Комунальний заклад «Сосницький навчально-реабілітаційний центр»
Чернігівської обласної ради
План-конспект уроку з фізики у 8класі.
Підготувала: вчитель Н.В.Ветлицька
21.10.2022
Мета уроку: Узагальнити та систематизувати знання з теми «Механічна робота та енергія». Розвивати предметну компетенцію, сукупність знань, умінь та характерних рис у межах змісту розділу фізики «Механічна робота та енергія», необхідних для виконання учнями певних дій з метою розв’язання навчальних проблем і задач; усне мовлення. Виховати працьовитість, бажання отримати хороший кінцевий результат.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: навчальна презентація, ноутбук, підручник.
Очікувальні результати:
Після цього уроку учні зможуть:
1) правильно позначати, такі фізичні величини і знати їх одиниці вимірювання;
2) правильно записувати формули для їх обчислення;
3) формулювати означення певних фізичних величин;
4) оформлювати розв’язок задач;
5) розв’язувати задачі.
Розум полягає не тільки в знаннях;
але й у вмінні застосувати ці знання.
(Арістотель)
Хід уроку
Спочатку перевіримо ваші знання пам’ятаючи:
Набув знань – пристосуй до діла;
Знання без діла – тяжка ноша.
(К. Ушинський)
Знання – це найцінніша ноша.
2. Актуалізація опорних знань.
Уявіть собі, що сьогодні ми вирушаємо у подорож.
I. Вікторина: «Що? Де? Як? Чому?»
1. Що називають механічною роботою?
2. Що характеризує потужність?
3. Яку енергію називають:
а) кінетичною;
б) потенціальною;
в) повною.
4. Які ви знаєте види простих механізмів? Чи дають виграш у роботі? Для чого їх використовують?
5. Як формулюється «золоте правило механіки»?
6. Чому дорівнює ККД механізму?
3. Мотивація навчальної діяльності.
До сьогоднішнього уроку ви готувалися протягом усього часу вивчення цієї теми, повторили фізичні величини, їх означення формули, для того, щоб вірно розв’язувати задачі, а також... Ми маємо узагальнити, повторити вивчення з
теми «Механічна робота та енергія.»
4. Повідомлення теми, мети і очікуваних результатів.
Я, вважаю, що, ви самі можете оголосити тему нашого уроку
КОРИСТУЮЧИСЬ МІКРОФОНОМ
Метою нашого уроку є ...
Очікувальні результати...
Розкрили зошити записали число, класна робота, тема уроку.
5. Узагальнення та систематизація понять.
II. Вправа: «Вірю – не вірю.» (Усно)
Чи вірите ви, що...
1) Одиниця вимірювання P є Ват?
2) Сила і робота мають одинакові одиниці вимірювання?
3) Ek енергія залежить від висоти?
4) η безвимірна величина?
5) Нерухомий блок дає виграш у силі в 2 рази?
III. Вправа: «Виконання тестових завдань»
Завдання: 1.Написати формулу механічної роботи: А=
де А -
F -
l (s) -
Одиницею роботи в CI є ………..
Завдання: 2. Написати формулу роботи сили тяжіння: А=
де А -
m -
g –
h -
Одиницею роботи в CI є ………..
Завдання 3. Написати формулу кінетичної енергії: Ек=
де Ек -
m -
V –
Одиницею кінетичної енергії CI є …….
Завдання 4. Написати формулу потенціальної енергії: Еп=
де Еп -
m -
g –
h -
Одиницею потенціальної енергії CI є ………..
Завдання 5. Написати формулу енергії: Е=
де Ек -
Еп -
Одиницею потенціальної енергії CI є ………..
Завдання 6 . Написати формулу потужності: Р=
де Р –
А –
t –
Одиницею потужності в CI є ………..
Завдання 7. Які є прості механізми?
6. Підсумок уроку
IV. Вправа: «Незакінчене речення.»
Сьогодні на уроці ми...
1) повторювали;
2) розв’язували задачі на обчислення;
3) знаходили помилки;
4) відповідали на запитання вікторини «Що? Де? Як? Чому?»
7.Рефлексія
V. Вправа: «Мікрофон»
1. Чи досягли очікуваних результатів?
2. Чи вдалося відчути себе успішним на уроці?
3. Над якими навичками і вміннями потрібно ще працювати.
8. Домашнє завдання:Повторити § 17-19. Запитання та завдання для самоперевірки № 1-8с.166.Підручник 8кл. Л.Е.Генденштейн.Харків «Гімназія».2008