Даний конспект уроку дозволить вчителю підготуватися до підсумкового уроку з теми "Узагальнення і систематизація знань учнів. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10 Текстове формулювання завдань на обчислення. Порівняння виразів. (Витівки Леприкона)"
Математика
Тема: Узагальнення і систематизація знань учнів. Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10 Текстове формулювання завдань на обчислення. Порівняння виразів. (Витівки Леприкона)
Мета: закріпити і узагальнити вивчений матеріал, підвести підсумки у вивченні нумерації чисел від 1 до10, продовжувати роботу над уміння складати і розв’язувати приклади, удосконалювати швидкі та точні обчислювальні навички; розвивати математичне мовлення і мислення, увагу, пам'ять, спостережливість, навички каліграфічного письма; виховувати інтерес до математики
Обладнання: презентація, будинки на склад числа, монети номіналом 1, 2 і 5 копійок, казковий герой Леприкон, лінійка.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на нас чекає незвичайний уроку. Ми познайомимось з цікавим казковим героєм Леприконом, який мешкає у далекій країні Ірландії. Леприкон невисокий чоловічок, який завжди одягнутий у зелені одежі. Він дуже хитре створіння. А ще він по усій країні збирає скарби, які зберігає у золотому глечику. А глечик цей захований в тому місці, де починається веселка. Мандрівники усього світу намагаються знайти Леприкона і вивідати у нього таємницю схованки скарбу. Але Леприкон ще той витівник, він завжди має у кишені дві золоті монети, одна монета – завжди повертається до свого господаря, а інша, потрапляючи у чужі руки, перетворюється на листочок конюшини. Ось таокю монетою він завжди відкупається від мандрівників.
Леприкон дістався і нас з вами, він вирішив повеселитися і викрав усі фарби веселки, залишивши лише зелені кольори. Ми можемо допомогти відновити веселку, але при умові правильного виконання усіх завдань.
Настав час підвести підсумки теми «Нумерація чисел від 1 до 10». От і перевіримо наші знання, а там, можливо і повернемо усі кольори веселці.
ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу
А) Відновити числові ряди. З яких чисел утворені останні два ряди? (Парні і непарні)
1 |
2 |
3 |
|
|
6 |
7 |
|
|
|
|
3 |
|
5 |
|
7 |
|
9 |
|
2 |
|
6 |
|
10 |
Б) Назвати сусідів чисел 8, 3 ,7, 4, 9, 2.
В) Заселити будиночки 8, 9, 10.
Цифра сім складається з трьох елементів: хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної прямої лінії. Починаємо писати трохи нижче середини верхньої сторони клітинки, ведемо горизонтальну хвилясту лінію праворуч до верхньої правої вершини кута, потім, не відриваючи руки, проводимо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони клітинки. Далі, відриваємо руку і посередині другого елемента проводимо горизонтальну коротку лінію, симетричну з двох сторін.
Леприкон продовжує перевіряти ваші знання, і хоче запропонувати вам написати математичний диктант
Перевірка: 2, 4, 8, 6, 8, 8, 2, 4, 6, 4.
Знову Леприкон вас перевіряє. Вам завдання ускладнили. Тепер нам потрібно розташувати не один, а два знаки так, щоб відповідь була вірною.
8 … 3 … 2 = 7
2 … 5 … 3 = 10
9 … 3 … 3 = 9
Запишемо ці приклади в наш робочий зошит.
IV. Фізкультхилинка
Леприкон хоча і володіє скарбами, але у нього немає друзів, з якими він може веселитися, тому що він нікому не довіряє. Давайте покажемо йому як ми вміємо веселитися. «Якщо весело тобі роби так…»
V. Продовження роботи над темою уроку.
1. Завдання «Згрупуй монети».
Леприкон приготував для вас завдання.
Він пропонує перевірити чи запам’ятали ви основну властивість додавання: додавати числа можна в будь якому порядку.
1 + 2 + 5 = 8
2 + 1 + 5 = 8
5 + 1 + 2 = 8
5 + 2 + 1 = 8
1 + 5 + 2 = 8
2 + 5 + 1 = 8
Запишемо перших три варіанти в другий стовпчик.
2. Гра «Загублена тінь».
3. Логічний квадрат
4. Логічне завдання «Заховане число»
Леприкон завжди має у кишенях монети. В одній кишені у нього 4 монети, а в іншій 6. Скільки монет зможе покласти Леприкон у свій чарівний глечик, коли до нього дістанеться?
1 к. – 4 м.
2 к. – 6 м. ? м.
4 + 6 = 10 (м.)
Відповідь: 10 монет.
Накреслити найдовший і найкоротший відрізок. (10 см і 4 см)
VІ. Підсумок уроку.
Ви гарно впорались з усіма завдання вигадливого Леприкона і йому нічого не залишається, як виконати свою обіцянку і повернути нам усі кольори веселки, адже зовсім скоро прийде весна чарівниця і природа забуяє різними барвами. А кольори їй просто дуже необхідні.
Дякую всім за гарну роботу!
1