Урок-узагальнення на тему: "Київська Русь у другій полов. ХІ – пер. полов. ХІІІ ст"

Про матеріал
Мета: систематизувати знання учнів з теми, орієнтувати клас на перспективи просування у вивченні подальшого матеріалу; повторити головні події й поняття теми; підготуватися до уроку тематичного оцінювання; розвивати вміння аналізувати матеріал, виділяти головне; вдосконалювати вміння працювати в групах; сприяти національно- патріотичному вихованню учнів.
Перегляд файлу

Тема 3: „Київська Русь у другій полов. ХІ – пер. полов. ХІІІ ст.”

 

Мета: систематизувати знання учнів з теми, орієнтувати клас на перспективи

просування у вивченні подальшого матеріалу; повторити головні

події й поняття теми; підготуватися до уроку тематичного оцінювання;

розвивати вміння аналізувати матеріал, виділяти головне;

вдосконалювати вміння працювати в групах; сприяти національно-

патріотичному  вихованню учнів.

Обладнання: роздатковий матеріал, «поле успіхів», прапорці з номерами команд.

Тип уроку: узагальнення, систематизація та корекція знань, умінь і навичок учнів.

Форма уроку: урок – гра.

                                   Хід  уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Виконання учнями різноманітних завдань.

Завдання 1. Робота з датами.

1) 1097 р.;                     2) 1113 – 1125 рр.;                      3) 1125 – 1132 рр.;

4) 1153 – 1187 рр.;                 5) 1185 р.;                       6) 1072 р.

Завдання 2. Теми для усної розповіді:

  1. Київська Русь за Ярославичів.
  2. Правління Володимира Мономаха.
  3. Феодальна роздробленість Київської Русі.
  4. „Слово о полку Ігоревім” – перлина давньоруської літератури.
  5. Видатний літописець Нестор.
  6. Культура Русі періоду роздробленості.

Завдання 3. Кросворд.

 Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, в виділених клітинках вийде назва окремої політичної одиниці Київської Русі періоду феодальної роздробленості.

  1. Одне із великих міст Київського князівства.
  2. Прізвище князя Володимира Всеволодовича.
  3. Син Ярослава Мудрого, чернігівський князь.
  4. Старший син Ярослава Мудрого, князь київський.
  5. Перша велика буква тексту.
  6. Одне із великих міст Переяславського князівства.
  7. Автор „Повісті минулих літ”.
  8. Письмова розповідь про події за роками.
  9. Знатні піддані князя, що підкорялися його волі.
  10. Прізвисько галицького князя Ярослава.

Завдання 4. Кому належить та що означає цей вислів?

4   9   14   2   11          4   9          7   16   1   10   13   6   4   9          15   2   1

                  1   3   4   8   9          16          12   6   5   17   16

Слова – ключі:

18   2   11   3   12   6   17   2 – випалена глина, вкрита поливою та малюнками

2   13   14   6   10   9   17   10   16   13   2 – будівниче мистецтво

19   7   20  22   4   20   8   10   15   3 – віра в багатьох богів

5   20   10   3   18   20   13 – одне із міст Київського князівства

21   9   13   9   1   10   2 – матеріал для письма із кори берези

 

Завдання 5. Розгадайте „перевертиш”.

Зневажайте молоду жінку не як матір і стару не як сестру.

Завдання 6. Придумати питання для команд – суперників.

ІІІ. Підсумки уроку.

Учитель повідомляє результати гри, визначає переможців, називає межу оцінювання гравців капітанами. Капітани виставляють оцінки своїм гравцям, коментуючи їх.

IV. Домашнє завдання.

Скласти тестові завдання, кросворди, ребуси за темою, підготуватися до тематичного оцінювання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3: „Київська Русь у другій полов. ХІ – пер. полов. ХІІІ ст.”

 

  1. Робота з датами:

1) з'їзд князів в Любечі;

2) правління Володимира Мономаха;

3) князювання Мстислава Володимировича;

4) князювання Ярослава Осмомисла;

5) похід Ігоря проти половців;

6) створення „Правди Ярославичів”.

 

3.Кросворд.

 

 

 

К

А

Н

І

В

 

 

 

М

О

Н

О

М

А

Х

 

 

 

С

В

Я

Т

О

С

Л

А

В

 

 

І

З

Я

С

Л

А

В

 

 

І

Н

І

Ц

І

А

Л

 

 

 

 

 

В

О

Ї

Н

Ь

 

 

 

Н

Е

С

Т

О

Р

 

 

 

 

Л

І

Т

О

П

И

С

 

 

 

 

 

В

А

С

А

Л

И

 

О

С

М

О

М

И

С

Л

 

 

 

4. Зашифрований вислів: НЕХАЙ  НЕ  ЗУСТРІНЕ  ВАС  СОНЦЕ  У ЛІЖКУ

Слова – ключі: МАЙОЛІКА,  АРХІТЕКТУРА,   ЯЗИЧНИЦТВО,

               ЖИТОМИР,  БЕРЕСТА.

 

5.Перевертиш.

Шануй старого чоловіка як батька а молодого як брата

 

docx
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
3283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку