Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Числівник»
Мета: узагальнювати знання учнів про числівник, його стилістичну роль у зв’язному висловлюванні, формувати загальнопізнавальні вміння ставити запитання до числівників, розрізняти їх у реченні, удосконалювати вміння на практичних вправах;
розвивати мовленнєво-комунікативні вміння будувати речення, увагу, логічне мислення, пам’ять, зв’язне мовлення;
виховувати повагу до інших, до навколишнього світу
Обладнання: завдання самостійної роботи
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань учнів, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація набутих знань
*Записати числівники в три стовпчики --- прості, складні, складені (троє учнів біля дошки на оцінки): багато, чимало, одинадцять, тисяча, мільярд, двадцять три, сімдесят дев’ять, сто дванадцять, триста тридцять два, п’ять тисяч двісті два, вісімнадцять, вісімсот десять, чотириста, тисяча шість, три.
*Фізхвилинка
*Усне опитування з теми «Числівник»
IV. Повідомлення теми й мети уроку, усвідомлення її учнями
V. Виконання практичних завдань
Самостійна робота
*Провідміняти числівники: вісім, дванадцять, тисяча
*Записати словосполучення, ставлячи іменники в потрібній формі. Числівники записати словами.
12 друг (дванадцять друзів), 4 стілець (чотири стільці), 100 гривня, 24 кілограм, 42 село, 28 учень, 32 рік, 25 копійка, 123 дерево, 1987 рік, 3 ніч.
*Числа записати словами:
2485, 1856, 6767, 321, 98, 17, 0,08,10345,13, 36
* Мовна гра «Редактор».
--- Розгляньте приклади неправильного слововживання. Відредагуйте їх і з правильно утвореними словосполученнями складіть речення (усно).
Культура мовлення
Як трапляється |
Як потрібно |
біля 5 грамів у двох словах другим разом з однієї (другої) сторони 8 метрів у секунду написав три строчки пів другого у четвертій степені більша половина |
- близько (приблизно) 5 грамів - двома словами - іншим разом - з одного (іншого) боку - 8 метрів за секунду - написав три рядки - пів на другу - у четвертому степені - більше половини (значна частина) |
* Хвилинка – веселинка
--- Діти, вам слід визначити, якими є числівники-відгадки: кількісними чи порядковими; простими, складними чи складеними.
--- Здорові були, сто гусей! – каже гусак.
--- Нас не сто, - кажуть гуси, а нас стільки, що якби ще стільки, та ще один, отоді було б сто.
(Тридцять шість.)
без двох двадцять,
Семеро, троє,
Ще й малих двоє. Скільки?
(П’ятдесят.)
VI. Підсумок уроку
Метод «Мікрофон»
--- Пригадаймо, відгадавши загадку, яку ж тему ми вивчали на останніх уроках.
Як відомо, дуже здатний,
Кількість можу означати.
І порядок при лічбі
Підкажу мерщій тобі.
Чи який, чи котрий, скільки –
Запитай мене лиш тільки.
Щоб не бути багатослівним,
Називаюсь я… числівник
VII. Домашнє завдання
Підготуватися до контрольної роботи з теми «Числівник»