Узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»
Цілі уроку:
• Освітня: узагальнити та систематизувати знання по початкові хімічні поняття, хімічні формули, хімічні речовини та методи їх дослідження.
• Розвивальна: продовжити розвивати вміння обчислювати відносну молекулярну масу речовини; формувати навички учнів працювати з тестовими завданнями; застосовувати знання у нестандартних ситуаціях; формувати хімічну мову, вміння порівнювати й аналізувати.
• Виховна: виховувати в учнів здатність сконцентруватися й не пасувати перед труднощами під час виконання нестандартних завдань; формувати вміння висловлювати свої думки, виховувати культуру спілкування.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, роздатковий матеріал: картки з завданнями, пелюстки ромашки, «мобільний телефон», клей, індивідуальні картки для оцінювання.
Базові поняття і терміни: атом, молекула, йон, проста речовина, складна речовина, хімічний елемент, відносна атомна маса, хімічна формула, індекс, коефіцієнт, валентність, відносна молекулярна маса, період, група.
Показовий урок з хімії у 7 класі
Тема: Узагальнення і систематизація знань з теми «Початкові хімічні знання»
Цілі уроку:
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, роздатковий матеріал: картки з завданнями, пелюстки ромашки, «мобільний телефон», клей, індивідуальні картки для оцінювання.
Базові поняття і терміни: атом, молекула, йон, проста речовина, складна речовина, хімічний елемент, відносна атомна маса, хімічна формула, індекс, коефіцієнт, валентність, відносна молекулярна маса, період, група.
Хід уроку
І . Організаційний момент
До початку уроку діти діляться на три групи за рівнем навчальних досягнень і сідають на відповідні місця.
Перевіряємо готовність класу до уроку, наявність роздаткового матеріалу на партах.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вправа «Відгадай слово»
Назва |
Суміш |
Складна речовина |
Проста речовина |
Хімічний елемент |
Оксиген |
Н |
С |
О |
У |
H2O |
Е |
Д |
В |
К |
Повітря |
А |
М |
І |
Т |
N2 |
П |
Г |
Ч |
Ф |
Кальцій |
Р |
А |
Ж |
І |
Учні повинні прочитати побажання від учителя
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Роздатковий матеріал.
Це той багаж знань, яким ви повинні володіти на даному етапі вивчення цієї теми.
IV. Узагальнення і систематизація знань учнів
Гра «Морський бій»
Учні отримують ігрове поле на якому написані формули простих і складних речовин. Вчитель задає певний шлях, учні по черзі читають написану формулу у відповідній комірці та вказують проста чи скадна це речовина.
Правильно виконане завдання оцінюється у 1 бал.
Гра «Впізнай відсутнє»
Учні читають завдання з листочків, а вчитель виводить на слайд.
Треба вписати інформацію в пусту клітинку і вміти пояснити свій вибір.
Правильно виконане завдання оцінюється в 1 бал.
Гра «Слідство ведуть юні хіміки»
Завдання на картках і на слайді: скласти формули сполук за валентністю. Кожне правильно виконане завдання оцінюється в 2 бали.
Гра «Сортувальник»
Учням по групам запропоновані суміші речовин, їхнє завдання запропонувати способи розділення цих сумішей. Правильно виконане завдання оцінюється в 2 бали.
«Фізкультхвилинка»
Сіли рівненько руки за спиною. Опустили голову вниз, направо, назад, вліво, вниз і в зворотньому напрямку.
Очі піднімаємо вгору, до вікна, до дверей, вниз, прямо. Повторюємо три рази.
Малюємо очима знак безкінечності – 3 рази.
Сильно заплющуємо і відкриваємо очі. Вправу виконуємо три рази.
Подивились у вікно, яка там гарна погода.
Подивились один на одного, посміхнулись і працюємо далі.
Гра «П’ятий зайвий»
У запропонованому завданні вибрати з рядочка зайве пояснивши свій вибір. Правильно виконане завдання оцінюється в 1 бал.
Гра «Ромашка»
У вас на столах під певним номером лежать пелюстки з написом назви хімічного елемента. Ваше завдання поряд записати хімічний символ цього елемента і поставити свій підпис. І групкою склеїти свою ромашку. Правильно виконане завдання оцінюється в 1 б.
«Задача від Незнайки»
І група
Напишіть формулу речовини, яка складається з двох атомів Гідрогену і одного атома Оксигену.
Обчисліть її відносну молекулярну масу.
Знайдіть співвідношення мас атомів у молекулі.
ІІ група
Напишіть формулу речовини, яка складається з двох атомів Гідрогену і одного атома Оксигену.
Обчисліть її відносну молекулярну масу.
Знайдіть співвідношення мас атомів у молекулі.
ІІІ група
Напишіть формулу речовини, яка складається з двох атомів Гідрогену і одного атома Сульфура і чотирьох атомів Оксигену.
Обчисліть її відносну молекулярну масу.
Знайдіть співвідношення мас атомів у молекулі.
Правильно виконане завдання оцінюється у 3 б.
Кожен учень підраховує отриману кількість балів за урок.
Картка учня
Прізвище учня ________________ Клас _____ Число ____
Назви гри |
Кількість балів |
ІІІ група |
ІІ група |
І група |
Гра «Бліцопитування» |
1б |
|
|
|
Гра «Морський бій» |
1б |
|
|
|
Гра «Впізнай відсутнє» |
1б |
|
|
|
Гра «Слідство ведуть юні хіміки» |
2б |
|
|
|
Гра «Сортувальник» |
2б |
|
|
|
Гра «П’ятий зайвий» |
1б |
|
|
|
Гра «Ромашка» |
1б |
|
|
|
«Задача від Незнайки» |
3б |
|
|
|
Загальна кількість балів |
12 б |
12 б |
12 : 1,3 = 9б |
12 : 2 = 6б |
Оцінка учня |
|
|
|
|
V. Підбиття підсумків уроку
У вас на столах лежать мобільні телефони, прочитайте отримане повідомлення
Гра «SMS»
Чисельник у повідомленні є цифра під якою літера знаходиться на кнопці мобільного телефона, а знаменник порядковий номер літери на кнопці.
Молодці!
V. Домашнє завдання
Учні, які успішно впорались із завданням можуть відпочивати. Учні, для яких певні завдання були за складними, індивідуально попрацювати, щоб заповнити прогалини в знаннях.