Урок узагальнення "Одноклітинні організми"

Про матеріал
Матеріал уроку формує в учнів екологічний світогляд; сприяє застосуванню знань для профілактики інфекційних та паразитарних захворювань, розвиває вміння порівнювати, аналізувати та робити висновки, розвиває ініціативність та вміння працювати в команді.
Перегляд файлу

Урок – змагання. Узагальнення теми «Одноклітинні».

Мета: систематизувати та узагальнити знання про особливості будови та життєдіяльність одноклітинних організмів;

 розвивати вміння порівнювати біологічні об’єкти, аналізувати,  робити висновки та узагальнення, розвивати пам’ять, увагу, спостережливість,  креативне мислення, навички роботи в групі;

виховувати наполегливість, працелюбність, культуру спілкування, формувати екологічний світогляд.

Тип уроку: узагальнення, застосування знань.

Предметна компетентність: узагальнити й скоригувати рівень сформованості предметної компетентності в темі «Одноклітинні  організми» - особливості будови та життєдіяльність одноклітинних організмів, застосування знань для профілактики інфекційних та паразитарних захворювань, дотримування правил роботи з мікроскопом.

 Ключові компетентності: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість.

Обладнання: презентація із завданнями до уроку, відео фрагмент «Одноклітинні», маркери, папір, мікроскопи, постійні мікропрепарати інфузорії.

 

                               План уроку.

І. Організація класу.

ІІ. Мотивація діяльності.

 Світ – безмежний, життя навколо  - вирує, особливо те, яке ми не можемо розглянути без спеціального приладдя. Протягом 10 уроків ми знайомилися з непомітними для нашого ока організмами,  життєдіяльність яких має величезний вплив на природу та людину. Аби отримані знання не потонули у безодні інформаційного потоку пропоную підсумковий урок теми провести креативно, яскраво, незабутньо. Для цього необхідно об’єднатися в 3 групи: експерти та дві групи гравців.  (Об’єднанння- шляхом розрахунку на «червоний, жовтий, зелений»).

ІІІ. Основна частина: змагання за завданнями.

Команди обирають собі назву відповідно до теми уроку,  девіз гри.

Експерти складають завдання про одноклітинних збудників хвороб та заходи захисту від них.

Оцінювання відбувається за двобальною системою: подобається відповідь – 2 бали, менш вдала відповідь – 1 бал, захист творчого продукту оцінюємо позитивно!

  1. «Розминка»: бліцопитування.

 Вчитель зачитує запитання; гравці команди, яка першою підняла руку, мають право на відповідь. Експерти слідкують за порядком відповідей. Ціна питання – 1 бал. Якщо гравці не мають відповіді, то експерти можуть відповісти на запитання та отримають бонус.

 

  1. Яка водорость літала в космос?
  2. Хто з одноклітинних твариноподібних має війки?
  3. Як називають організми, що живуть за рахунок іншого і шкодять йому?
  4. Чим зумовлений зелений колір евглени?
  5. Який тип живлення у тварин?
  6. Яка одноклітинна твариноподібна істота не має постійної форми?
  7. Чи є одноклітинні, що не мають ядра?
  8.  Хто з твариноподібних одноклітинних має клітинний рот?
  9.  Хто допомагає людям квасити капусту, огірки і помідори?
  10.  Чому тісто підіймається?

 

 

  1. «Знайди помилку».

Команди отримують роздрукований текст з помилками, виправляють їх та зачитують вірний варіант.

Завдання для команди №1

За способом живлення бактерії – автотрофи та гетеротрофи. В залежності від живлення, автотрофи бувають сапротрофами та паразитами. Розмножуються бактерії поділом клітини дуже швидко: кожні 2-3 секунди новоутворені  клітини знову діляться. Ядро розташоване в центрі клітини.

 

«Знайди помилку»:

Завдання для команди № 2

Хламідомонада – морська водорость. На її задній частині розташований один джгутик, за допомогою якого вона ловить  здобич.  Хламідомонада має  синє вічко, яке допомагає їй  знаходити їжу. У хламідомонади є два ядра.

 

 

  1. «Хто герой відео фрагменту»? (ролик про амебу)

 Гравці переглядають відео фрагмент про життєдіяльність одноклітинного твариноподібного організму, відгадують його назву і складають сенкан.

Нагадую експертам, що захист творчого продукту оцінюємо позитивно!:  подобається відповідь – 2 бали, менш вдала відповідь – 1 бал.

 

  1. Конкурс «Художників» і «Дослідників».

 

У конкурсі «Дослідників» приймають участь по одному гравцю з команди. Необхідно налаштувати мікроскоп, розглянути мікропрепарат та визначити одноклітинний організм , дати йому коротку характеристику. Враховується швидкість виконання.

У конкурсі «Художники» змагається решта команди: намалювати одноклітинний організм, обмінятися малюнками і зробити позначення органел клітини.

Експерти оцінюють правильність малюнка та відповідність позначень: 1 бал -  за малюнок та  1 бал – за позначення.

 

 

  1. «Завдання від експертів»:

 Хто є збудником хвороби та як уникнути захворювань?

 Кожна команда отримує своє завдання, знімаючи органелу з аплікації амеби, (завдання написане на зворотньому боці оганели).

 

Завдання від експертів:

Хто є збудником дизентерії ? Яких заходів необхідно дотримуватись, щоб не інфікуватись?

 

Завдання від експертів:

Хто є збудником малярії? Як уникнути цього захворювання?

 

Завдання від експертів:

Хто є збудником туберкульозу?  Яких заходів необхідно дотримуватись, щоб не інфікуватись?

 

Завдання від експертів:

Хто є збудником холери ? Яких заходів необхідно дотримуватись, щоб не інфікуватись?

 

Експерти разом з вчителем  оцінюють відповіді та рахують бали.

 

ІУ. Рефлексивно-оцінювальний етап.

  1. Рефлексія: (закінчи речення на вибір)

* урок важливий тому, що..

* я зрозумів(ла)…

* я змінив(ла) своє ставлення до …

* було складно…

* тепер я можу…

2. Підведення підсумків уроку.

 

 

docx
Додано
7 серпня 2022
Переглядів
538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку