Урок узагальнення і систематизація знань з теми «Класи неорганічних речовин»

Про матеріал
Урок-подорож,узагальнення і систематизуватизація знань з теми «Класи неорганічних речовин» у 8 класі.Підготовка до контрольної роботи.
Перегляд файлу

 

Узагальнення  і систематизування знань  з теми «Класи неорганічних речовин» .

 

Мета: узагальнити і систематизувати знання  з теми «Класи неорганічних речовин»  про склад, класифікацію, хімічні властивості різних класів неорганічних сполук. Вдосконалювати вміння у написанні формул речовин і хімічних рівнянь, розстановці коефіцієнтів. Повторити і закріпити знання з правил техніки безпеки при роботі з речовинами. Підготувати учнів до контрольної роботи

Сприяти розвитку логічного мислення, вмінню узагальнювати, конкретизувати. Розвивати дослідницькі навички.

 Виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці,  зібраність, самовладання, комунікативність ( уміння працювати в колективі ).

 

Обладнання:  картки із завданнями, індикатори (лакмус, фенолфталеїн, метилоранж), штатив з пронумерованими пробірками, у яких містяться хімічні речовини, презентація до уроку.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Оголошення теми і мети уроку
  3. Актуалізація опорних знань учнів.
  4. Закріплення знань.
  5. Підведення підсумків.

Мотиваційне запитання: Що треба знати з теми щоб досягти високих результатів?

Хімічна розминка

1. Що таке кислоти?

Учень. Кислоти - це …

3. Що таке солі?

Учень. Солі – це…

4. Як утворюються назви солей?

Учень. Спочатку ми називаємо метал, який входить до складу солі, а потім назву кислотного залишку. Наприклад: NаС1 - натрій хлорид.

5. Що таке основи? Їх класифікація.

Учень. Основи - це складні сполуки, які містять у своєму складі атоми металу і одну або декілька гідроксогруп. Їх ділять на розчинні у воді (луги) і нерозчинні у воді. Наприклад: NаОН; Са(ОН)2.

6. Що таке оксиди?

Учень. Оксиди – це...

7. На які групи діляться кислоти?

Учень. Кислоти ми класифікуємо за основністю (одноосновні, двоосновні, триосновні), за силою (сильні і слабкі), за вмістом Оксигену (оксигеновмісні, безоксигенові). Наприклад: НС1; Н3РО4.

8. Які речовини ми називаємо індикаторами?

Учень. Індикатори - це речовини, які під дією кислот або основ змінюють своє забарвлення. Індикатори - це лакмус, метилоранж, фенолфталеїн.

 

Учитель. Отже, ми з вами повторили основні поняття з теми "Оксиди, основи, кислоти, солі", знання яких вам будуть необхідні для подорожі в царство неорганічних сполук.

Подорожувати ми будемо на потязі. Перш ніж вирушати у дорогу, кожному з вас треба придбати квитки. У потязі є вагони високого і середнього комфорту..

Для того, щоб я змогла вручити квитки, ми пограємо в гру "Третій зайвий".

Варіант 1.

Мg0, НС1, Zn0, Н2СО3, Li2О, NаОН.

Відповідь: NаОН - основа (луг), натрій гідроксид.

Варіант 2.

NаС1, Сu(ОН)2, Н2S, СаСО3, NаОН.

Відповідь: Н2S - сульфідна кислота.

(Перевірка правильності виконання завдання .Презентація з перевіркою. Кожен учень сам себе перевіряє і з'ясовує кількість допущених власних помилок.)

Учитель. Хто виконає завдання без жодної помилки - буде подорожувати у вагоні високого рівня, всі інші — у вагоні середнього рівня.

Вирушаймо у подорож...

Завдання у "квитках високого рівня":

З якими з перелічених речовин взаємодіє сульфатна кислота?

а) Ag, б) СuО, в) Сu, г) Zn, ґ) Fe2O3, д) Na.

Написати рівняння можливих реакцій і урівняти їх.

Завдання у "квитках середнього комфорту":

Закінчити рівняння хімічних реакцій;

1) ВаО+Н2О =

2) СаСОз + Н20 =

3) NаОН + НС1 =

 1 станція. Острів знань. Щоб потрапити до цього острову треба написати хімічний диктант.

Хімічний диктант

Варіант 1.

СаО, МgS04, Н2СО3, ВаСІ2, 20, СuО, Н2S04, НС1.

Варіант 2.

Н3РО4, S0з, МgСІ2, FеS04, КС1, НСl, NаNO3, Н2Sі03.

А тепер хай кожен з вас на хвилинку стане вчителем і перевірить роботу сусіда по парті.

Слайд презентації.(1 бал за правильну відповідь)

Хто з учнів одержав вісім балів - отримує завдання з  зеленою смужкою, у кого одна-дві помилки - з синьою смужкою. Для всіх інших учнів - завдання на дошці.

Закінчити рівняння хімічних реакцій:

А1 + НС1 = А1С13 + ?;

Мg0 + НNО3 = Н20 + ?;

К2О + Н3РО4= К3РО4 + ?.

Завдання на картках із зеленою смужкою:

СаО + Н2О = ?;

? + ? = Н2S04;

Сu + НС1 = ?.

Завдання на картках із синьою смужкою:

Н2 + О2 = ?;

СаО + НС1 = СаСІ2 + ?; Сu(ОН)2 = ? + Н20.

2 зупинка. Дослідницька станція.

Учитель. У кожного з вас є три пронумеровані пробірки з невідомими речовинами. Вам потрібно визначити, у якій пробірці міститься кислота, у якій - основа, а в якій - вода.

(Учні виконують досліди. Вчитель вибірково запитує учнів, як треба виконувати це завдання. При цьому звертає увагу на правила техніки безпеки під час роботи з невідомими речовинами і детально коментує послідовність виконання досліду.)

Отже, ми переконалися на досліді, що за допомогою індикаторів можемо визначити, з якими речовинами ми працюємо (тобто яке середовище у пробірках).

3 зупинка. Остання у нашій подорожі. Вундеркінд.  Учні у яких були квитки високого рівня комфорту стають провідниками. Вони будуть консультантами для всіх інших пасажирів. (Учитель формує   групи з 4 учнів  пересаджує їх у купе вагони і до кожної групи назначає консультанта , який буде надавати допомогу, а не вирішувати ланцюжки .)

 Ланцюжки перетворень:

1)Кальцій-кальцій оксид-кальцій гідроксид-кальцій ортофосфат

2)Фосфор-фосфор (v)оксид-натрій ортофосфат

3)Карбон-вуглекислий газ-карбонатна кислота-магній карбонат-магній хлор-аргентум хлорид

4.Підбиття підсумків .Висновки. Консультація учням.

5.Д.З.Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
14 березня 2021
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку