План – конспект
уроку з математики
у 5 класі по темі:
«Узагальнення і систематизація знань з теми «Площі і об’єми»»
Підготувала
вчитель математики
Михайлівської гімназії
с. Михайлівка Коростенського району
Пашинська Олена Володимирівна
Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Площі і об’єми»
Мета: Повторити матеріал, що вивчали в розділі “Площі і периметри”, підготовитись до написання тематичної контрольної роботи.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Епіграф уроку:
Гей, нові Колумби й Магелани,
Напевно вітрила наших мрій!
Кличуть нас у мандри океани,
Бухту спокою облизує прибій.
Хто сказав, що все уже відкрито?
Нащо ж ми народжені тоді?
Як нам помістити у корито
Наші сподівання молоді?
В. Симоненко
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «Лото»
Для гри вчитель виготовляє картки лото, учень, якого вчитель викликає до дошки називає цифру. Під цифрою міститься термін, який учень має пояснити.
1
|
45 |
33 |
|
5 |
|
50 |
|
49 |
11 |
6
|
|
7 |
12 |
|
Виразіть у квадратних метрах: 2 га 52 а, 3 км2 25 га. |
Виразіть у квадратних міліметрах: 8 см2, 13 см2 4 мм2, 6 дм2 |
За формулою S= a. b обчисліть S, якщо a= 16 м, b= 11 м. |
|
Обчисліть a, якщо a . b = 216 см2, b= 9 см.
|
|
Скільки ребер має прямокутний паралелепіпед?
|
|
Скільки граней має прямокутний паралелепіпед?
|
Що таке виміри прямокутного паралелепіпеда?
|
Наведіть приклади предметів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда. |
|
Яка одиниця (виміру) площі в 10 разів більша за 1 мм2 (1 см2, 1дм2,1 м2)? |
Яку одиницю об'єму отри маємо, якщо 1 мм3 збільшити в 1 000 000 разів? |
|
ІІІ. Основна частина уроку
Узагальнення і систематизацію проведемо у вигляді гри «Морський бій»
Для гри виготовляються з картону:
Ігрове поле з морським пейзажем, розграфлене на квадрати, які пронумеровані по горизонталі і вертикалі;
Кораблів для комплекту по 5 штук, три з яких двохпалубні; ці кораблі займають на полі по два квадрати. Для визначення місцезнаходження корабля називають координати квадратів на полі у визначеній послідовності: спочатку вказується номер рядка, потім стовпчика. Наприклад, квадрат, розміщений в другому рядку, має номер 23; на полі з допомогою стрілочки вказано напрям відліку квадратів від рядка до стовпчика.
Завдання слід підбирати так, щоб відповіді до них записувались числами, що відповідають номерам квадратів; можна підбирати завдання, що мають дві-три відповіді.
Гра розрахована на участь двох команд. Перед її початком кожна команда отримує моделі кораблів і набір снарядів (завдань). Кораблі розміщують на полі гри на довільно вибраних квадратах. Також довільно у будь-якому порядку команди вибирають із свого запасу снаряди. Розв’язавши завдання, що записане на звороті снаряду, гравець отримує числову відповідь, яка вказує на номер квадрата, в який потрапляє цим снарядом. Для того, щоб підбити двохпалубний корабель потрібно влучити двома снарядами. Для того, щоб зафіксувати поразку корабля використовують фішку «взрив». Метою гри є поразка всіх кораблів супротивника.
Виграє команда, яка досягне цього раніше.
Завдання записані на снарядах:
Аналогічно складаються завдання для другої команди.
ІV. Підведення підсумків уроку.
Переможці визначаються за кількістю балів. Виставляються оцінки.
V. Домашнє завдання.
Повторити основний теоретичний матеріал, скласти за термінами даної теми кросворд.