Урок узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»

Про матеріал

Узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»

Цілі уроку:

• Освітня: узагальнити та систематизувати знання по початкові хімічні поняття, хімічні формули, хімічні речовини та методи їх дослідження.

• Розвивальна: продовжити розвивати вміння обчислювати відносну молекулярну масу речовини; формувати навички учнів працювати з тестовими завданнями; застосовувати знання у нестандартних ситуаціях; формувати хімічну мову, вміння порівнювати й аналізувати.

• Виховна: виховувати в учнів здатність сконцентруватися й не пасувати перед труднощами під час виконання нестандартних завдань; формувати вміння висловлювати свої думки, виховувати культуру спілкування.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, роздатковий матеріал: картки з завданнями, пелюстки ромашки, «мобільний телефон», клей, індивідуальні картки для оцінювання.

Базові поняття і терміни: атом, молекула, йон, проста речовина, складна речовина, хімічний елемент, відносна атомна маса, хімічна формула, індекс, коефіцієнт, валентність, відносна молекулярна маса, період, група.

Перегляд файлу

 

Показовий урок   з хімії у 7 класі                                             

Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні знання»

Цілі уроку:

  • Освітня: узагальнити та систематизувати знання по початкові хімічні поняття, хімічні формули, хімічні речовини та методи їх дослідження.
  • Розвивальна: продовжити розвивати вміння обчислювати відносну молекулярну масу речовини; формувати навички учнів працювати з тестовими завданнями; застосовувати знання у нестандартних ситуаціях; формувати хімічну мову, вміння порівнювати й аналізувати.
  • Виховна: виховувати в учнів здатність сконцентруватися й не пасувати перед труднощами під час виконання нестандартних завдань; формувати вміння висловлювати свої думки, виховувати культуру спілкування.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, роздатковий матеріал: картки з завданнями, пелюстки ромашки, «мобільний телефон», клей, індивідуальні картки для оцінювання.

Базові поняття і терміни: атом, молекула, йон, проста речовина, складна речовина, хімічний елемент, відносна атомна маса, хімічна формула, індекс, коефіцієнт, валентність, відносна молекулярна маса, період, група.

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І . Організаційний момент

 До початку уроку діти діляться на три групи за рівнем навчальних досягнень і сідають на відповідні місця.

 Перевіряємо готовність класу до уроку, наявність роздаткового матеріалу на партах.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Вправа «Відгадай слово»

  • Розшифруйте шифрограму, оберіть літеру з того стовпчика, до якого можна віднести такі речовини: (роздатковий матеріал і слайд)

Назва

Суміш

Складна речовина

Проста речовина

Хімічний елемент

Оксиген

Н

С

О

У

H2O

Е

Д

В

К

Повітря

А

М

І

Т

N2

П

Г

Ч

Ф

Кальцій

Р

А

Ж

І

 

 Учні повинні прочитати побажання від учителя

ІІІ. Актуалізація опорних знань

 Роздатковий матеріал.

  • Кожній групі роздаються надруковані поняття, учень повинен сформулювати визначення і вкласти листочок у прикріплений на дошці конверт. Учні з інших груп можуть допомагати. Завдання оцінюється в 1 бал.

Це той багаж знань, яким ви повинні володіти на даному етапі вивчення цієї теми.

IV. Узагальнення і систематизація знань учнів

 Гра «Морський бій»

Учні отримують ігрове поле на якому написані формули простих і складних речовин. Вчитель задає певний шлях, учні по черзі  читають написану формулу у відповідній комірці та вказують проста чи скадна це речовина.

Правильно виконане завдання оцінюється у 1 бал.

 

 Гра «Впізнай відсутнє»

Учні читають завдання з листочків, а вчитель виводить на слайд.

Треба вписати інформацію в пусту клітинку і вміти пояснити свій вибір.

Правильно виконане завдання оцінюється в 1 бал.

         

  Гра «Слідство ведуть юні хіміки»

 Завдання на картках і на слайді: скласти формули сполук за валентністю. Кожне правильно виконане завдання оцінюється в 2 бали.

       

 Гра «Сортувальник»

 Учням по групам запропоновані суміші речовин, їхнє завдання запропонувати способи розділення цих сумішей. Правильно виконане завдання оцінюється в 2 бали.

 

 

 

     

 «Фізкультхвилинка»

 Сіли рівненько руки за спиною. Опустили голову вниз, направо, назад, вліво, вниз і в зворотньому напрямку.

 Очі піднімаємо вгору, до вікна, до дверей, вниз, прямо. Повторюємо три рази.

 Малюємо очима знак безкінечності – 3 рази.

 Сильно заплющуємо і відкриваємо очі. Вправу виконуємо три рази.

 Подивились у вікно, яка там гарна погода.

 Подивились один на одного, посміхнулись і працюємо далі.

 Гра «П’ятий зайвий»

 У запропонованому завданні вибрати з рядочка зайве пояснивши свій вибір. Правильно виконане завдання оцінюється в 1 бал.

  

 

 

 Гра «Ромашка»

  У вас на столах під певним номером лежать пелюстки з написом назви хімічного елемента. Ваше завдання поряд записати хімічний символ цього елемента і поставити свій підпис. І групкою склеїти свою ромашку. Правильно виконане завдання оцінюється в 1 б.

 «Задача від Незнайки»

                              І група

Напишіть формулу речовини, яка складається з двох атомів Гідрогену і одного атома Оксигену.

      Обчисліть її відносну молекулярну масу.

      Знайдіть співвідношення мас атомів у молекулі.

         ІІ група

Напишіть формулу речовини, яка складається з двох атомів Гідрогену і одного атома Оксигену.

      Обчисліть її відносну молекулярну масу.

      Знайдіть співвідношення мас атомів у молекулі.

ІІІ група

Напишіть формулу речовини, яка складається з двох атомів Гідрогену і одного атома Сульфура і чотирьох атомів Оксигену.

      Обчисліть її відносну молекулярну масу.

      Знайдіть співвідношення мас атомів у молекулі.

Правильно виконане завдання оцінюється у 3 б.

Кожен учень підраховує отриману кількість балів за урок.

 

 

Картка учня

Прізвище учня ________________ Клас _____ Число ____

Назви гри

Кількість балів

ІІІ група

ІІ група

І група

Гра «Бліцопитування»

 

 

 

Гра «Морський бій»

 

 

 

Гра «Впізнай відсутнє»

 

 

 

Гра «Слідство ведуть юні хіміки»

 

 

 

Гра «Сортувальник»

 

 

 

Гра «П’ятий зайвий»

 

 

 

Гра «Ромашка»

 

 

 

«Задача від Незнайки»

 

 

 

Загальна кількість балів

12 б

12 б

12 : 1,3 = 9б

12 : 2 = 6б

Оцінка учня

 

 

 

 

 

V. Підбиття підсумків уроку

У вас на столах лежать мобільні телефони, прочитайте отримане повідомлення                                     

           Гра «SMS»

 Чисельник у повідомленні є цифра під якою літера знаходиться на кнопці мобільного телефона, а знаменник порядковий номер літери на кнопці.

Молодці!

 

 

 

  • Чи сподобався вам урок;
  • Які завдання вам сподобались найбільше;
  • Чи вважаєте ви, що добре засвоїли матеріал з даної теми;
  • Чи були завдання, які викликали у вас труднощі.

V. Домашнє завдання

 Учні, які успішно впорались із завданням можуть відпочивати.  Учні, для яких певні завдання були за складними, індивідуально попрацювати, щоб заповнити прогалини в знаннях.

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
355
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку