Клас _______
Дата _______
Вчитель _______
Тема уроку: Узагальнення і систематизація знань умінь та навичок з теми “Правильні многокутники.”
Мета: Закріпити та узагальнити знання, уміння та навички учнів з теми “Правильні многокутники”, вдосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання при розв’язуванні задач; розвивати творчі здібності учнів, виховувати у них відповідальність за отримані знання, виховувати почуття колективізму.
Формувати ключові компетентності
Тип уроку: повторення та узагальнення
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Оголошення теми і мети.
Вчитель:
Сьогодні ми з вами підводимо підсумки з теми «Правильні многокутники» та готуємося до контрольної роботи. Ви будете працювати у групах. Отже, діти вам потрібно розділитися на 4 групи. Кожна група отримає завдання та лист оцінювання, і в кінці уроку маєте презентувати результати виконаних завдань.
ІІІ. Виконання завдань
І група. Завдання
1. Дати означення правильного многокутника, означення центрального кута правильного многокутника, записати формулу для знаходження центрального кута.
2. Знайти величину центрального кута правильного дванадцятикутника.
3. Записати формулу для знаходження внутрішнього кута правильного многокутника.
4. Знайти внутрішній кут правильного десятикутника.
5. Визначити кількість сторін правильного многокутника, у якого центральний кут дорівнює 20°.
ІІ група. Завдання
1. Сформулювати теореми про радіуси вписаного та описаного кіл правильного многокутника.
2. Записати в таблицю формули радіусів для правильного трикутника. Обчислити радіуси вписаного та описаного кола для правильного трикутника зі стороною 6√3 см.
3. Записати формули та обчислити радіуси вписаного та описаного кіл для квадрата зі стороною 6 см.
4. Записати формули та обчислити радіуси вписаного та описаного кіл для правильного шестикутника зі стороною 4√3 см.
5. За допомогою кола побудувати правильний шестикутник та правильний трикутник.
ІІІ група. Завдання
1. Записати формули для обчислення довжини кола.
Обчислити довжину кола, якщо радіус дорівнює 4 см, діаметр якого дорівнює 3 см.
2. Записати формулу для обчислення площі круга та знайти площу круга, радіус якого дорівнює 4 см.
3. Записати формулу довжини дуги та обчислити довжину дуги, якщо радіус кола дорівнює 10 см, а градусна міра дуги 60°.
4. Визначити кількість сторін правильного вписаного многокутника якщо кожна сторона стягує дугу 9 см, а радіус описаного кола дорівнює 24 см.
5. За допомогою кола побудувати правильний квадрат або восьмикутник.
ІV група. Завдання
1. Сформулювати теорему про площу круга та обчислити площу круга, радіус якого дорівнює 8 см.
2. Дати означення кругового сектора та записати формулу площі кругового сектора, обчислити, якщо радіус дорівнює 6см, а градусна міра центрального кута дорівнює 30°.
3. Дати означення кругового сегмента і записати формулу площі сегмента, пояснити знак ± в формулі за допомогою рисунка.
4. Обчислити площу сегмента круга радіуса 12 см, градусна міра якого 60°.
5. Площа круга, вписаного в квадрат, дорівнює 16см, знайти площу квадрата.
Додаткові задачі
1.Знайти довжину кола та площу круга, вписаного в ромб із діагоналями 30см і 40см.
2. Визначити кількість сторін правильного вписаного многокутника, якщо кожна сторона стягує дугу в 6 см, а радіус описаного кола дорівнює 18см.
3. Прямокутний трикутник з гіпотенузою 24 см і гострим кутом 30° вписано в круг. Знайти площу кожного з сегментів, які відтинають сторони трикутника.
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання. За підручником Істер О. С. Повторити параграф 15-17, виконати № 5,6,7 ст. 164
Лист оцінювання
Прізвище та ім’я учасника (учасниці) групи |
Кількість виконаних завдань |
Оцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|