Конспект уроку української мови для 4 класу
Тема: Узагальнення знань про будову слова
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Будова слова»; удосконалювати уміння розбирати слова за будовою, уміння працювати з цеглинками лего; розвивати творче і логічне мислення, пізнавальну активність учнів,уяву, вміння узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал; підвищувати мовну і мовленнєву культуру; виховувати любов до рідної мови, бережливе ставлення до неї, дружні почуття до однолітків.
Обладнання: девіз уроку, макет ялинки і подарунків, сигнальні картки – сніжинки «Мій настрій», роздатковий матеріал, ілюстрації тварин узимку, цеглинки лего, мішок Святого Миколая, ментальна карта.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Діти, візьміться за руки, передайте один одному свою енергію і тепло. Покажіть свій настрій за допомогою сніжинки- смайлика.
1. Складання девізу уроку з розсипаних слів «Гарно того вчити, хто хоче все знати»
- Хто з вас хоче багато знати?
2. Повторення правил поведінки на уроці.
ІІ. Оголошення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми з вами будемо повторювати все, що вивчили на попередніх уроках української мови. Яка тема в нас була?
ІІІ. Узагальнення і систематизація вивченого.
У нас також сьогодні є ялинка. А чого їй не вистачає? Сьогодні ми будемо готувати новорічні подарунки. Але для цього треба буде виконати певні завдання. Починаємо!
Раптом в лісі посвітліло,
стало всюди чисто й біло.
А тепла чомусь нема…
Це прийшла до нас зима.
коли ж мене немає,
то й трава не виростає. (корінь)
перед коренем сідаю. (префікс)
після кореня я скачу,
якщо закінчення там є,
то між ними місце є. (суфікс)
Завдання: дібрати закінчення до слів, прочитати утворений текст і записати його.
Перевірка: обміняйтесь зошитами і перевірте текст, виправте помилки олівцем.
-Чудово! Покладіть під ялинку ще один подарунок.
8. Фізхвилинка.
У володарки зими трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»,
Січень просить: «Присідай!»
Встали – сіли, встали – сіли,
Розігріли наше тіло.
Ну а лютий нагадав:
Час нам братися до справ.
9. Добір схем до малюнків із зображенням тварин.
- Діти, а яких лісових звірів ви знаєте?
(На дошці – ілюстрації тварин і схеми до них: лисиця, вовк, білка)
-Хто тут зображений? Доберіть відповідну схему.
- Розкажіть, як зимують у лісі ці звірі.
- Складіть і запишіть речення про звірів у зимовому лісі.
- Чудово впоралися і з цим завданням! Покладіть подарунок для сестрички або братика.
10. Гра « Наповни мішечок Святого Миколая»
- Хто приносить подарунки на новорічні свята? (Святий Миколай). Давайте допоможемо йому зібрати свій чарівний мішечок, наповнимо його цукерками.
(На цукерках написані слова з префіксами пре-, при-: пр…йти, пр…чудовий, пр…лягти, пр…бережний, пр…солодкий, пр…багато.)
Висновок: Коли ми пишемо префікс пре-, при-?
11. Вправа з цеглинками лего. Робота в парах.
Завдання: із цеглинок лего скласти схему слів: святковий, пречудовий.
- префікс, суфікс; - закінчення; - корінь; - основа.
Перевірка: якщо у вас така сама схема, покажіть зелену цеглинку; якщо ні – покажіть червону.
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія навчальної діяльності.
На дошці – плакат « Будова слова». Діти прикріплюють відповідні стікери.