План – конспект уроку з математики у 5 класі по темі «Узагальнення і систематизація знань з теми «Площі і об’єми»

Про матеріал
Гра лото. Повторення матеріалу про об'єми та площі. Поділ класу на команди. Розв'язування задач кожною командою. Підведення підсумків
Перегляд файлу

 

 

 

План – конспект

уроку з математики

у 5 класі по темі:

«Узагальнення і систематизація знань з теми «Площі і об’єми»»

 

 

Підготувала

вчитель математики

Михайлівської гімназії

   с. Михайлівка Коростенського району

                                                                        Пашинська Олена Володимирівна

 

 

 

 

 

Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Площі і об’єми»

Мета: Повторити матеріал, що вивчали в розділі “Площі і периметри”, підготовитись до написання тематичної контрольної роботи.

Хід уроку

 І. Організаційна частина

Епіграф уроку:

Гей, нові Колумби й Магелани,

Напевно вітрила наших мрій!

Кличуть нас у мандри океани,

Бухту спокою облизує прибій.

Хто сказав, що все уже відкрито?

Нащо ж ми народжені тоді?

Як нам помістити у корито

Наші сподівання молоді?

В. Симоненко

 ІІ. Актуалізація опорних знань

Гра «Лото»

 Для гри вчитель виготовляє картки лото, учень, якого вчитель викликає до дошки називає цифру. Під цифрою міститься термін, який учень має пояснити.

1

 

45

33

5

50

49

11

6

 

7

12

 

Виразіть у квадратних метрах: 2 га 52 а, 3 км2 25 га.

Виразіть у квадратних міліметрах: 8 см2, 13 см2 4 мм2, 6 дм2

За формулою S= a. b обчисліть S, якщо a= 16 м, b= 11 м.

Обчисліть a, якщо a . b = 216 см2,  b= 9 см.

 

Скільки ребер має прямокутний паралелепіпед?

 

Скільки граней має прямокутний паралелепіпед?

 

Що таке виміри прямокутного паралелепіпеда?

 

Наведіть приклади предметів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда.

Яка одиниця (виміру) площі в 10 разів більша за 1 мм2 (1 см2, 1дм2,1 м2)?

Яку одиницю об'єму отри маємо, якщо 1 мм3 збільшити в 1 000 000 разів?

ІІІ. Основна частина уроку

Узагальнення і систематизацію проведемо у вигляді гри «Морський бій»

Для гри виготовляються з картону:

Ігрове поле з морським пейзажем, розграфлене на квадрати, які пронумеровані по горизонталі і вертикалі;

  1.     рухомі рисунки кораблів, які можна переміщувати;
  2.     «снаряди» (картонні плоскі фігурки, на зворотній стороні яких написано умови завдань);
  3.     Металеві пластинки для імітації «вибухів».

Кораблів для комплекту по 5 штук, три з яких двохпалубні; ці кораблі займають на полі по два квадрати. Для визначення місцезнаходження корабля називають координати квадратів на полі у визначеній послідовності: спочатку вказується номер рядка, потім стовпчика. Наприклад, квадрат, розміщений в другому рядку, має номер 23; на полі з допомогою стрілочки вказано напрям відліку квадратів від рядка до стовпчика.

 Завдання слід підбирати так, щоб відповіді до них записувались числами, що відповідають номерам квадратів; можна підбирати завдання, що мають дві-три відповіді.

Гра розрахована на участь двох команд. Перед її початком кожна команда отримує моделі кораблів і набір снарядів (завдань). Кораблі розміщують на полі гри на довільно вибраних квадратах. Також довільно у будь-якому порядку команди вибирають із свого запасу снаряди. Розв’язавши завдання, що записане на звороті снаряду, гравець отримує числову відповідь, яка вказує на номер квадрата, в який потрапляє цим снарядом. Для того, щоб підбити двохпалубний корабель потрібно влучити двома снарядами. Для того, щоб зафіксувати поразку корабля використовують фішку «взрив». Метою гри є поразка всіх кораблів супротивника.

Виграє команда, яка досягне цього раніше.

Завдання записані на снарядах:

  1. Мотоцикліст рухався 5 год і проїхав 55 км. З якою швидкістю рухався мотоцикліст?
  2. Знайти за формулою для знаходження периметра прямокутника периметр Р, якщо а = 7 см, b = 4 см.
  3. Одна сторона прямокутника до­рівнює 6 см, а друга на 5 см більша. Обчислити периметр пря­мокутника.
  4. Сашко йде зі швидкістю 2 км/год. Яку відстань він пройде за 6 год?
  5. Площа прямокутника 322 см2, одна із сторін має довжину 14 см, Знайти другу сторону.
  6. Знайти за формулою для знаходження периметра прямокутника сторону, якщо Р = 166 см, а = 40 см.
  7. Толя читає в день 18 сторінок. За скільки днів він прочитає книжку, якщо вона містить 234 сторінки?
  8. Сума довжин усіх ребер прямокутного паралелепіпеда дорівнює  536 см, два його виміри – 45 см і 38 см. Знайдіть третій вимір.
  9. Периметр квадрата 220 см. Знайти його сторону.
  10.  Площа квадрата дорівнює 196 см2. Знайти його сторону.
  11.  Площа прямокутника дорівнює 972 см2, знайти довжину прямокутника, якщо ширина– в 3 рази коротша від неї.
  12.  Поле прямокутної форми має площу 90 а, його довжина 60 м. Об­числіть ширину поля.
  13.  Обчисліть ребра куба площа поверхні якого 625 дм2.
  14.  Сума довжин усіх ребер прямокутного паралелепіпеда 156 см, два його виміри 11 см і 15 см. Обчисліть третій вимір.
  15.  Знайти площу прямокутника, довжина якого дорівнює 7 см, а ширина 6 см.
  16.  Поле прямокутної форми має площу 2790 м2, його довжина – 90 м. Обчисліть ширину поля.
  17.  Обчисліть об'єм і площу поверхні куба із ребром 2 дм.
  18.  Площа прямокутника 1066 м2. Знайти його довжину, якщо ширина дорівнює 26 м.
  19.  Ширина прямокутного паралелепіпеда дорівнює 28 см, довжина – на 12 см більша за ширину. Обчисліть висоту паралелепіпеда, якщо об’єм дорівнює 59 360 см3
  20.  Довжина прямокутника дорівнює 13 см, а ширина на 9 см менша. Чому дорівнює площа прямокутника?
  21.  Довжина прямокутного паралелепіпеда 8 см, ширина — у 4 рази мен­ша від довжини, а висота — на 6 см менша за ширину. Обчисліть об'єм паралелепіпеда.
  22.  Знайти периметр прямокутника, довжина якого дорівнює 15 см, а ширина на 8 см менша.
  23.  Об'єм паралелепіпеда 198 м3. Знайти площу його основи, якщо висота паралелепіпеда 6 м.
  24.  Площа ділянки прямокутної форми 7 а, знайти його ширину, якщо його довжина дорівнює 20 м.
  25.  Знайдіть площу прямокутника, одна сторона якого дорівнює 15 см, а друга — в 5 рази коротша за неї.

Аналогічно складаються завдання для другої команди.

ІV. Підведення підсумків уроку.

Переможці визначаються за кількістю балів. Виставляються оцінки.

V. Домашнє завдання.

Повторити основний теоретичний матеріал, скласти за термінами даної теми кросворд.

 

 

 

doc
Додано
25 жовтня
Переглядів
301
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку