Урок "Узагальнення "Різноманітність рослин"

Про матеріал

› Взаємодія учня і вчителя є однією з самих актуальних проблем сучасної школи. Оцінювання знань ми сприймаємо як необхідне зло, тому, розуміючи, що викликає стрес від незадовільного балу, а також ефект звикання до негативу, максимально обмежили цей фактор як фактор “батога.” Є різні форми і функції контролю знань, які дозволяють виявити типові помилки і внести корективи у поданий матеріал, поглибити ряд понять. Оцінка може виступати стимулом для прояву активності, бути знаряддям заохочення і покарання, виступати сильним коригуючим фактором. Контроль знань на узагальнюючих уроках виступає як фактор стимулювання: можливість поліпшення оцінки – широке поле діяльності, запропоноване вчителем, яке учень може використати для досягнення наступної сходинки на шаблях знань. Так, на уроці узагальнення “Різноманітність рослин ” (6 клас), учні можуть отримати за виконання основних завдань 30 балів. Не всі учні можуть без помилок виконати тестові завдання, біологічні диктанти. В ході уроку їм дається можливість набрати додаткові бали за виконання інших завдань. Набрані бали переводяться у 12-бальну оцінку (за шкалою Дайрі).

› Шкала переведення балів в оцінку.

›Кількість набраних балів

›Оцінка

›Рівень навчальних досягнень

›30-29

›28-27

›26-24

›12

›11

›10

Високий

›23-21

›20-18

›17-15

›9

›8

›7

Достатній

›14-12

›11-9

›8-7

›6

›5

›4

Середній

›6-5

›4-3

›2-1

›3

›2

›1

Початковий

›

› На такому уроці відчувається тісна співпраця вчителя і учня. Напруга знята, діти себе почувають вільно. Не вчитель викликає учня для виконання додаткового завдання. Учень по мірі своїх можливостей може відповідати на запитання, відповіді на які знає. За це він отримує додатковий бал. За невірну відповідь дитина не отримує додатковий бал, але і не отримує негативну оцінку.

› Обов'язкові завдання:

› - тести “Морський бій” – 20 балів;

› - графічний диктант “Лови помилку” – 10 балів.

› При виконанні додаткових завдань вчитель дає можливість відповідати всім учням класу і отримати додаткові бали.

Перегляд файлу

Узагальнення «Різноманітність рослин»

Мета: виявити рівень засвоєння знань і вмінь теми «Різноманітність рослин»; розвивати вміння складати порівняльні характеристики; удосконалювати вміння аналізувати, співставляти; виховувати бажання охороняти живий світ.

Обладнання: таблиці, гербарії, Динамічна модель «Цикл розвитку щитника чоловічого», кубики, дидактичні картки.

 

                          Хід уроку.

  1. Тестове завдання «Морський бій».
  1. До вищих спорових рослин належать:

к – мохоподібні

а – водорості

  1. Гаметофіт переважає у життєвому циклі:

          Б – хвощів

          Л – мохів

  1. Фотосинтез у стеблі відбувається в:

С – хвощів

П – плаунів

У – мохів

  1. Розмножується насінням:

Р – модрина європейська

Е – плаун-баранець

С – папороть

  1. Папоротеподібні мають такі органи:

С – стебло

П – листки

У – кореневище

Б – додаткові корені

  1. Представники відділу Мохоподібні:

Л – орляк

І – зозулин льон

К – сфагнум

А – сальвінія плаваюча

  1. Квіткові рослини:

Р – ялина колюча

Е – клен гостролистий

С – яблуня домашня

П – горобина звичайна

  1. Спеціалізована клітина нестатевого розмноження:

У – яйцеклітина

Б – спора

Л – спермій

  1. Кам’яне вугілля утворилося із давніх:

І – мохів

К – хвощів

А – папоротей

  1.        Вкажіть групи вищих спорових рослин:

П – Хвощеподібні

У – Плауноподібні

Б – Папоротеподібні

Л – Мохоподібні

І – Водорості.

C:\Users\User\Desktop\Новая папка\IMG_4080.JPG

 

 

ІІ. Графічний диктант «Лови помилку»:

  1. Знищити в полі хвощ як бур’ян дуже важко (так)
  2. Сосна зацвітає жовтуватими шишками (ні).
  3. Хвощ польовий – індикатор кислотності грунту. (так)
  4. Сучасні папоротеподібні – великі дерев’янисті рослини. (ні).
  5. У мохів добре розвинена коренева система. (ні).
  6. Смерека, ялиця, тис, кипарис – представники голонасінних..(так)
  7. Листки у голонасінних найчастіше мають вигляд голок, лусок. (так).
  8. Сфагнум має бактеріоцидні властивості.(так)
  9. У ялини в корі і деревині є смоляні ходи, що виділяють живицю..(так)

10.Вищим споровим рослинам для запліднення не потрібна вода. (ні)

 

 

Ш. Мудре дерево.

На дошці «Мудре дерево», на листочках написані запитання. Зірвіть листочок і дайте відповідь на запитання.

  1. Чи можна в ніч на Івана Купала відшукати квітку папороті?
  2. Учені висувають гіпотезу про те, що викопні вищі спорові рослини мають сьогодні більше значення, ніж їх сучасні родичі. Чи згодні ви з нею?
  3. Вам відомо, як утворилося кам’яне вугілля. А чи можливі  поповнення його запасів сьогодні?
  4. з давніх-давен відома властивість хвойних дерев очищувати повітря, тому в хвойних лісах будували санаторії та дитячі оздоровчі табори. Із чим пов’язана така особливість хвойних? Як її використовують в озелененні міст?
  5.  Висушений сфагнум використовувався під час війни як перев’язувальний матеріал (особливо в партизанських районах). Як ви можете пояснити це використання сфагнуму?
  6. Ісполин рослинного світу, зберігся лише в Каліфорнії. Висота деяких дерев сягає 150м.

 

ІУ.  Гра «Впізнай земляка».

Кожному ряду видається гербарій рослин: 1 - мох сфагнум, червона водорість; 2 – гінкго дволопатеве, щитник чоловічий; 3 – шипшина собача, хвощ польовий. Порадившись 1-2 хв., діти повинні назвати представника і дати йому коротку характеристику.

У. Гра «Чарівний кубик».

На столі кубики двох кольорів, кинути кубик, вибрати запитання, на яке потрібно дати відповідь.

 

Червоний кубик:

  1. Які корені відходять від кореневища папороті?
  2. Які водорості можуть рости на великій глибині?
  3. Яку функцію виконують ризоїди?
  4. Чи здатні листки хвоща до фотосинтезу?
  5. Яке природне забарвлення має стебло хвоща?
  6. Чому сосна належить до голонасінних?

Зелений кубик:

  1. Чому хвощ польовий є індикатором кислотності грунтів?
  2. Що таке вайї?
  3. Чому дуб належить до покритонасінних рослин?
  4. Чи сприяють утворенню торфу мохоподібні?
  5. Як називається підземний пагін хвощів?
  6. З чого утворився бурштин?

C:\Users\User\Desktop\Новая папка\IMG_4125.JPG

 

УІ. Гра «Ромашка».

  Біля дошки два учні.

Завдання:

  1. Зірвати в ромашки «Мохоподібні» зайві пелюстки.
  2. Зірвати в ромашки «Хвощеподібні» зайві пелюстки.

C:\Users\User\Desktop\Новая папка\IMG_4134.JPG

 

УІІ. Гра «Динамічна модель».

На магнітній дошці викласти модель «Цикл розвитку щитника чоловічого».

C:\Users\User\Desktop\Новая папка\IMG_4120.JPG

 

УШ. Гра «Розірвана шпаргалка».

В схемі «Цикл розвитку….» вказати назву рослини, заповнити пропуски.

 

Спорофіт – багаторічна травяниста рослина з кореневищем, додатковими коренями та листками – вайями

                                   

Спорангії зібрані в соруси,

розвиваються на нижньому                        

          боці листків

                                                             

 

                                                                   

Гаметофіт – заросток –

зелена  серцеподібна                   

пластинка з ризоїдами

                                        

 

 

Статеві органи:

архегонії

                                                          

 

Багато джгутикові

  сперматозоїди

 

 

 

                                                                                           

Запліднення

 

 


                                                                               

 

 

 

    Спорофіт

. 

ІХ. Гра «Математики».

Задача 1апас деревини на 1 га соснового лісу досягає 300 куб.м. З 1 куб. м деревини можна виготовити 200 кг паперу. Скільки тонн паперу можна виробити з 5 га соснового лісу? Чи справді ми рятуємо ліси, коли здаємо макулатуру?

Задача 2. Добова потреба людини у вітаміні С становить 30-70 мг. З однієї сосни збирають 10 кг хвої, з якої отримують 15 г вітаміну. Скільки добових норм вітаміну С можна одержати з хвої 100 дерев? Як виготовляють витяжку вітаміну С в народній медицині?

 

Х. Гра «Пазл»

 Учитель заздалегідь розрізає малюнки представників кімнатних рослин. А на уроці , хто швидше знайде і складе рослини, дасть їм назву.

 

 

 

Домашнє завдання. Повторити § 49.

 

doc
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
3938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку