Узагальнення і систематизація знань учнів із теми «Природа океанів»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про океани Землі, їх особливості та розташування на земній кулі; вдосконалювати вміння користуватись картою, висвітлити значення океанів та використання його багатств людиною; закріплювати вміння порівнювати іменовані числа виражені одиницями довжини, розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пам'ять, пізнавальні інтереси; виховувати спостережливість, захоплення неповторністю і величчю природи, бережне ставлення до природних багатств нашої Землі.
Обладнання: мультимедійна презентація, карта півкуль, конверти з матеріалами для ментальної карти, фломастери, клей
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок, починається урок.
Приготуйте без мороки все, що треба до уроку:
Інструменти на столі і порядок в голові,
гарний настрій та уважність, доброзичливість, відважність.
Привітання з гостями.
Пропоную працювати наполегливо, швидко, старанно,
Щоб кожна хвилина не втратилась марно.
Повідомлення синоптика.
ІІ. Актуалізація знань.
Якою була тема минулого уроку? («Земля – планета Вода»)
Чому так говорять? (Більша частина земної поверхні вкрита водою)
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Погляньте на екран та декодуйте тему нашого уроку.
Сьогодні ми пригадаємо все, що вивчили протягом останніх уроків.
А почнемо з невеличкої розминки.
Гра «Вірю не вірю»
ІV. Узагальнення та систематизація знань учнів. Творче перенесення знань і навичок учнів
Погляньте уважно на парти і зробіть припущення, чим будемо займатись.
Так, ми будемо складати ментальні карти. Оскільки ви працюватимете в групах, давайте пригадаємо правила співпраці.
Розподіл ролей в групі
Підійдіть до мене спікери. Оберіть завдання для своєї команди. В кожному з цих конвертів є загадка про океан. Відгадайте її щоб дізнатись, про який саме океан ви будете робити карту.
На кожній парті є конверти з додатковим матеріалом для роботи. Вам треба обрати всю необхідну інформацію саме про ваш океан і розмістити її на карті відповідно основних
правил:
На своїй карті вкажіть:
Цей план роботи ви зайдете в себе в конверті «Географічні показники».
Не забувайте, що робота групи завершується виступом-повідомленням.
Робота в групах під музичний супровід https://www.youtube.com/watch?v=bmguzgSd0Uw
Виступи представників
Фізхвилинка
Розв’язування океанічних задач.
Ми говорили, що в кількість тварин в різних поршарках океану залежить від глибини. Чому?
Давайте розглянемо таблицю й поспостерігаємо, як саме відбуваються ці зміни
Глибина океану |
Кількість видів тварин |
||
5 км |
|
800 видів |
|
6км |
? на 300 видів менше, ніж на 5км |
? видів |
|
7 км |
? у 4 рази менше, ніж на 5км |
? видів |
|
10 км |
? у 10 разів менше, ніж на7км |
|
? видів |
Спробуємо порівняти акул, які проживають у Індійському океані.
Поставте запитання до цих даних так, щоб шукане число знаходилося дією додавання.
Підсумок уроку.
Ми тісно пов'язані із природою. Наше життя і здоров'я залежить від неї. І хоч яким великим і могутнім є Світовий океан, проти людської недбалості, безгосподарності, жорстокості він безсилий. Хімічні та побутові відходи отруюють флору і фауну океанів , тому давайте станемо на захист природі! Нам треба прагнути, до того, щоб не завдавати їй шкоди, щоб вона якомога менше страждала. А для цього треба знати й любити Природу, знати тварин, що живуть на нашій планеті поруч і одночасно з нами, їхні звички та спосіб життя. Знати, щоб зберегти й захистити.
Систематизація та узагальнення матеріалу.
Перевіримо, на скільки уважними ви були сьогодні та на попередніх уроках.
Онлайн-кросворд
ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Технологія «Продовж речення»
Домашнє завдання.
Пройти тестування на платформі «На Урок». Посилання розміщене в Класрумі.
Підготувати повідомлення про значення та охорону океанів