Урок узагальнення та контролю знань з теми «Гриби»

Про матеріал
Завдання для узагальнення, систематизації, корегування та контролю знань учнів з теми «Гриби»;
Перегляд файлу

Урок узагальнення та контролю знань з теми «Гриби»

Мета:

- освітня: узагальнити, систематизувати, відкорегувати та проконтролювати знання учнів з теми «Гриби»;

- розвиваюча: продовжити розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння застосовувати засвоєні знання для виконання завдань, що ґрунтуються на цих знаннях, розвивати уміння аналізувати, співставляти та робити висновки.

- виховна: виховувати розуміння єдності всього живого, бережливе ставлення до життя та розуміння відповідальності людини за наслідки її діяльності.

Методи та методичні прийоми: репродуктивний, пошуковий.

Обладнання та матеріали: натуральні об'єкти, муляжі грибів, зображення грибів, таблиці-атласи грибів, кросворди, картки самооцінювання тощо.

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації та перевірки знань, умінь, навичок.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

1. Повідомлення теми уроку.

2. Формулювання разом з учнями мети і завдань уроку.

Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Гриби».

Завдання уроку:

- узагальнити та систематизувати знання з теми;

- здійснити контроль та коригування знання з теми;

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Епіграф уроку:

«Знання збираються по краплині, як вода в долоні» (народна мудрість)

Слово вчителя

Бажаю вам зібрати всі «краплини» сьогоднішньої теми і поповнити вашу річечку знаннь з біології

Сьогодні наш урок буде проходити не так як завжди, ви не лише продемонструєте свій рівень знань з теми «Гриби», а й будете самостійно виставляти собі бали за кожне завдання. На уроці ви виконаєте вісім різних завдань. Бали за виконані завдання ви будете виставляти в результаті взаємоперевірки, паралельної перевірки всім класом, оцінювання однокласниками чи вчителем залежно від змісту завдання.

Назва завдання

Максимальний бал
за правильну відповідь

Мій бал

1. «Експрес-тести»

2 бали

 

2.«Біологічний диктант»     

1 бал

 

3. «Знайди пару»

2 бали

 

4. «Спіймай помилку»

2 бали

 

5. «Знайди зайве»

2 бали

 

6. «Пропущене слово»

1 бал

 

7. «Кросворд»

2 бали

 

Загальна сума балів

12 балів

 

Для вчителя

Кожен учень повинен сприймати навчальний процес як результат своєї власної діяльності, відповідальності за навчальну роботу, розвиток себе, своєї індивідуальності. Одним із важливих шляхів сприяння цьому  - залучення самих учнів в оцінку своєї навчальної діяльності.

Активна участь дітей в самооцінюванні своїх  досягнень на уроці дає змогу учню постійно й наполегливо контролювати свої власні досягнення, краще спланувати свій час і свою роботу,  свої успіхи спостерігати й бачити самому, а не чекати на їх оцінювання вчителем, частіше отримувати оцінки, покращити свої досягнення з предмету.

ІV. Узагальнення та систематизація знань

1. «Експрес-тести»

Кожен учень отримує картку з тестами (вірна відповідь 0,2 б).

Відповіді: 1 - А;  2 – Б; 3 – А; 4 – В; 5- В; 6 – Г; 7 – В; 8 – Б; 9 – Г; 10 – Б

 

2. «Біологічний диктант»  

Учень повинен закінчити вислів (кожна вірна відповідь 0,5 б).

1. Як називаються організми, які споживають органічні речовини решток рослин і тварин  (сапротрофи)

2. Наука, яка займається вивченням грибів – це (мікологія)

3. гіфи гриба обплутують корені рослин і можуть проникати всередину кореня, утворюючи ….(мікоризу)

4. Метод визначення стану навколишнього середовища за складом живих організмів певної місцевості має назву ..(екологічна індикація)

3. «Знайди пару»

Учень повинен правильно об’єднати термін та його визначення

 1

 2

 3

 4

Б 

А 

Г 

В 

 

 1

 2

 3

 4

 В

А 

Б

 Г

4. «Спіймай помилку»

Учень виправляє помилку даючи вірну відповідь (вірна відповідь 0,5 б).

1. Наука про гриби – це іхтіологія (ні, це мікологія).

2. Дріжджі розмножуються статевим способом з утворенням зиготи (ні, дріжджі розмножуються брунькуванням).

3. Гриб фітофтора відноситься до їстівних грибів (ні, це небезпечний паразит рослин).

4. Тіло накипних лишайників нагадує щільну листкові пластинки з розсіченими чи лопатевими краями (ні, це опис листуватих лишайників).

5. «Знайди зайве»

Учень вказує зайве слово та пояснює чому воно зайве (вірна відповідь 0,5 б).

1. Лисички, печериця звичайна, пухирчаста сажка, маслюк звичайний,  опеньок лучний (зайве пухирчаста сажка так як це паразитичний гриб, а всі інші шапинкові).

2. Сапрофіти, сапротрофи, гетеротрофи, автотрофи (зайве автотрофи, бо вони самі виробляють органічні речовини потрібні для життєдіяльності).

3. Будова тіла лишайника: верхній коровий шар, нижній коровий шар, камбій, серцевина (зайве камбій, бо це складова внутрішньої будови  стебла рослини)

4. Шапинка, ніжка, грибниця, корінь, покривала, пластинки (зайве корінь, так як в будові гриба він відсутній).

6. «Пропущене слово»

Учень вставляє пропущене слово (вірна відповідь 0,25 б).

1. Лишайники розмножуються ….(вегетативним) і статевим способом.

2. За зовнішньою будовою лишайники поділяються на …(кущисті) листувати та накипні.

3. Призначення плодових тіл шапинкових грибів – це …..(утворення спор), якому передує статевий процес.

4. Плодове тіло шапинкового гриба складається з …..(ніжки) та шапинки.

7. «Кросворд»

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

1. Форма взаємовідносин при яких обидва організми отримують користь (симбіоз).

2. Інша назва чорного березового гриба (чага).

3. Що знаходиться у нижній частині шапинки трубчастого гриба (спори).

4. Гриб з якого був отриманий перший у світі антибіотик (пеніцилін).

5. Земляний гриб (трюфель).

6. Захворювання людини спричинені паразитичними грибами (мікоза).

V. Підбиття підсумків уроку

Учні самостійно підбивають підсумки уроку, підраховують та виставляють до картки кількість балів, які вони отримали протягом уроку.

 

docx
Додано
4 серпня 2021
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку