Урок узагальнення і систематизації знань

Про матеріал

Урок узагальнення і систематизації знань з тем: «Антарктида», «Північна Америка»

Мета: систематизувати, узагальнити та розширити знання з тем: «Антарктида», «Північна Америка», оцінити знання і уміння; розвивати кмітливість, почуття відповідальності, вміння творчо мислити та формувати навички роботи в команді; виховувати почуття доброти та взаємопідтримки, творчу особистість учнів та інтерес до географічної науки.

Перегляд файлу

7 клас

Тема: Урок узагальнення і систематизації знань з тем: «Антарктида», «Північна Америка»

Мета: систематизувати, узагальнити та розширити знання з тем: «Антарктида»,  «Північна Америка», оцінити знання і уміння; розвивати кмітливість, почуття відповідальності, вміння творчо мислити та формувати навички роботи в команді; виховувати почуття   доброти та взаємопідтримки,  творчу особистість учнів та інтерес до географічної науки.

Тип уроку: узагальнення і систематизація засвоєних знань, умінь і навичок (нетрадиційний, урок-гра)

Обладнання: підручники (Бойко В. М., Міхелі С. В. Географія материків і океанів: Підручник для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів. – К. : Зодіак –ЕКО, 2007. – 288 с.), атласи, фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, проектор, мультимедійна презентація, маркери

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ:

- привітання з учнями;

- перевірка присутності учнів;

- перевірка наявності засобів навчання;

- психологічна підготовка учнів до роботи на уроці.

 Чим географія нас приваблює?

Тим, що нові висвітлює обрії.

Тим, що весь світ нам завжди відкриває

І жити цікаво нам всім дозволяє.

II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ. ПОСТАНОВКА МЕТИ І ЗАВДАНЬ.

Сьогоднішній урок ми проведемо у формі гри. Вас очікує інтелектуальна боротьба, в якій будуть переможці й переможені. І не важливо, кому сьогодні більше поталанить. Головне, щоб у класі панувала атмосфера доброти та взаємопідтримки.  Єдина цінність, яка нам сьогодні важлива — географічні знання. Діє правило піднятої руки, члени якої команди першими підіймають руку - ті отримують право відповідати на запитання.

III. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ І УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК.

Умови проведення: Ведучий уроку-гри – учитель географії. Змагаються дві команди. Капітани представляють «візитки» своїх команд (назву, девіз). За фіксуванням часу, який відводиться на підготовку певного конкурсу; за порушенням правил слідкують члени журі. Ними будуть запрошені вчителі. На кожен тур конкурсу відводиться певний час. За кожний конкурс виставляється певна кількість балів, а в кінці проводиться загальний підрахунок.

Результати всіх конкурсів записуються у зведену таблицю.

Знайомство з командами

 Команда «Полюс»      

Дорогу здолає той, хто йде!

Команда  «Меридіан » 

Ми – ініціативні, доброзичливі, активні. 

Конкурс №1.

«Хто такий? Що таке?»

Щоб задати активний темп грі, вона розпочинається з бліц-опитування капітанів команд. Вони повинні назвати об’єкти, яким відповідають 15 запропонованих слів (гора, річка, озеро, рослина, тварина, тощо). Якщо капітан команди дає правильні відповіді на всі поставленні запитання, то команда отримує 15 балів, якщо ні – то відповідно до кількості даних правильних відповідей вираховують кількість балів за цей конкурс.

Завдання для команди №1.

1. Мар҆ ято (мис).

2. Гудзонова (затока, протока).

3. Флорида (півострів).

4. Баффіна (море).

5. Мітчелл (гора)

6. Орісаба (вулкан).

7. Верхнє (озеро).

8. Маккензі (річка).

9. Тундра (природна зона).

10. Койот (тварина).

11. Оттава (місто у Канаді).

12. Індіанці (корінне населення).

13. Єллоустон (Національний парк, річка).

14. Торнадо (смерч, ураган).

15. Ніагара (річка).

Завдання для команди №2.

1. Мерчісон (мис).

2. Примексиканська (затока)

3.Каліфорнія (півострів)

4. Юкон (річка)

5. Попокатепетль (вулкан)

6. Колорадо (річка).

7. Секвоя (дерево).

8. Вашингтон (місто у США).

9. Онтаріо (озеро).

10. Аппалачі (гори).

11. Ескімоси (корінне населення)

12. Мічиган (озеро).

13. Грізлі (тварина).

14. Мак-Кінлі (гора).

15. Куба (острів, країна).

Конкурс № 2

«Дослідники материків”

Виходять по два учасники команд і по черзі беруть карточки з портретами дослідників, вказуючи на географічний об’єкт, який вони дослідили або відкрили. Портрети дослідників зображені також на слайдах презентації. Після відповіді вклеюють карточку на фізичній карті на місці об’єкта, який було відкрито чи досліджено. За кожну правильну відповідь – по 4 бали (2 бали – за усну відповідь і 2бали – за роботу з картою).

 

Конкурс № 3.

«Мандрівка Антарктидою»

Тестові завдання.

Виходять по два учасники команд і піднімають літеру, що позначає правильну відповідь на запитання. За кожну правильну відповідь – по 1 балу. Максимальний бал, який може отримати команда за одне завдання – 2 бали за правильну відповідь двох учасників.

Конкурс № 4.

 «Чи знаєте ви карту?»

На столі лежать 6 аркушів паперу зображенням донизу. Учасники цього конкурсу (по одному від кожної команди) підходять до столу і беруть по черзі аркуші, на яких зображено контури півостровів, островів, тощо. Учні повинні відповісти, які географічні об’єкти зображено на картках-завданнях. За кожну правильну відповідь нараховують 2 бали. А якщо відповідь було надано з допомогою команди, то нараховують 1 бал. Підписати на листочку і вклеїти на фізичній карті.

                                                Малюнок 1

                                                  Півострів

Результат пошуку зображень за запитом "контурна карта північної америки"

Малюнок 2

                                                   Півострів

 

Малюнок 3

                                                  Півострів

Результат пошуку зображень за запитом "контурна карта північної америки"

 

Малюнок 4

  Півострів

Результат пошуку зображень за запитом "контурна карта північної америки"

Малюнок 5

 Острів

Результат пошуку зображень за запитом "контурна карта північної америки"

Малюнок 6

 Острів

Результат пошуку зображень за запитом "контурна карта північної америки"

Конкурс № 5

«Відукай необхідні обʼєкти».

Вибери із переліку необхідні об’єкти і показати їх на карті. (За кожну правильну відповідь – по 2 бали, загальний бал-12).

- Виберіть із переліку морів ті,  які омивають Антарктиду і покажіть їх на карті.

Море Веделла, Берингове море, море Росса, Карибське море, море Белліннсгаузена, море Лазарєва, море Баффіна, море Співдружності, море Амундсена, море Бофорта

 - Виберіть із переліку морів ті,  які омивають Північну Америку і покажіть їх на карті.

 Море Росса, Берингове море, море Веделла, Карибське море, море Белліннсгаузена,  Гренландське море, море Баффіна, море Співдружності, Саргасове море,  море Амундсена, море Бофорта.

- Виберіть із переліку форм рельєфу ті,  які розташовані  в Північній Америці і покажіть на карті.

Амазонська низовина, Кордильєри, Анди, Аппалачі, Бразильське плоскогір’я, Центральні рівнини, Великі рівнини, Трансантарктичні гори, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина.

- Виберіть із переліку течій ті,  які омивають береги Північної Америки і покажіть на карті.

Бразильська, Аляскинська, Гольфстрім, Перуанська, Каліфорнійська, Течія Західних вітрів, Карибська, Лабрадорська, Фолклендська, Антильська.

Конкурс № 6

«Ти – мені, а я – тобі»

За деякий час перед уроком команди-суперниці готують запитання одна одній. У цьому конкурсі учасники команд задають по одному запитанню суперникам і чекають відповіді на нього. Журі слідкує за часом, що відводиться для обдумування відповіді (30 сек), і за тим, наскільки повною і обґрунтованою є відповідь. Правильна відповідь оцінюється у 2 бали, неповна відповідь – 1 бал, неправильна – 0 балів.

Завдання для команди №1.

1. Чому індіанці називали Міссісіпі «велика ріка», «батько вод».

На мові індіанців – Міссісіпі (Mississippi) означає – «Велика річка». А ще називали її «Батько вод». У давнину індіанці селилися уздовж Міссісіпі. Бо у річці багато риби, а біля берегів – дичини. А ще вони вірили: торнадо «боїться» великої води.

Завдання для команди №2.

1. Чому на карті Північної Америки багато європейських назв?

Після відкриття Америки європейські загарбники винищували корінне населення. Корінні жителі материка — індіанці та ескімоси — становлять менш як 1% від його населення і живуть головним чином на крайній півночі та горах Заходу. У США спілкуються англійською мовою, в Канаді – англійською та французькою, в  Мексиці та країнах Центральної Америки — державною мовою є іспанська. Тому на карті Північної Америки багато європейських назв.

Конкурс  №7.

«Географічна анаграма»

Анаграма – перестановка букв, внаслідок якої  з одного слова утворюється інше. У цьому конкурсі капітанам команд пропонують вибрати конверт  у якому є набір букв, з яких за 1 хвилину  потрібно скласти слово – назву якогось географічного об’єкта Північної  Америки. Підписати об’єкт і вклеїти на карті. Вказати, що це за об’єкт. Завдання виконується усією командою. За правильно виконане завдання нараховується 4 бали.

Завдання для команди №1.Онтаріо           роніОта

 

Завдання для команди №2. Ніагара            ріагНаа

Конкурс  № 8.

«Упізнай мене»

Кожна команда отримує листівку із назвами тварин Антарктиди. Якнайшвидше  учасники команд повинні назвати цих тварин, записавши номери картинок зі слайда навпроти назви тварини на аркуші наклеїти на дошці. Згодом на іншому слайді  будуть правильні відповіді і команди здійснюватимуть взаємоперевірку. За кожну правильну і повну відповідь нараховується 2 бали.

1. Альбатрос

2. Косатка

3.Морський леопард

4. Пінгвін

5. Морський слон

6. Баклан

7. Буревісник

8. Морський котик

9. Синій кит

Конкурс № 9.

 «Впізнай та назви тварину»

Тварини  Північної Америки

Команди переглядають відео про тварин Північної Америки. Та команда одержує право відповідати, яка швидше піднімає руку. Вчитель під час відповіді призупиняє відео. За правильну відповідь – 1 бал.

Конкурс  № 10.

“Назви природну зону”

По одному учаснику від команди ідуть до дошки і, називаючи природну зону, показують її на карті. Вчитель на слайді відкриває правильну відповідь. За правильну відповідь – 2 бали.

Конкурс № 11

«Із записок барона Мюнхаузена»

Команди одержують уривок зі «спогадів барона Мюнхаузена» про його уявну подорож Північною Америкою. За 2 хвилини учасники команд повинні знайти помилки. Оскільки барон – відомий фантазер, то багато що в його розповідях не відповідає дійсності. За всі знайдені в тексті помилки команди отримують по 5 балів. Якщо знайдені не всі помилки, вираховують меншу кількість балів.

Завдання для команд

  «Я вирішив перетнути Північну Америку по 40-й паралелі зі сходу на захід. Спочатку на моєму шляху зустрілися найвищі гори Північної Америки Аппалачі. Далі мій шлях пролягав через Центральні рівнини. На човні я спустився річкою Маккензі до місця її впадіння в Міссісіпі. Міссісіпі – найчистіша річка материка із прозорою водою. Далі я поплив по річці Міссурі, яка є притокою Колорадо. Кордильєри я перетнув швидко, бо вони невисокі, та вийшов до узбережжя Атлантичного океану. Там сів на корабель і відплив додому».

Конкурс №12.

«Назви причину явища»

Команди переглядають відео про тварин стихійні явища у Північній Америці і пояснюють причину виникнення. Та команда одержує право відповідати, яка швидше піднімає руку. За правильну відповідь – 2 бали.

Конкурс №13

«Прогулянка національними парками Північно Америки».

Завдання

За слайдом презентації впізнати і вказати:

 - назву об’єкту;

- країну, на території якої розташований об’єкт;

-об ҆єкт охорони;

- чи включений об’єкт до списку Світової спадшини ЮНЕСКО.

Національний парк Вуд-Баффало 59˚ 1н..ш і 113˚  1н..д

Це найбільший національний парк Канади.

Головна природоохоронна пам’ятка парку — стадо лісових бізонів.

 У 2007році чисельність бізонів становила 5 000 особин. Також в цьому районі гніздяться американські журавлі.

Тваринний світ парку включає лосів, вовків, американських чорних ведмедів, бобрів, американських бабаків, американських зайців та рисей

У 1983 році парк було віднесено до Світової спадщини ЮНЕСКО.

 

Міжнародний Парк Світу Вотертон-Глейшер

48˚ 1н..ш і 113˚зх.д. У Канаді

У парку Глейшер більше 130 озер, 37 льодовиків.

Вчені стверджують, що якщо сьогоднішні тенденції танення збережуться, то всі вони повністю зникнуть вже до 2020 року. На півночі Глейшер межує з канадським національним парком Уотертон-Лейкс; разом ці дві природоохоронні території відомі як Парк Світу Вотертон- Глейшер. Обидва парки були разом визнані об’єктом Світової спадщини ЮНЕСКО.

 

Еллоустонський національний парк 44° 1н.. Ш. 110° 1н.. д

Національний парк «Єллоустон» або Єллоустонський національний парк  це перший у світі національний парк, об’єкт Світової спадщини ЮНЕСКО.

Національний парк Єллоустон – найстаріший і найбільший національний парк США

У знаменитій однойменній долині зосереджені численні унікальні природні пам’ятки (гейзери та інші Парк відомий численними гейзерами з висотою фонтану близько 90 м, гарячими джерелами, водоспадами, каньйонами, мальовничими озерами, печерами та іншими ландшафтами.

Площа парку — 898 тисяч гектарів.

Національний парк Редвуд 41˚ 1н..ш і 124˚зх.д.

Національний парк Редвуд розташований в штаті Каліфорнія (США), на західному навітряному схилі хребта Сьєрра-Невада на висоті більше 1500 м.

Парк заснований в 1890 р з метою охорони лісових масивів секвої, які перебували під загрозою знищення.

 Редвуд віднесений до Списку об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО у 1980 році.

Національний парк Гранд-Каньйон 36˚ 1н..ш і 112˚зх.д.

 Національний парк Гранд-Каньйон є найвідомішим заповідником на південному заході Сполучених Штатів Америки і являє собою велику прірву на плато Колорадо.

Загальна довжина каньйону становить 446 км, максимальна глибина його сягає 1083 м. Причини змін плато Колорадо – в нищівній дії річки Колорадо і природних процесах ерозії та вивітрювання ґрунту.

Гранд-Каньйон включили в Список об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО.

Національний парк Карлсбадські печери 32˚ 1н..ш і 104

Карлсбадські печери – національний парк у Мексиці.

У парку виявлено понад сто різноманітних печер.

Площа найбільшої з тутешніх печер, яку називають Великою кімнатою, досягає шести гектарів. Карлсбадські печери включені в Список об’єктів Світової спадщини ЮНЕСКО.

Китовий заповідник Ель – Віскаїно 26°пн.ш. 112°зх.д.

У центрі Каліфорнійського півострова розташований найбільший та найбільш відомий , як в Мексиці, так і в Латинській Америці заповідник Ель-Віскаіно.

 Головною перлиною Віскаїно є кити різних видів, до них належать блакитні і горбаті кити.

Щороку у водах заповідника Ель-Віскаїно з’являються на світ приблизно 900 маленьких китів.

Зарахований до Списку Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

 

Біосферний заповідник Маріпоса-Монарка  9˚ 1н..ш і 100˚зх.д.

 

Метелики Монарх прибувають до Мексики щороку наприкінці жовтня і створюють свої «зимівлі» у верхівках дерев, високо в горах заповідника.

У межах заповідника, метелики Монарх перебувають п’ять місяців, огортаючи дерева в помаранчеві ковдри. Кожна така ковдра складається з тисяч метеликів і нагадує великий вулик.

Біосферний заповідник метелика Монарх є об’єктом Світової спадщини ЮНЕСКО .

Конкурс №14

 «Гонка за лідером»

Участь в конкурсі беруть капітани команд. Відповідають почергово. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Якщо перший капітан дав неправильну відповідь, можливість відповісти на поставлене запитання надається капітану другої команди. У разі його правильної відповіді команда отримує 1 бал.

1. Найвища вершина материка Північна Америка (Мак-Кінлі).

2. Найбільша річка Північної Америки (Міссісіпі).

3. Найбільше за площею озеро Північної Америки (Верхнє).

4. Найбільший острів біля берегів Північної Америки (Гренландія).

5. Всесвітньо відомий водоспад. (Ніагарський)

6. Найбільша за площею країна Північної Америки (Канада).

7. Річка, яка відома своїм найвищим каньйоном (Колорадо).

8. Найвище дерево материка (Секвоя).

9. Найвідоміший національний природний парк Північної Америки (Єллоустонський).

10. Найбільше за площею безстічне озеро Північної Америки (Велике Солоне).

11. Найбільша течія біля берегів Північної Америки.

12. Найдовша у світі система печер.

Підсумок гри

Після завершення останнього конкурсу проводиться загальний підрахунок балів, одержаних командами за всі конкурси гри. Сумарна кількість балів кожної команди оголошується одним із членів журі. Команда-переможець нагороджується призом.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ.

1. Чи цікаво вам було сьогодні на уроці?

2. Чи варто, на вашу думку, збільшити кількість нетрадиційних уроків в курсі «Географії материків і океанів»?

Яка б команда не перемогла, нехай перемагає ДРУЖБА!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
17 березня 2020
Переглядів
1533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку