Урок-узагальнення "Будова рослин. Розмноження і розвиток рослин".

Про матеріал

Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми: «Будова рослин. Розмноження і розвиток рослин».

Цілі: перевірити та узагальнити знання учнів з теми; розширити світогляд учнів; сприяти розвитку інтересу до ботаніки; формувати науковий світогляд учнів; сприяти екологічному та естетичному вихованню учнів; розвивати творчі здібності учнів, спонукати логічно мислити та висловлювати свої думки; вчити застосовувати свої знання на практиці та здобувати їх самостійно; виховувати відчуття причетності до загальної справи, вміння працювати в колективі.

Обладнання: картки «Суцвіття», насіння різних рослин, чорна скринька з частинами рослин.

Тип уроку: узагальнення та систематизації; урок-КВК.

Методи та прийоми: проблемно-пошуковий, дослідницький.

Хід уроку.

І. Організація класу. Емоційне налаштування.

Ми вивчили з вам теми «Будова рослин. Розмноження і розвиток рослин», переглянули науково-популярний фільм про поширення насіння рослин у природі. Сьогодні ми з вами підведемо підсумки нашої роботи. А з'ясуємо ми рівень засвоєння знань шляхом змагання між командою дівчат та командою хлопців.

Нашу гру буде оцінювати компетентне журі у складі. (представляються члени журі).

Отже, в нас є дві команди і нам потрібно дати їм назви.

Шановне журі, якщо команди відгадують свої назви, тоді вони отримують по одному заохочуючому балу. В разі не відгадування – отримують іншу назву «Незнайки».

Отже, починаємо.

Перша загадка для хлопців: Зелені їжачки почіплялись на гілки.

Хто зірветься з деревини, той колючку з себе скине.

(каштан)

Загадка для дівчат: Сонечко в траві зійшло, усміхнулось, розцвіло.

Потім стало біле-біле і за вітром полетіло.

(кульбабка)

Ми назвали команди і тепер починаємо змагання. Зичу вам успіху і пам'ятайте, що ваша гра залежить від взаємопідтримки і взаєморозуміння.

І конкурс. Конкурс знавців походження рослин.

Шановне журі,командам пропонується опис певної рослини. Чим менше підказок затребує команда, тим більше балів вона отримає.

Внесіть «чорну скриньку».

Дівчатка, питання до вас.

1.Ця рослина – особливий вид земляних горіхів, які будучи звареними, стають м'якими та їстівними. (10 балів).

2. першими цю рослину скуштували іспанські моряки, коли були в Перу. Місцеві жителі називали цю рослину папас. (6 балів).

3.У Російській імперії цю рослину почали розводити понад 100 років тому. А завіз її до Росії Петро І і звелів розіслати її по всій країні для вирощування.(3 бали).

4.Зараз ця рослина чи не основна в нашому харчовому раціоні. Її полюбляють у печеному смаженому, вареному вигляді. (1 бал). Це – картопля.

Хлопці,питання до вас.

1.Ця рослина – жителька узбережжя Середземного моря. Дуже поважалась давніми римлянами та греками. (10 балів).

2.Її вважали символом слави, величності та перемоги. (6 балів).

3.Ця рослина прикрашає тіло Аполона – покровителя мистецтв. Вінок з цієї рослини правив за нагороду переможців на змаганнях. (3 бали).

4.В наш час цю рослину використовують як спецію у багатьох стравах та при консервуванні. (1 бал). Це – лавр благородний.

ІІ конкурс. «Як ви знаєте частини рослин».

Завдання: треба біологічно правильними термінами назвати ту частину рослини, яку людина вживає в їжу та видозміною якого органа вона є. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Команди, отримайте картки. На завдання відводиться 1 хвилина.

Буряк

(коренеплід)

(видозмінений головний корінь)

Кольорова капуста

(суцвіття)

-

Цибуля

(цибулина)

(видозмінений підземний пагін)

Салат

(листки)

-

Хрін

(кореневище)

(видозмінений підземний пагін)

Редиска

(коренеплід)

(видозмінений головний корінь)

Шановне журі, підведіть,будь ласка, підсумки двох конкурсів.

ІІІ конкурс. Конкурс знавців анатомії рослини.

За кожну правильну відповідь – 1 бал. Шановні гравці. У вас на столі стоїть гумова іграшка. Якщо ви зрозуміли про що запитання, то тиснете на іграшку і ми отримуємо сигнал про вашу готовність. Отже, ваш успіх залежить від швидкості. Якщо ви не даєте правильної відповіді, право дати її переходить до ваших суперників.

Гра починається.

1.Назвіть головні частини квітки.

2. Назвіть місце, де дозріває пилок.

3. Що ховає в собі пилкове зерно?

4. Як називається процес перенесення пилку з однієї квітки на іншу?

5.Що утворюють пелюстки квітки?

6.Як називається процес злиття яйцеклітини і спермія?

7.В якій частині квітки ховається яйцеклітина?

8.Як називається частина квітки, утворена віночком та чашолистками?

Ми пройшли з вами три конкурси, просимо журі підвести підсумки.

Продовжуємо конкурси.

IV конкурс. Суцвіття.

Поговоримо про квіти. У рослин є поодинокі великі квіти, а є дрібні. Вони зібрані у суцвіття. Я запрошую до себе капітанів. Вони повинні за 1 хвилину визначити суцвіття на виданих картках. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.

Поки наші капітани працюватимуть, команди можуть принести їм додаткові бали. Для цього вони на листках, що є на столах повинні записати якомога більше загадок про рослини. Кожна загадка приносить капітану 1 додатковий бал.

Час пішов.

V конкурс. Що то є?

Як ви вже знаєте, на місці квітки згодом утворюється плід, в якому ховається насінина. Я видаю вам зерна пшениці, гороху, маку, гарбуза, соняшника, кукурудзи. Вам треба за дві хвилини визначити, які з них є насінням, а які плодами. Назвати плоди, в яких це насіння достигає.

Шановне журі, підведіть,будь ласка, підсумки конкурсів.

Добігло кінця наше змагання. Ви показали прекрасні результати своїх знань. Я впевнена, що такий урок вам сподобався.

Перегляд файлу

Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми: «Будова рослин. Розмноження і розвиток рослин».

Цілі: перевірити та узагальнити знання учнів з теми; розширити світогляд учнів; сприяти розвитку інтересу до ботаніки; формувати науковий світогляд учнів; сприяти екологічному та естетичному вихованню учнів; розвивати творчі здібності учнів, спонукати логічно мислити та висловлювати свої думки; вчити застосовувати свої знання на практиці та здобувати їх самостійно; виховувати відчуття причетності до загальної справи, вміння працювати в колективі.

Обладнання: картки «Суцвіття», насіння різних рослин, чорна скринька з частинами рослин.

Тип уроку: узагальнення та систематизації; урок-КВК.

Методи та прийоми: проблемно-пошуковий, дослідницький.

 

Хід уроку.

І. Організація класу. Емоційне налаштування.

Ми вивчили з вам теми «Будова рослин. Розмноження і розвиток рослин», переглянули науково-популярний фільм про поширення насіння рослин у природі.  Сьогодні ми з вами підведемо підсумки нашої роботи. А з’ясуємо ми рівень засвоєння знань шляхом змагання між командою дівчат та командою хлопців.

Нашу гру буде оцінювати компетентне журі у складі. (представляються члени журі).

Отже, в нас є дві команди і нам потрібно дати їм назви.

Шановне журі, якщо команди відгадують свої назви, тоді вони отримують по одному заохочуючому балу.   В разі не відгадування – отримують іншу назву «Незнайки».

Отже, починаємо.

Перша загадка для хлопців:   Зелені їжачки почіплялись на гілки.

                                                 Хто зірветься з деревини, той колючку з себе скине.

                                                    (каштан)

Загадка для дівчат:  Сонечко в траві зійшло, усміхнулось, розцвіло.

                                      Потім стало біле-біле і за вітром полетіло.

                                         (кульбабка)

Ми назвали команди і тепер  починаємо змагання. Зичу вам успіху і пам’ятайте, що ваша гра залежить від взаємопідтримки і взаєморозуміння.

І конкурс. Конкурс знавців походження рослин.

Шановне журі,командам пропонується опис певної рослини. Чим менше підказок затребує команда, тим більше балів вона отримає.

Внесіть «чорну скриньку».

Дівчатка, питання до вас.

1.Ця рослина – особливий вид земляних горіхів, які будучи звареними, стають м’якими та їстівними. (10 балів).

2. першими цю рослину скуштували іспанські моряки, коли були в Перу. Місцеві жителі називали цю рослину папас. (6 балів).

3.У Російській імперії цю рослину почали розводити понад 100 років тому. А завіз її до Росії Петро І і звелів розіслати її по всій країні для вирощування.(3 бали).

4.Зараз ця рослина чи не основна в нашому харчовому раціоні. Її полюбляють у печеному смаженому, вареному вигляді. (1 бал). Це – картопля.

Хлопці,питання до вас.

1.Ця рослина – жителька узбережжя Середземного моря. Дуже поважалась давніми римлянами та греками. (10 балів).

2.Її вважали символом слави, величності та перемоги. (6 балів).

3.Ця рослина прикрашає тіло Аполона – покровителя мистецтв. Вінок з цієї рослини правив за нагороду переможців на змаганнях. (3 бали).

4.В наш час цю рослину використовують як спецію у багатьох стравах та при консервуванні. (1 бал). Це – лавр благородний.

 

ІІ конкурс. «Як ви знаєте частини рослин».

Завдання: треба біологічно правильними термінами назвати ту частину рослини, яку людина вживає в їжу та видозміною якого органа вона є. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Команди, отримайте картки. На завдання відводиться 1 хвилина.

Буряк

(коренеплід)

(видозмінений головний корінь)

Кольорова капуста

(суцвіття)

-

Цибуля

(цибулина)

(видозмінений підземний пагін)

Салат

(листки)

-

Хрін

(кореневище)

(видозмінений підземний пагін)

Редиска

(коренеплід)

(видозмінений головний корінь)

 

 

Шановне журі, підведіть,будь ласка, підсумки двох конкурсів.

ІІІ конкурс.    Конкурс знавців анатомії рослини.

 За кожну правильну відповідь – 1 бал. Шановні гравці. У вас на столі стоїть гумова іграшка. Якщо ви зрозуміли про що запитання, то тиснете на іграшку і ми отримуємо сигнал про вашу готовність. Отже, ваш успіх залежить від швидкості. Якщо ви не даєте правильної відповіді, право дати її переходить до ваших суперників.

Гра починається.

1.Назвіть головні частини квітки.

2. Назвіть місце, де дозріває пилок.

3. Що ховає в собі пилкове зерно?

4. Як називається процес перенесення пилку з однієї квітки на іншу?

5.Що утворюють пелюстки квітки?

6.Як називається процес злиття яйцеклітини і спермія?

7.В якій частині квітки ховається яйцеклітина?

8.Як називається частина квітки, утворена віночком та чашолистками?

Ми пройшли з вами три конкурси, просимо журі підвести підсумки.

Продовжуємо конкурси.

IV конкурс. Суцвіття.

Поговоримо про квіти. У рослин є поодинокі великі квіти, а є дрібні. Вони зібрані у суцвіття. Я запрошую до себе капітанів. Вони повинні за 1 хвилину визначити суцвіття на виданих картках. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.

Поки наші капітани працюватимуть, команди можуть принести їм додаткові бали. Для цього вони на листках, що є на столах повинні записати якомога більше загадок про рослини. Кожна загадка приносить капітану 1 додатковий бал.

Час пішов.

V конкурс. Що то є?

Як ви вже знаєте, на місці квітки згодом утворюється плід, в якому ховається насінина. Я видаю вам зерна пшениці, гороху, маку, гарбуза, соняшника, кукурудзи. Вам треба за дві хвилини визначити, які з них є насінням, а які плодами. Назвати плоди, в яких це насіння достигає.

Шановне журі, підведіть,будь ласка, підсумки конкурсів.

Добігло кінця наше змагання. Ви показали прекрасні результати своїх знань. Я впевнена, що такий урок вам сподобався.

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку