Конспект бінарного уроку з хімії та біології на тему: «Основні класи неорганічних сполук.»

Про матеріал
Тема уроку: Основні класи неорганічних сполук. Навчальна мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про класифікацію, номенклатуру властивості складних речовин. Закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами та давати назви речовинам за їх формулами.; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей. Розвиваюча мета:. розвивати вміння знаходити істотні ознаки неорганічних сполук, генетичний зв'язок між речовинами, в виконувати завдання та тренувальні вправи; розвивати логічне мислення, слухове сприймання, довготривалу пам'ять, кмітливість, формувати в учнів елементи наукового світогляду, вміння використовувати отримані знання, уміння на практиці та при вивчені предметів природничого циклу, нестандартно мислити; уміння працювати в парах;
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Конспект бінарного  уроку з хімії та біології

 на тему:

«Основні класи  неорганічних сполук.»

( для учнів  8 класу)

 

      

 

                  

 

 

 

 

                                  

 

 

Тема уроку:   Основні класи неорганічних сполук.

       Навчальна мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про класифікацію,  номенклатуру   властивості складних речовин. Закріпити вміння складати формули речовин за їх назвами та давати назви речовинам за їх формулами.; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей.    

          Розвиваюча мета:. розвивати вміння знаходити істотні ознаки неорганічних сполук, генетичний зв'язок між речовинами,  в виконувати   завдання та тренувальні вправи; розвивати логічне мислення, слухове сприймання, довготривалу пам'ять, кмітливість, формувати в учнів елементи наукового світогляду, вміння використовувати отримані знання, уміння на практиці та при вивчені предметів природничого циклу, нестандартно мислити; уміння працювати в  парах;

Виховна мета:  виховувати активність учнів на уроках, прищеплювати навички самооцінки, роботи в групах. виховувати інтерес до предмету, наполегливість, почуття терпимості, поваги до інших, толерантності, готовність до співпраці і взаємодопомоги .

 

Очікувані результати:  учень розрізняє формули оксидів, основ, кислот,солей за складом; дає визначення поняття «оксид», «основа», «кислота», «сіль»; називає оксиди, кислоти, основи і солі за сучасною українською номенклатурою;

Обладнання та матеріали: мультимедійна дошка, презентація, періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва,  картки, кросворд.

   Тип уроку: узагальнення і систематизація знань. умінь і навичок,   нестандартний   бінарний урок.

    Методи проведення уроку: робота в парах,   індивідуальна, групова робота.

  Форма проведення уроку: урок-гра.

 

Хід уроку

I. Організаційна частина.                                                                                      Девіз:

 Просто знати-це не все.

Знання необхідно використовувати!

Девізом уроку стане вислів давньоримського

 філософа Сенеки:

Навчаємось не заради школи,

а задля життя…

 

 

 

 

IІ.Мотиваційний етап.

Оголошення теми, визначення цілей уроку.

План уроку.

  1. Бліц - опитування.
  2. Виконувати вправи.
  3.  

(Учням роздаю смайлики,які розкажуть про враження від уроку)

III.Активізація опорних знань учнів.

Девіз: «Налаштуйся на хімію!»

 

Цікаво. сподобалося працювати. Багато дізнався.

 

           не цікаво.  Нічого не робив.

 

        - мені все одно.

  У країні неорганічних сполук легко заблукати, якщо не володієш поняттями: оксиди, кислоти, основи, солі. Тому кожен з вас повинен підтвердити свої знання і здібності. Для досягнення цієї мети ми повинні зробити кілька кроків.

  Правила поведінки в групі

   Кожен учасник групи повинен:

 -приймати активну участь у роботі групи;

-вміти вислухати кожного;

-поважати думки інших;

 -поважати один одного;

-бути толерантними до інших поглядів.

   ІV. Основна частина.

Перевірка домашнього завдання – зібрати тестові питання.

1 КРОК.

Бліц-опитування    (робота з екраном)

 

1.    Які бувають речовини?  ( речовини бувають прості і складні)

2. Які класи складних неорганічних сполук ви знаєте? ( оксиди, основи, кислоти, солі)

 3.      Складні речовини, що складаються з  двох елементів , один з яких Оксиген,   називають­ся... (Оксидами)

4.      За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються на...(Одно, двох ,триосновні)

5.       Оксиди класифікуються на кислотні, амфотерні, несолетворні  й... (Основні)

6.      Складна речовина, що складається з атомів металу  і  кислотного залиш­ку,(Сіль)

7.       Які речовини називають кислотами? (Складні речовини утворені атомами гідрогену і кислотними залишками називаються  кислотами)

8. Складні неорганічні речовини утворені атомами металу і гідроксогрупами – це (Основи).

9.   За наявністью Оксигену кислоти поділяються на : ( оксигенові і безоксигенові).

10.   Що необхідно знати, щоб правильно утворити формулу речовини

 ( валентність).

11. Речовина , яка має формулу H2O (вода) і відноситься до оксидів.

      2 КРОК.

 

Гра «Пасьянс»                          ( робота в парах)

На столі учнів даються картки, необхідно скласти формули кислот, наприклад:

 

3 КРОК

Учні розподіляють складні речовини по групах ( робота біля дошки)

 

« У кожного своє місце»

З наведеного переліку формул виписати окремо  оксиди, кислоти, основи, солі.

NaOH, HCl, CaCl2, H2SO4, CuO, H2S, ZnO, Fe(OH)3, NaNO3, CO, HNO3, SO2,

Mg(OH)2, AlPO4.

оксиди

Кислоти

Основи

Солі

 

 

 

 

 

Фізхвилинка

4 КРОК

Третій зайвий.      (індивідуальна робота)

У кожному рядку викресліть формулу речовини, яка належіть не до того класу, до якого належить решта.  

 

 

Завдання  

ВаО

PH3

CaO

HNO3

HCl

NaOH

Na2SO4

H2SO4

BaCl2

Ca(OH)2

Al(OH)3

Al(NO3)3

Завдання для другої команди:

H3PO4

HNO3

CO2

SO2

NaCl

CO

Al(OH)3

KOH

H2O

H2SO4

AgCl

AgNO3

Завдання для третьої команди

BaS

CO2

CaO

HNO3

H2O

HCl

Na2SO4

HCl

BaCl2

Ca(OH)2

NaOH

Al(NO3)3

Завдання для четвертої команди

P2O5

MgCl2

SO2

H2SiO3

K2SiO3

H2CO3

Ba(OH)2

Al(OH)3

AlCl3

CaCO3

Ca(OH)2

Ca(NO3)3

 

 

 

NaC1

MgС12

МgO

СаSO4

Н2S04

H3PO4

Са(0Н)2

Н2S04

СO2

СO

СаО

РН3

NaOН

KOН

Zn(ОН)2

ZnO

 

 

Na2O

СаО

А12O3

CH4

Сu(ОН)2

СuОН

LіОН

МgO

СаСІ2

ZnS

SO3

KNO3

НВг

НІ

HNO3

N2O5

 

 

5 КРОК

«Чорний ящик"                                               C:\Users\user\Desktop\черний ящик.jpg

 

 

1: У ньому знаходиться надзвичайна речовина. Колись її вважали милістю богів, символом миру у східних країнах. За образним виразом  Піфагора, «вона була народжена найшляхетнішими батьками: сонцем і морем». „

 2: „Ні, це не милість господня, а кара божа. Скільки всього живого згубила ця речови­на! Через неї навіть море стало мертвим.”

  3:  а я особисто схиляюсь перед цією речовиною. Без неї не можуть жити люди, не може обійтися металургія,  її використовують під час виготовлення кераміки, без неї не було б шкіряних чобітків. Вона використовується у сільському господарстві, медицині, побуті. Від неї залежить склад крові."

Так що ж знаходиться у цьому ящику? (  NaCl.) C:\Users\user\Desktop\19964.jpg

Кухона сіль – це речовина , яка необхідна для життя і здоровʼя людини. Людині  кожен день необхідно вживати 12-15 г солі.

Які ж ще хімічні елементи і  складні речовини є в організмі людини?

 

 

 

 

 

 

 


Закріплення вивченого матеріалу.

Гра « Детектор брехні»
А зараз я Вас перевірю на детекторі брехні. Якщо ви були уважні та спостережливі протягом уроку, ви легко відповісте на питання ТАК чи НІ.
1 Вода буває у твердому стані. (так)
2.  У людському шлунку є кислота (так)
3. Натрій гідрокарбонат – це кухонна сіль (ні)
4. Кухонна сіль натрій хлорид розчинна тільки в гарячій воді (ні).

5. До складу оксидів входить гідроксильна група. (ні)

 

VІ.Підведення підсумків уроку.

Діти роблять висновки: що вони знали, що вони вміють, чому ще необхідно навчитися, чому навчилися на цьому уроці.

Рефлексія. Оцініть за 12-бальною системою важливість знань, які ви отримали та можливість їх використовувати в житті.

VІІ. Домашнє завдання .

Навчання — це робота, що починається у школі, а закінчується вдома.

Повторити тему  « Основні класи неорганічних сполук».

Індивідуальні картки – кросворд.

Наостанок хочу зачитати  слова:

 Ваша сила - віра в себе. Ваша свобода - відповідальність за власний розвиток. Ваші здібності - культура самовдосконалення. Немає нічого, що не дола­лось би працею Знаходьте час для роботи – це ціна успіху!

 Тож, хочу побажати Вам  успіхів у майбутньому і  у вивчені хімії.

Дякую  усім за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДЗ

 

 

Напишіть формули речовини:

Натрій карбонат,

алюміній сульфід,

калій фосфат,

 натрій сульфат,

альцій хлорид,

ферум (ІІ) нітрат

 

 Напишіть формули речовини:

Натрій хлорид,

 арґентум (І) нітрат,

калій карбонат,

 кальцій сульфіт,

натрій фосфат,

барій сульфат

 

 Напишіть формули речовини:

Калій сульфат,

 кальцій фосфат,

алюміній нітрат,

ферум (ІІІ) хлорид,

купрум (ІІ) карбонат,

натрій сілікат

 

 Напишіть формули речовини:

Ферум (ІІ) сульфат,

цинк хлорид,

натрій фосфат,

алюміній хлорид,

магній карбонат,

калій сілікат

  1. Натрій гідроксид
  2. Цинк оксид
  3. Купрум(ІІ) хлорид
  4. Сульфатна кислота
  5. Кальцій гідроксид
  6. Магній нітрат
  7. Алюміній оксид
  8. Ортофосфатна кислота

 

 

 

 

  1. Магній гідроксид
  2. Калій сульфат
  3. Бромідна кислота
  4. Натрій оксид
  5. Сульфітна кислота
  6. Купрум(ІІ) карбонат
  7. Калій гідроксид
  8. Фосфор(V) оксид
  1. Натрій гідроксид
  2.          Цинк оксид
  3.          Купрум(ІІ) хлорид
  4.          Сульфатна кислота
  5.          Кальцій гідроксид
  6.          Магній нітрат
  7.          Алюміній оксид
  8.          Ортофосфатна кислота

 

 

 

  1. Магній гідроксид
  2. Калій сульфат
  3. Бромідна кислота
  4. Натрій оксид
  5. Сульфітна кислота
  6. Купрум(ІІ) карбонат
  7. Калій гідроксид
  8. Фосфор(V) оксид

 

 

http://school118.mirshkol.com/uploads/editor/4166/494120/sitepage_345/images/kros1.png

По вертикалі:

1.Клас неорганічних сполук, до складу яких входить два елементи, один з яких оксисен.

По горизонталі:

2. Оксиди , які в реакціях з сильними кислотами проявляють основні властивості, а в реакціях з сильними основами – кислотні властивості.

3.Реакції, під час яких із однієї речовини утворюються кілька речовин.

4. Оксиди металів.

5. Оксиди неметалів.

6.Найпоширеніший оксид в природі.

7.Карбон (ІІ) оксид – це -……. газ.

 

http://school118.mirshkol.com/uploads/editor/4166/494120/sitepage_345/images/kros1.png

По вертикалі:

1.Клас неорганічних сполук, до складу яких входить два елементи, один з яких оксисен.

По горизонталі:

2. Оксиди , які в реакціях з сильними кислотами проявляють основні властивості, а в реакціях з сильними основами – кислотні властивості.

3.Реакції, під час яких із однієї речовини утворюються кілька речовин.

4. Оксиди металів.

5. Оксиди неметалів.

6.Найпоширеніший оксид в природі.

7.Карбон (ІІ) оксид – це -……. газ.

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
22 березня 2021
Переглядів
694
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку