5 КЛАС - ІСТОРІЯ
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №1 «НАУКИ, ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ»
І варіант
І рівень (кожне питання оцінюється по 0,5 бала)
1. Людей, які вивчають минуле називають:
А) агрономами Б) географами В) істориками Г) математиками
2. Минуле людства вивчають за допомогою:
А) історичних джерел
Б) розповіді вчителя
В) інфомації з Інтернету
Г) розповіді друга
3. До яких історичних джерел віднесемо фотографії, рекламу, кінофільми:
А) речові історичні джерела
Б) візуальні історичні джерела
В) писемні історичні джерела
Г) етнографічні історичні джерела
4. "Батьком історії" вважають:
А) Нестора-літописця
Б) Геродота
В) В. Хвойка
Г) М. Грушевського
5. Оберіть писемні історичні джерела:
А) ікона, світлина, реклама, відеофільм
Б) глечик, монета, прикраса, мотика
В) журнал, листівка, літопис, книга
Г) зброя, літопис, монети, казки
6. Наука, що вивчає минуле за допомогою речових історичних пам’яток:
А) історія Б) археологія В) палеографія Г) боністика
ІІ рівень (кожне питання оцінюється по 1 балу)
7. Дайте визначення поняттю: Археологія – це …
8. Що із запропонованого переліку допомагає вченим досліджувати минуле
(2 правильні відповіді): А) кінодокументи Б) риболовля В) полювання Г) археологічні розкопки
9. Наведіть чотири приклади усних історичних джерел:
ІІІ рівень (кожне питання оцінюється в 1,5 бала)
10. Розгадай назву науки-помічниці історії, яка вивчає монети та напиши її визначення:
11. Назвіть види історичних джерел (не менше трьох)
ІV рівень (питання оцінюється в 3 бала)
12. Поміркуй чому важливо зберігати родинні реліквії, світлини, історії про минуле своєї родини. Чи можемо ми сказати що з історії наших родин складається історія нашої держави? Чому?
5 КЛАС - ІСТОРІЯ
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ №1 «НАУКИ, ЩО ВИВЧАЮТЬ МИНУЛЕ»
ІІ варіант
І рівень (кожне питання оцінюється по 0,5 бала)
1. До яких історичних джерел відносяться книги, документи, рукописи:
А) речові історичні джерела
Б) візуальні історичні джерела
В) писемні історичні джерела
Г) етнографічні історичні джерела
2. Наука, яка вивчає герби:
А) топоніміка Б) етнографія В) геральдика Г) хронологія
3. Знайдені археологами рештки минулого зберігаються у:
А) архіві Б) музеї В) магазині Г) бібліотеці
4. Людей, які вивчають минуле за речовими джерелами, знайденими шляхом розкопок називають: А) істориками Б) археологами В) нумізматами Г) етнографами
5. Якого вченого вважають «батьком» української історії:
А) М. Грушевського
Б) В. Хвойка
В) Нестора-літописця
Г) Б. Мозолевського
6. Писемні джерела – це
А) те, що переповідається з уст в уста
Б) те, що зображується на картинах
В) це тексти (рукописні, друковані, електронні) на папері чи інших матеріалах.
Г) те, що зображується на світлинах
ІІ рівень (кожне питання оцінюється по 1 балу)
7. Дайте визначення поняттю: Історія – це …
8. Жителі Русі-України для письма використовували (2 правильні відповіді):
А) глиняні таблички Б) бересту В) папірус Г) пергамент Д) шовк Е) бамбук
9. Наведіть чотири приклади речових історичних джерел:
ІІІ рівень (кожне питання оцінюється в 1,5 бала)
10. Розгадай назву науки-помічниці історії, яка вивчає народи, їх культуру, звичаї, традиції, побут, походження, розселення та напиши її визначення:
11. Назвіть види історичних джерел (не менше трьох).
ІV рівень (питання оцінюється в 3 бала)
12. Поміркуй для чого потрібно вивчати історію України. Чи можемо ми сказати що з історії наших родин складається історія нашої держави? Чому?
13. БОНУСНЕ ЗАВДАННЯ ДЛЯ ОБОХ ВАРІАНТІВ: