Урок. Математика 5 клас.
Тема. Узагальнення і систематизація знань.
Мета:формування предметних компетентностей: закріплення набутих знань учнів з теми «Натуральні числа та дії з ними», уміння застосовувати математичні знання до вирішення нестандартних практичних завдань;
формування ключових компетентностей: розвивати їх творчі здібності шляхом розв 'язування задач підвищеної складності; формувати вміння переносити отримані знання в нові ситуації; розвивати вміння робити висновки;
виховувати культуру математичного мислення; повагу до національних традицій; вміння працювати в команді задля спільної мети.
Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.
Форми роботи: фронтальна, групова, індивідуальна.
Обладнання: комп’ютер, роздавальні матеріали, картки із завданнями, відео презентація, макет дерева, картки самоконтролю, кубики Блума, макет Вишиванки
Епіграф до уроку: «Не опускайте рук, займіться математикою і ви прозрієте душею…» Михайло Пилипович Кравчук, видатний український математик
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Доброго ранку, діти! Чи готові ви до праці на уроці? Давайте привітаємось один до одного і побажаємо, щоб ми з нашого уроку вийшли задоволеними.
Якщо усміхнутися перехожому – він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу та сонцю – розійдуться хмари. Давайте посміхнемося та подаруємо один одному найкращих побажань. Ці побажання нехай приносять вам успіх протягом уроку.
Оскільки за вікном у нас зима, то давайте ми наше дерево одягнемо сніжинками, використовуючи різнокольорові смайлики. Запам’ятайте їх колір. Подивіться, якими різнокольоровими сніжинками засіяло наше дерево, бо ті хто обрав Червоний – сьогодні на уроці - енергійні, Жовтий – оптимістичні, Синій – амбітні, А всі ми разом? Успішні!
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Дати відповіді на питання, які виникли в учнів під час виконання домашнього завдання. Для перевірки завдання використовуємо метод самоперевірки. Виконані завдання записані на дошці.
Зверніть увагу, у вас на партах картки самоконтролю. Кожний етап уроку ви можете бачити та оцінити свою діяльність: 2 бали в картку самоконтролю, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилки.
Картка самоконтролю
Форма роботи |
Оцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього: |
|
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Як ви вважаєте, про що чи про кого ми будемо говорити сьогодні на уроці, що є найактуальнішим для сьогодення в нинішній ситуації, в якій ми опинилися. А на це питання ми отримаємо відповідь, коли виконаємо 1 завдання. Погляньте на екран.
1 завдання. Встанови відповідність.
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ
Отже, ми поговоримо сьогодні про нашу неньку-Україну, її традиції, державні та народні символи, а ви мені в цьому допоможете.
V . АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
А розпочнемо ми з перевірки ваших знань з вивченої теми, а для цього використаємо метод критичного мислення - «кубики Блума». Коли справимось, то зможемо відкрити перший символ України
Справились, молодці. Отож перший символ -це державний прапор України
VІ. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ І УМІНЬ УЧНІВ
На початку уроку ви прикрашали дерево сніжинками, використовуючи різнокольорові смайлики.
Пропоную об’єднатися в групи за кольором.
1 група(задача)
2 група (задача)
3 група (задача)
У сім’ї Ясинських, яка складається 4 осіб, склалася така фінансова ситуація за місяць: щомісячний дохід батька Анатолія –12 000 грн, щомісячний дохід матері Наталії – 8 000 грн. Обов’язкові щомісячні витрати є такі:
платіж за комунальні платежі – 900 грн,
витрати на харчування – 3400 грн,
витрати на одяг та взуття – 4 500 грн,
витрати на особисті потреби (кожному) – 400 грн,
медичні витрати – 800 грн.
Потрібно визначити суму, яка залишиться в сім’ї після всіх витрат. Визначте чи зможуть Ясинські в кінці місяця придбати телефон сину Павлу за вартістю 8850 гривень?
Вже ми зможемо переглянути інформацію про ще один символ України.
2.Завдання Вишиванка (робота в парах)
Ще один народний символ України, який став дуже актуальним в наш час – вишиванка. Вам потрібно вишити сорочки різними кольорами. Для цього розв’яжемо завдання.
Фізкультхвилинка
Уявіть, що у вас довгий ніс, мов у Буратіно. Давайте уявно вмочим його в чорнило і спробуємо намалювати: пряму, квадрат, коло, трикутник(лунає музика).
3.Індивідуальна робота.
Отже, вирушаємо далі. Перед вами вінок з простих гілок і його краса залежить від вашої працьовитості. Найбільшу відзнаку українського національного вбрання становив віночок зі стрічками. Український віночок, оспіваний у піснях, оповитий легендами і переказами, був символом добра і надій. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років, плели віночки до 12 квіток , ми ж будемо вплітати по одній квіточці – тим самим виконувати по одному завданню. Приступаємо до роботи, а для цього нам потрібно виконати інтерактивну вправу https://learningapps.org/watch?v=pi5dak4oc21
Вплітаємо квітку – цвіт яблуні. А що вона означає у вінку? Квіти яблуні – символ материнської любові
- Вплітаємо квітку – барвінок. А що він означає у віночку? Барвінок – життя й безсмертя людської душі , вірність, оберіг домашньої оселі .
Вплітаємо калину. В центрі було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої.
Вплітаємо безсмертник – символ здоров'я.
Ромашка- символ дівочої чистоти, доброта, ніжність, мир, кохання.
Волошка у вінку – це символ людського прозріння, краса і велич неба. Де волошка росте, там верба гине.
Мак у віночку, то символ боротьби українського народу за волю.
Вплітаємо – м’яту. Повна рожа, мак чубатий, між кущами м’ята. І барвінок хрещатий стелиться до хати – обереги духовної спадщини.
Вплітаємо квіточку – чорнобривці, що в народі називають ще оксамитки, бархатки, бо яскраві суцвіття виграють у промінні сонця.
Вплітаємо гілочки хмелю. Зведе він докупи наш віночок, зробить його міцним та довговічним, як наша земля, на якій ростуть всі ці квіти.
Наш віночок знань – сплетений. Ми сьогодні ознайомилися з одним з національних символів українського народу – віночком. Розв’язуючи математичні завдання склали віночок, дізналися, що символізують квіти у вінку.
VІ.Рефлексія
вправа для рефлексії https://wordwall.net/uk/resource/37523214/математика/рефлексія
Кожен з вас оцінював себе за допомогою карток самооцінювання, що лежать у вас на парті, оцініть свою діяльність за допомогою неї та обведіть червоний смайлик, якщо тема для вас повністю не зрозуміла; жовтий, якщо зрозуміла, але не повністю, зелений – якщо все зрозуміло. Які труднощі були під час розв’язування завдань? Що потрібно, щоб запобігти або уникнути цих труднощів? Здайте листочки.
VІІ. Підсумок уроку. Сьогодні на уроці я дізнався …
На уроці мені сподобалось…
Найважчим для мене було …
Що нового ви дізналися
про державні та народні символи України?
Мудрець сказав: «Дві людини, які обмінялися золотими монетами,
не стали багатшими.
Але якщо вони мінялися думками, то кожний з них стає в двоє багатшим.
Ця істина – проста, але зміст її – глибокий. »
VІІІ. Домашнє завдання
Підготуватись до написання контрольної роботи, повторити основні правила та формули.