Урок узагальнення та систематизації знань “Правильні многокутники.”

Про матеріал
Конспект уроку з геометрії для 9 класу "Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок з теми “Правильні многокутники”"
Перегляд файлу

Клас _______

Дата _______

Вчитель _______

Тема уроку: Узагальнення і систематизація знань умінь та навичок з теми “Правильні многокутники.”

Мета: Закріпити та узагальнити знання, уміння та навички учнів з теми “Правильні многокутники”, вдосконалювати вміння застосовувати теоретичні знання при розв’язуванні задач; розвивати творчі здібності учнів, виховувати у них відповідальність за отримані знання, виховувати почуття колективізму.

Формувати ключові компетентності

  • Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами
  • Математична компетентність
  • Основні компетентності у природничих науках і технологіях
  • Інформаційно-цифрова компетентність
  • Уміння вчитися впродовж життя
  • Соціальна та громадянська компетентності
  • Екологічна грамотність і здорове життя

Тип уроку: повторення та узагальнення

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Оголошення теми і мети.

Вчитель:

Сьогодні ми з вами підводимо підсумки з теми «Правильні многокутники» та готуємося до контрольної роботи. Ви будете працювати у групах. Отже, діти вам потрібно розділитися на 4 групи. Кожна група отримає завдання та лист оцінювання, і в кінці уроку маєте презентувати результати виконаних завдань.

ІІІ. Виконання завдань

 

І група. Завдання

 

1. Дати означення правильного многокутника, означення центрального кута правильного многокутника, записати формулу для знаходження центрального кута.

2. Знайти величину центрального кута правильного дванадцятикутника.

3. Записати формулу для знаходження внутрішнього кута правильного многокутника.

4. Знайти внутрішній кут правильного десятикутника.

5. Визначити кількість сторін правильного многокутника, у якого центральний кут дорівнює 20°.

 

ІІ група. Завдання

 

1. Сформулювати теореми про радіуси вписаного та описаного кіл правильного многокутника.

2. Записати в таблицю формули радіусів для правильного трикутника. Обчислити радіуси вписаного та описаного кола для правильного трикутника зі стороною 6√3 см.

3. Записати формули та обчислити радіуси вписаного та описаного кіл для квадрата зі стороною 6 см.

4. Записати формули та обчислити радіуси вписаного та описаного кіл для правильного шестикутника зі стороною 4√3 см.

5. За допомогою кола побудувати правильний шестикутник та правильний трикутник.

 

ІІІ група. Завдання

 

1. Записати формули для обчислення довжини кола.

Обчислити довжину кола, якщо радіус дорівнює 4 см, діаметр якого дорівнює 3 см.

2. Записати формулу для обчислення площі круга та знайти площу круга, радіус якого дорівнює 4 см.

3. Записати формулу довжини дуги та обчислити довжину дуги, якщо радіус кола дорівнює 10 см, а градусна міра дуги 60°.

4. Визначити кількість сторін правильного вписаного многокутника якщо кожна сторона стягує дугу 9 см, а радіус описаного кола дорівнює 24 см.

5. За допомогою кола побудувати правильний квадрат або восьмикутник.

 

ІV група. Завдання

 

1. Сформулювати теорему про площу круга та обчислити площу круга, радіус якого дорівнює 8 см.

2. Дати означення кругового сектора та записати формулу площі кругового сектора, обчислити, якщо радіус дорівнює 6см, а градусна міра центрального кута дорівнює 30°.

3. Дати означення кругового сегмента і записати формулу площі сегмента, пояснити знак ± в формулі за допомогою рисунка.

4. Обчислити площу сегмента круга радіуса 12 см, градусна міра якого 60°.

5. Площа круга, вписаного в квадрат, дорівнює 16см, знайти площу квадрата.

 

Додаткові задачі

 

1.Знайти довжину кола та площу круга, вписаного в ромб із діагоналями 30см і 40см.

2. Визначити кількість сторін правильного вписаного многокутника, якщо кожна сторона стягує дугу в 6 см, а радіус описаного кола дорівнює 18см.

3. Прямокутний трикутник з гіпотенузою 24 см і гострим кутом 30° вписано в круг. Знайти площу кожного з сегментів, які відтинають сторони трикутника.

 

ІV. Підсумок уроку.

 

V. Домашнє завдання. За підручником Істер О. С. Повторити параграф 15-17, виконати № 5,6,7 ст. 164

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лист оцінювання

 

Прізвище та ім’я учасника (учасниці) групи

Кількість виконаних завдань

Оцінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Геометрія 9 клас (Істер О. С.)
Додано
20 травня 2021
Переглядів
1264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку