Урок-узагальнення «Квіткові рослини»

Про матеріал
Урок дає можливість систематизувати, узагальнити, відкорегувати та проконтролювати знання учнів з теми «Квіткова рослина»; розвивати навички узагальнення і систематизації знань, уміння застосовувати засвоєні знання для виконання різних видів завдань.
Перегляд файлу

ТЕМА: Урок-узагальнення «Квіткові рослини»

Мета:

Навчальна: систематизувати, узагальнити, відкорегувати та проконтролювати знання учнів з теми «Квіткова рослина»; розвивати навички узагальнення і систематизації знань, уміння за­стосовувати засвоєні знання для виконання різних видів завдань, що ґрунтуються на цих знаннях, виховувати самостійність, акуратність, зібраність

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації та перевірки знань, умінь і навичок.

Методи роботи: робота в групах з використанням технічних засобів навчання.

Обладнання й матеріали: таблиці з теми, колекція квітів,  проектор, комп’ютер.

Хід уроку

                                                                                                              Стривай! Не рви!

                                                                             Квіти - це природи діти.

                                                                                   Дивись, як розпустились пелюстки

                                                                            І ми повинні вміти розуміти,

                                                                               Що їх потрібно берегти.

 

I. Організаційний момент

Діти! Сьогодні у нас незвичайний урок – а урок - подорож у «Королівство квіткових рослин».

Ви знаєте багато країн у світі. Я пропоную вам відправитися в подорож в одну дивовижну країну «Королівство квітів». Це країна, де панує гармонія  і достаток. Ви згодні? Ну що ж, вирушимо в дорогу.

- А на якому виді транспорту? ( З учнями вибираємо вид транспорту )

- Пропоную відправитися в подорож на потязі.

-Транспорт  поданий.

Учнів , що сидять у першому ряду , прошу пройти у вагон  № 1 - «Соковиті ягідки" ; в другому ряду - у вагон № 2 - « Королі - насіння », у третьому ряду - у вагон № 3 - « Міцні горішки ».

Місця в останніх вагонах запропонуємо нашим гостям. Супроводжувати наш склад буде суворий , але справедливий контролер, який полюбляє порядок.

Я буду машиністом і екскурсоводом одночасно. Але щоб зайняти місця у вагоні, необхідно придбати квитки. А квитки до цієї країни не продаються за гроші. Ми повинні заробити їх своїми знаннями. Ваше виконане завдання і служитиме квитком , щоб відправитися в подорож. Той хто виконав завдання, значить придбав  квиток і право на посадку .

II. Актуалізація опорних знань.

Прийом «Естафета» (робота по рядах)

Кожен учень відповідає на одне запитання та отримує квиток.

- Що є генеративним органом  у рослин? – квітка

- Найважливіша частини квітки – маточка та тичинка.

- За наявністю маточки та тичинок квіти бувають – маточковими, тичинковими та нестатевими.

- Сукупність квітів на одній осі називається – суцвіттям.

- Перед заплідненням відбувається – запилення.

- Що характерно для рослин, що запилюються комахами? – яскравий колір та аромат. 

- Пилкове зерно перед запиленням потрапляє  на- приймочку маточки.

- Пилкове зерно проростає у – пилковій трубці.

- Чоловічу статеву клітину називають – спермієм.

- Чоловічі статеві клітини формуються у – пиляках.

- Жіноча статева клітина називається – яйцеклітина.

- Жіноча статева клітина розташована в – зародковому мішку.

- Які види запилення ви знаєте?- само та перехресне запилення.

- За кількістю сім’ядолей  насіння буває – одно- та дводольним.

- Під час злиття спермія з яйцеклітиною – утворюється зигота

- Під час злиття спермія з центральною клітиною - ендосперм

- Після запліднення з насінного зачатка формується насінина.  

- Відкрив подвійне запліднення - Сергій Гаврилович Навашин

- Ендосперм – це тканина, клітини якої містять запас поживних речовин для розвитку зародка

Всі ви маєте квитки,  але щоб у дорозі не сумувати , ви будите цікаві завдання вирішувати, а за це отримаєте  сувеніри – магнітики, а в кінці уроку ми оформимо з пелюсток квітку  нашого  класу.

Квіти, часто ставали предметом натхнення для багатьох поетів, художників, композиторів. Картини, ліричні та музичні твори, створені ними до цих пір приводять нас в захват.

•   Їх красу ми можемо побачити у роботах таких  художників, як  М.Врубель «Бузок», «Роза», Ван Гог «Білі троянди», О.Назаренко «Бузок», «Гладіолуси», Н.Муравська «Квіти та море», Катерина Білокур

•          У міфах та легендах Давньої Греції  часто згадуються квіти. Афродіті, богині кохання і вроди, присвячено червону троянду.  Міф оповідає, що раніше троянди були тільки білими. Це Афродіта створила червону.

 Міф (розповідь учня):  коли Афродіта дізналася про смерть коханого Адоніса, то кинулась до місця його загиблі, бігла через кущі шипшини, не помічаючи, як гострі колючки ранять їй руки. Там, де падали краплі її крові, білі троянди перетворювалися на червоні.

•          Поети  та композитори не можуть уникнути теми квітів у своїх творах.

(Виступ учня)

           

 Квіти                    

Які дивовижні ці квіти,     

У кожній чарівність своя.

Всі різні, та й що говорити —

У квіти закохана я.

Дивитись годинами можна

На ніжні пелюстки в росі.

Дивує і радує кожна,

А щастя дарують усі.                

Надія Красоткіна

•    У скарбниці народної творчості є досить багато прислів’їв та приказок на тематику квітів. А також загадок. Давайте спробуємо розгадати деякі з них:

(Виступ учня)

1) Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку

(Пролісок)

* * *

2)Запалали в чистім полі,         

Наче галстуки червоні.

То палає в полі так

Польовий червоний...

(Мак)

* * *

3)Стережуть колючки їй

Цвіт весняний запашний,

А осінньої години -

Червонясті намистини.

(Шипшина)

* * *

4)Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки.

Як зовуть їх? Відгадай!

(Конвалії)

* * *

5)Стоять в полі сестрички:

Жовті очка, білі повічки

(Ромашки)

* * *

6)Стоять красуні на воді,

Вінки в них білі й золоті

(Лілеї)

 

Рольова – гра «Флористи»

Діти, давайте уявимо, що я не ваш вчитель, а керівник фірми «Флористика». Моя фірма займається виготовленням букетів та композицій на замовлення. Для роботи мені потрібні співробітники. Але для того, щоб прийняти когось у свою фірму я хочу провести конкурсний відбір. Бо, як і кожній фірмі мені потрібні розумні співробітники. Оскільки робота пов’язана з квітами, то для того, щоб вас прийняли на  фірму,  вам необхідно показати свої знання і підписати малюнок. Той, хто виконає завдання, отримає посвідчення працівника фірми.   

Завдання  №1

Заповнити таблицю, вписавши слова для довідок:  пелюстки, тичинка, маточка, квітконіжка, квітколоже.      

 

 

Жіноча репродуктивна частина квітки. У ній формуються насінні зачатки

 

Чоловічі репродуктивні частини квітки у яких утворюються пилкові зерна

 

Яскраво забарвлена частина квітки, що сприяє привабленню комах та запиленню

 

Частина стебла, що несе на собі квітку

 

Верхня вкорочена , розширена частина квітконіжки  до якої прикріплюються всі частини квітки

Завдання. Зберіть букет з квітів, які мають подвійну та просту оцвітину

 

VI. Підсумок уроку.

Молодці! Ви показали хороші знання. Наша подорож наближається до кінця. Пора вирушати назад додому, де  з пелюсток сформуємо квітку побажань.

VII. Домашнє завдання

Підготуватися до контрольної роботи з теми «Квітка»

doc
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку