Урок "Узагальнення і систематизація знань з теми "Будова слова"

Про матеріал
У поданому конспекті уроку української мови представлено вправи на закріплення знань учнів з теми "Будова слова"
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови для 4 класу

 

Тема: Узагальнення знань про будову слова

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Будова слова»; удосконалювати уміння розбирати слова за будовою, уміння працювати з цеглинками лего; розвивати творче і логічне мислення, пізнавальну активність учнів,уяву, вміння узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал; підвищувати мовну і мовленнєву культуру; виховувати любов до рідної мови, бережливе ставлення до неї, дружні почуття до однолітків.

Обладнання: девіз уроку, макет ялинки і подарунків, сигнальні картки – сніжинки «Мій настрій», роздатковий матеріал, ілюстрації тварин узимку, цеглинки лего, мішок Святого Миколая, ментальна карта.

      Хід уроку

І. Організація класу.

- Діти, візьміться за руки, передайте один одному свою енергію і тепло. Покажіть свій настрій за допомогою сніжинки- смайлика.

1. Складання девізу уроку з розсипаних слів  «Гарно того вчити, хто хоче все знати»

- Хто з вас хоче багато знати?

2. Повторення правил поведінки на уроці.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми з вами будемо повторювати все, що вивчили на попередніх уроках української мови. Яка тема в нас була?

ІІІ. Узагальнення і систематизація вивченого.

  1. Вправа «Мозковий штурм»
  •           Які свята ми відзначаємо взимку?
  •           Яке свято найулюбленіше?
  •           Що ми отримуємо на новорічні свята?
  •           Хто з вас любить отримувати подарунки?
  •           А ще, діти, дуже приємно дарувати подарунки?
  •           Куди кладуть подарунки?

У нас також сьогодні є ялинка. А чого їй не вистачає? Сьогодні ми будемо готувати новорічні подарунки. Але для цього треба буде виконати певні завдання. Починаємо!

  1. Загадка про зиму.
  •           Відгадайте загадку.

Раптом в лісі посвітліло,

стало всюди чисто й біло.

А тепла чомусь нема…

Це прийшла до нас зима.

  1. Асоціативний кущ до слова «зима»
  2. Каліграфічна хвилинка.
  3. Складання речення зі словом «зима». Добір спільнокореневих слів до слова «зима».
  •           Ми з вами виконали перше завдання, тому можемо покласти перший подарунок під ялиночку для мами.
  •           А тепер давайте трохи відпочинемо і пригадаємо, які частини слова ми знаємо.
  1. Загадки про частини слова:
  •           Найголовніший в слові я,

коли ж мене немає,

то й трава не виростає. (корінь)

  •           Отже, що таке корінь?
  •           Дуже впертий норов маю –

перед коренем сідаю. (префікс)

  •           Для чого служать префікси?
  •           Компанійську маю вдачу,

після кореня я скачу,

якщо закінчення там є,

то між ними місце є. (суфікс)

 

  •           Для чого служать суфікси і закінчення?
  •           Чудово ви впоралися і з другим завданням! Покладіть ще один подарунок для тата.
  1. Робота в парах.
  •           А зараз я пропоную вам попрацювати в парах і зробити наукове дослідження. Уявіть, що слова не мають закінчення. Перед вами текст, в словах якого пропущені закінчення.

Завдання: дібрати закінчення до слів, прочитати утворений текст і записати його.

Перевірка: обміняйтесь зошитами  і перевірте текст, виправте помилки олівцем.

 -Чудово! Покладіть під ялинку ще один подарунок.

8.  Фізхвилинка.

   У володарки зими трішечки замерзли ми.

   Грудень каже: «Пострибай!»,

   Січень просить: «Присідай!»

   Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Ну а лютий нагадав:

Час нам братися до справ.

 

9. Добір схем до малюнків із зображенням тварин.

- Діти, а яких лісових звірів ви знаєте?

(На дошці – ілюстрації тварин і схеми до них: лисиця, вовк, білка)

-Хто тут зображений? Доберіть відповідну схему.

 - Розкажіть, як зимують у лісі ці звірі.

- Складіть і запишіть речення про звірів у зимовому лісі.

- Чудово впоралися і з цим завданням! Покладіть подарунок для сестрички або братика.

10. Гра « Наповни мішечок Святого Миколая»

 - Хто приносить подарунки на новорічні свята? (Святий Миколай). Давайте допоможемо йому зібрати свій чарівний мішечок, наповнимо його цукерками.

(На цукерках написані слова з префіксами пре-, при-: пр…йти, пр…чудовий, пр…лягти, пр…бережний, пр…солодкий, пр…багато.)

Висновок: Коли ми пишемо префікс пре-, при-?

11. Вправа з цеглинками лего. Робота в парах.

Завдання: із цеглинок лего скласти схему слів: святковий, пречудовий.

C:\Users\дмитрий\Downloads\IMG_20201120_165914.jpg  - префікс, суфікс;    C:\Users\дмитрий\Downloads\IMG_20201120_165843.jpg - закінчення; C:\Users\дмитрий\Downloads\IMG_20201120_165850.jpg - корінь; C:\Users\дмитрий\Downloads\IMG_20201120_165832.jpg - основа.

Перевірка: якщо у вас така сама схема, покажіть зелену цеглинку; якщо ні – покажіть червону.

  •           Чудово! Покладіть подарунок для бабусі! Скільки в нас уже подарунків зібралося під ялинкою!

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія навчальної діяльності.

  1. Ментальна карта.

На дошці – плакат « Будова слова». Діти прикріплюють відповідні стікери.

  1. Вправа « Вежа успіху».
  2. Рефлексія навчальної діяльності.
  •           Цікавим для мене на уроці було…
  •           На уроці мені сподобалося…
  •           На кінець уроку я запам’ятав, що…
  •           Покажіть свій настрій в кінці уроку смайликом.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Фучіджи Ірина
Додано
7 січня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку