Урок "Узагальнення і систематизація знань учнів з теми "Природа океанів""

Про матеріал
Даний матеріал можна використати на уроці природознавства, містить елементи інтеграції з математикою (порівняння іменованих чисел, виражених одиницями довжини).
Перегляд файлу

 

Узагальнення і систематизація знань учнів із теми «Природа океанів»

Мета: узагальнити та систематизувати знання   учнів про   океани Землі, їх особливості та розташування на земній кулі; вдосконалювати вміння користуватись картою, висвітлити значення океанів та використання його багатств людиною; закріплювати вміння порівнювати іменовані числа виражені одиницями довжини, розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пам'ять, пізнавальні інтереси; виховувати спостережливість, захоплення неповторністю і величчю природи, бережне ставлення до природних багатств нашої Землі.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, карта півкуль, конверти з матеріалами  для ментальної карти, фломастери, клей

Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів  уже дзвінок, починається урок.

Приготуйте без мороки все, що треба до уроку:

Інструменти на столі і порядок в голові,

 гарний настрій та уважність, доброзичливість, відважність.

 

Привітання з гостями.

Пропоную працювати наполегливо, швидко, старанно,

Щоб кожна хвилина не втратилась марно.

Повідомлення синоптика.

ІІ. Актуалізація знань.

Якою була тема минулого уроку? («Земля – планета Вода»)

Чому так говорять? (Більша частина земної поверхні вкрита водою)

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

Погляньте на екран та декодуйте тему нашого уроку.

  • Що таке океан
  • Скільки океанів на нашій планеті

 

Сьогодні ми пригадаємо все, що вивчили протягом останніх уроків.

А почнемо з невеличкої розминки.

Гра «Вірю не вірю»

  • Тихий океан – найбільший і найглибший серед 4 океанів (+)
  • Площа Індійського океану більша ніж Атлантичного (-)
  • На земній кулі 6 океанів (-)
  • Атлантичний океан впливає на кліматичні умови України(+)
  • У Північному Льодовитому океані центральна частина вкрита кригою (+)
  • Найбільші черепахи Землі живуть на островах Північного Льодовитого океану (-)в Індійському)

ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів. Творче перенесення знань і навичок учнів

Погляньте уважно на парти і зробіть припущення, чим будемо займатись.

Так, ми будемо складати ментальні карти. Оскільки ви працюватимете в групах, давайте пригадаємо правила співпраці.

 

Розподіл ролей в групі

 

Підійдіть до мене спікери. Оберіть завдання для своєї команди. В кожному з цих конвертів є загадка про океан. Відгадайте її щоб дізнатись, про який саме океан ви будете робити карту.

На кожній парті є конверти з додатковим матеріалом для роботи. Вам треба обрати всю необхідну інформацію саме про ваш океан і розмістити її на карті відповідно основних

 

правил:

  • назва карти в центрі
  • від неї за допомогою гілок-стрілок різної товщини показуємо взаємозв’язки
  • використовуємо різні кольори
  • заповнюємо весь простір аркуша (не залишаємо порожніх місць)

На своїй карті вкажіть:

  • назву
  • зовнішній вигляд на глобусі
  • назви материків, які омиває океан
  • його розміри
  • моря та острови
  • тваринний і рослинний світ

Цей план роботи ви зайдете в себе в конверті «Географічні показники».

Не забувайте, що робота групи завершується виступом-повідомленням.

 

Робота в групах під музичний супровід https://www.youtube.com/watch?v=bmguzgSd0Uw

Виступи представників

Фізхвилинка

Розв’язування океанічних задач.

                          Ми говорили, що в кількість тварин в різних поршарках  океану залежить від глибини. Чому?

Давайте розглянемо таблицю й поспостерігаємо, як саме відбуваються ці зміни

Глибина океану

Кількість видів тварин

5 км

 

800 видів

6км

?   на 300 видів менше, ніж на 5км

? видів

7 км

?  у 4 рази менше, ніж на 5км

? видів

10 км

?  у 10 разів менше, ніж на7км

 

? видів

 

Спробуємо порівняти акул, які проживають у Індійському океані.

Поставте запитання до цих даних так, щоб шукане число знаходилося дією додавання.

 

Підсумок уроку.

Ми тісно пов'язані із природою. Наше життя і здоров'я залежить від неї. І хоч яким великим і могутнім є Світовий океан, проти людської недбалості, безгосподарності, жорстокості він безсилий. Хімічні та побутові відходи отруюють флору і фауну океанів , тому давайте станемо на захист природі!  Нам треба прагнути, до того, щоб не завдавати їй шкоди, щоб вона якомога менше страждала. А для цього треба знати й любити Природу, знати тварин, що живуть на нашій планеті поруч і одночасно з нами, їхні звички та спосіб життя. Знати, щоб зберегти й захистити.

 

 Систематизація та узагальнення матеріалу.

Перевіримо, на скільки уважними ви були сьогодні та на попередніх уроках.

Онлайн-кросворд

C:\Users\ksusha\Desktop\qr-code (1).gif

ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

 

Технологія «Продовж речення»

 

Домашнє завдання.

Пройти тестування на платформі «На Урок». Посилання розміщене в Класрумі.

Підготувати повідомлення про значення та охорону океанів
 

docx
Додано
3 січня 2021
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку