Урок"Уявлення про звичайні дроби"

Про матеріал
Власна розробка уроку для 5 класу на тему "Уявлення про звичайні дроби" містить ігровий момент "Склади букет" та на підсумок логічну вправу.
Перегляд файлу

Тема.  Уявлення про звичайні дроби.

Мета. Повторити та узагальнити знання та уміння учнів з вивченої теми; розвивати вміння учнів застосовувати знання зтеми до розв’язування вправ та задач; розвивати творче та логічне мислення; підвищувати інтерес до математики; виховувати культуру спілкування.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань та умінь.

Обладнання:малюнки з логічними вправами, картки-квітки із завданнями.

Хід уроку

  1. Організаційний момент. (5хв)
  1. Перевірити готовність учнів до уроку.
  2. Записати число, класна робота.
  3.  ’’ Картки настрою ’’, учні піднімають картку, яка відповідає їх настрою.

 

 

 

  1. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.(10хв)

Технологія «Мікрофон»

 

  1. Як називають записи виду , , , , .                                                (Звичайні дроби)
  2. Що означає риска в записі звичайного дробу?                                         (Дію ділення)
  3. Як називають число, записане під рискою? Що воно показує?            

                                           (Знаменник; на скільки рівних частин поділили щось ціле)

  1. Як називають число, записане над рискою? Що воно показує? 

                                                                            (Чисельник; скільки рівних частин взято)

  1. Як називають дріб, чисельник якого менший за знаменник?              (Правильний)
  2. Як називають дріб, чисельник якого більший за знаменник?         (Неправильний)
  3. Як називають дріб, чисельник і знаменник,  якого рівні?                 (Неправильний)
  4. Як порівняти два звичайні дроби з однаковими знаменниками?

                                                                                                            (Порівняти чисельники)

  1. Як порівняти два звичайні дроби з однаковими чисельниками?

                                                                           (Дріб більший, якщо менший знаменник)

  1. Як додати або відняти дроби з однаковими знаменниками?  

                     ( Додати або відняти їх чисельники, а знаменник записати той самий)

  1.            Застосування знань та вмінь.(20хв)

Гра «Склади букет»

Клас поділяється на дві команди. На столі для обох команд розкладені квіти із завданням на іншій стороні.Завдання на білих квітах по 1 балу, на червоних – по 2 бали, на синіх – по три бали. Учасники кожної команди по черзі підходять, обирають квітку, з якої розв’язують завдання на дошці. Розв’язавши, забирає квітку з собою.  Виграє та команда, яка набере більше балів.

Завдання на квітах для I команди

 

По 1 балу:

  1. Порівняйте дроби    і
  2. Порівняйте дроби    і
  3. Порівняйте числа    і
  4. Порівняйте числа    і
  5. Виконайте дії: 
  6. Порівняйте числа    і 1
  7. Порівняйте числа    і 1
  8. Порівняйте числа    і 1
  9. Порівняйте числа    і
  10. Виконайте дії: 
  11. Запишіть усі правильні дроби із знаменником 10
  12. Запишіть усі неправильні дроби із чисельником 10

 

По 2 бали

 

  1. Розташуйте в порядку спадання:       ,, ,
  2. При яких а дріб  неправильний?
  3. При яких а дріб  правильний?
  4. Виконайте дії: 
  5. Виконайте дії: 
  6. Розв'яжіть рівняння:       + х =
  7. Розв'яжіть рівняння:       - х =
  8. Розв'яжіть рівняння:       х -   =

По 3 бали

  1. Потрібно прокласти 198 м кабелю. За I день проклали  усього кабелю, за II день . Ск.  метрів  кабелю проклали?
  2. При яких натуральних значеннях m дріб , буде неправильним?
  3. Розв'яжіть рівняння:  – ( х- ) =
  4. Розв'яжіть рівняння:  =
  5. Було 192 кг помідорів. I  дня продали   усіх помідор, II -   . Скільки кілограм помідорів продали?
  6. При яких натуральних значеннях m дріб , буде правильним?
  7. Розв'яжіть рівняння:  ( х) +=
  8. Розв'яжіть рівняння:  =

 

Завдання на квітах для II команди

По 1 балу

 

  1. Порівняйте дроби    і
  2. Порівняйте дроби    і
  3. Порівняйте числа    і
  4. Порівняйте числа    і
  5. Порівняйте числа    і
  6. Виконайте дії: 
  7. Виконайте дії: 
  8. Порівняйте числа      1 і
  9. Порівняйте числа    і
  10. Порівняйте числа    і 1
  11. Запишіть усі правильні дроби із знаменником 9
  12. Запишіть усі неправильні дроби із чисельником 9

 

По 2 бали

 

  1. Розташуйте в порядку зростання:       ,, ,
  2. При яких а дріб  неправильний?
  3. При яких а дріб  правильний?
  4. Виконайте дії: 
  5. Виконайте дії: 
  6. Розв'яжіть рівняння:       +х =
  7. Розв'яжіть рівняння:       - х =
  8. Розв'яжіть рівняння:       х -   =

По 3 бали

  1. Потрібно пройти 136 км . За I день пройшов   усього шляху, за II день . Скільки  кілометрів   пройшов турист?
  2. При яких натуральних значеннях m дріб , буде неправильним?
  3. Розв'яжіть рівняння:   – ( х- ) =
  4. Розв'яжіть рівняння:   =
  5. Було 256 кг капусти. I  дня продали  усієї капусти, II -  .  Скільки кілограм капусти продали?
  6. При яких натуральних значеннях m дріб , буде правильним?
  7. Розв'яжіть рівняння:   ( х) - =
  8. Розв'яжіть рівняння:   =

 

  1. Підсумки уроку.  (5хв)

Поки підраховуються бали учні розв’язують логічну вправу.

Знайдіть невідоме число

 

 

                                                                   ?       ()

 

V. Виставлення оцінок (3хв)

1. Оголошується команда, яка перемогла у змаганнях.

2. Виставляються оцінки учням.

 

VI. Домашнє завдання (2хв)

  1. Повторити п. 22 – 24;
  2. Розв'язати № 690,712, 727.

 

docx
Додано
24 жовтня
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку