,,Чи вмієш ти дружити".
Самостійне виконання. (Діти підраховують результати тесту, читають пояснення, роблять висновок, чи вміють вони дружити).
VІІІ.Підсумок уроку
Складання ,, Сенкану"
Дружба
Щира, віддана, вірна
Домовлятися, взаємодіяти,прислухатися,поважати
Дружба робить людей сильнішими
Взаємодія.
ІХ. Оцінення