Урок "Узагальнення і тематичний контроль за розділом І «Людина, природа, суспільство та історія»"

Про матеріал
Конспект уроку для 5 класу НУШ Тема уроку: Узагальнення і тематичний контроль за розділом І «Людина, природа, суспільство та історія» Перелік термінів та понять: людина, природа, історія, суспільство, навколишнє середовище, діяльність людини, культура, мораль, моральні цінності.
Перегляд файлу

Предмет: Вступ до історії України та громадянської освіти (5 клас)

Вчитель: Чуб І.М., спеціалізована школа №254

Тема уроку: Узагальнення і тематичний контроль за розділом І «Людина, природа, суспільство та історія»

Перелік термінів та понять: людина, природа, історія, суспільство, навколишнє середовище, діяльність людини, культура, мораль, моральні цінності.

І. Конкурс на знання термінів і понять. Перемогу здобуває той, хто дасть найбільшу кількість правильних відповідей.

Питання:

  1. Доведіть, що людина – біосоціальна істота.
  2. У чому полягає неповторність людини?
  3. Яке природне середовище оточує людину?
  4. Як найдавніша людина застосовувала вогонь?
  5. Чим займалися і який спосіб життя вели землероби?
  6. Чим займалися і який спосіб життя вели скотарі?
  7. Назвіть групи, у яких проживають люди.
  8. Перерахуйте ознаки держави.
  9. Дайте визначення поняття «суспільство». Назвіть ознаки суспільства.
  10. Продовжіть речення: Історія – це …
  11. Наведіть приклади до твердження: Історія багатоманітна і єдина.
  12. Скільки визначень має поняття «культура»? Яке визначення «культура» дав вчений, політичний діяч М.Т.Цицерон?
  13. У чому полягає своєрідність української національної культури?
  14. Наведіть приклади моральних цінностей.

ІІ. Дидактична гра «ТАК чи НІ». Діти показують відповіді на запитання: лайк – так, дизлайк – ні.

Запитання до гри:

  1. У різних людей однакові відбитки пальців. (ТАК чи НІ)
  2. Деякі люди є особливими і неповторними. (ТАК чи НІ)
  3. Неповторність полягає лише у зовнішності. (ТАК чи НІ)
  4. Ми відрізняємося одне від одного:
  • Бажаннями (ТАК чи НІ)
  • Діями (ТАК чи НІ)
  • Творчістю (ТАК чи НІ)
  • Мріями (ТАК чи НІ)
  1. Кожна людина не має нічого спільного з іншими людьми. (ТАК чи НІ)
  2. На планеті немає двох однакових людей. (ТАК чи НІ)
  3. Кожна людина у світі неповторна. (ТАК чи НІ)
  4. Людство складається із суспільства і різноманітних груп. Головним в групі є спілкування.  (ТАК чи НІ)
  5. Історія людства з одного боку – єдина, а з іншого – багатоманітна. (ТАК чи НІ)
  6. Історія – це наука і навчальний предмет. Вивчаючи минуле, вона допомагає нам у майбутньому. (ТАК чи НІ)
  7. Термін «культура» не має єдиного визначення. Ним пояснюють різні сторони відносин: людина – людина, людина – природа. (ТАК чи НІ)
  8. Творення культури – це творення цінностей, які споживає і примножує людина. (ТАК чи НІ)

ІІІ. Дослідницький проєкт «Я – неповторна людина».  Діти готують розповідь про себе (захоплення, інтереси, досягнення, мрії). Доводять, що кожна людина є неповторною.

IV. Тестове завдання за розділом І «Людина, природа, суспільство та історія».

  1. Людина – біосоціальна істота, бо вона …

А) розмовляє

Б) уміє виготовляти знаряддя праці

В) прямо ходить

Г) здатна до творчості

Д) має розвинений мозок

  1. Що, на вашу думку, є зайвим в неповторності людини:

А) поведінка

Б) здібності

В) зовнішність

Г) риси характеру

Д) усвідомлення самої себе

  1. Продовжіть речення: Найдавніша людина використовувала вогонь для …
  2. Поєднайте цифру з буквою. Який спосіб життя вели племена:
  1. Землероби
  2. Скотарі

А. Кочовий

Б. Осілий

  1. Визначте, за якими ознаками НЕ обирають людей у ВЕЛИКІ групи:

А) Стать

Б) Вік

В) Національність

Г) Освіта

Д) Професія

Є) Місце проживання

Ж) Знання історії

  1. Наведіть приклади МАЛИХ груп.
  2. Напишіть ознаки держави.
  3. Визначте зайве:

А) Розповідь про події минулого

Б) Наука

В) Досвід

Г) Навчальний предмет

Д) Жива пам'ять про минуле

Є) Природа

  1. На вашу думку – історія багатоманітна і єдина?

А) Так

Б) Ні

  1.  Скільки визначень має поняття «культура»?

А) 500

Б) 200

В) 100

  1. Визначте, яка культура лежить в основі української національної культури:

А)  Народна

Б) Державна

В) Особиста

 

  1.  Оберіть моральні цінності

А) Вдячність

Б) Людяність

В) Чесність

Г) Співчуття

Д) Повага

 

 

docx
Додано
29 січня 2023
Переглядів
1904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку