Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом 3 «Київська держава у другій половині ХІ - у першій половині ХІІІ ст.»

Про матеріал
Пропонуються завдання для уроку узагальнення та тематичного контролю за розділом 3 "Київська держава у другій половині ХІ-першій половині ХІІІ ст." у 7 класі. Тематичне оцінювання проводиться у вигляді письмової роботи з різнорівневими тестовими завданнями.Завдання складено згідно із змістом чинної програми з історії України. Відповідно до змісту виокремлюються такі види завдань: пояснення понять й термінів. побудова ланцюга суджень, робота з хронологією, визначення причин і наслідків історичних подій. Вчитель має змогу диференційовано підійти до організації пізнавальної діяльності учнів, розвитку творчих здібностей школярів.
Перегляд файлу

Тема. Урок узагальнення та тематичного контролю за розділом 3 «Київська держава у другій половині

ХІ - у першій половині  ХІІІ ст.»

7 клас

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з тематичного блоку, перевірити й оцінити знання учнів; розвивати вміння та навички, які формувалися під час вивчення теми; сприяти вихованню в учнів почуття патріотизму, поваги до історичного минулого своєї держави, пробудженню емоційно-особистісного ставлення до подій та явищ, спонукати школярів до подальшого поглиблення своїх знань.

Очікувані результати: після цього уроку учень / учениця має

 • знати: дату Любецького з’їзду, період правління Володимира Мономаха, дату першої писемної згадки назви «Україна»; території князівству період роздробленості Київської держави (Русі-України);

• розуміти: причини політичної децентралізації (дроблення) Київської держави; період правління наступників Ярослава Мудрого як час політичної децентралізації (дроблення) Русі, перетворення її у федеративну монархію; поняття «феодальна роздробленість»,«вотчина», «князівський з’їзд», «віче»;

• уміти: охарактеризувати господарську та політичну культуру Русі в ХІІ – першій половині ХІІІ ст.; визначити особливості розвитку культури Київської Русі в другій половині ХІ - першій половині ХІІІ ст.; укласти історичний портрет руського князя.

Тип уроку: урок перевірки й обліку знань, умінь і навичок.

Обладнання уроку: картки із завданнями для тематичного контролю.

ПЕРЕБІГ  УРОКУ

І. Організаційний етап.

Перед виконанням завдань учитель разом з учнями у короткій вступній бесіді пригадує, який розділ вони закінчили вивчати та які теми до нього належать.

  ІІ. Тематичне оцінювання.

 

 

 

Варіант І

1. Битва на річці Альті відбулася у           А) 1054р.; Б) 1068 р.; В) 1072 р.; Г) 1073 р.                                                                                     2. Вкажіть у якому джерелі вперше вживається назва «Україна»:                               А) Київський літопис; Б) «Слово о полку Ігоревім»; В) Галицько- Волинський літопис; Г) «Повість минулих літ».                                                                                                     3. Позначте ім’я одного з найвідоміших іконописців Русі, ченця Києво-Печерської лаври:                                                                                                                                            А) Боян; Б) Агапіт; В) Аліпій; Г) Нестор.                                                                                 4. Поясніть значення понять і термінів: вотчина, князівський з’їзд.                             5. Встановіть відповідність між містами та архітектурними пам’ятками.                                                                                                                                                    1. Чернігів                                                                          А. Успенський собор.                                       2. Київ                                                                                 Б. Храм Богородиці Пирогощі.                 3. Володимир                                                                      В. Храм Успіння Божої Матері.                4. Галич                                                                               Г. П’ятницька церква.                                                                                                                                                              Д. Церква св. Пантелеймона.                                6. Складіть історичний портрет Ярослава Осмомисла.                                                          7. Поясніть основні причини політичної роздробленості Київської Русі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант ІІ

1. Позначте, коли відбувся з’їзд князів у Любечі:                  А) 1068р.; Б) 1072 р.; В) 1097 р.; Г) 1169 р.                                                                                 2. Позначте назву однієї із найбільших святинь Давньої Русі-України, яка нині зберігається в Музеї Волинської ікони в Луцьку:                                                            А) Холмська ікона Божої Матері; Б) ікона Успіння Богородиці;                                              В) Вишгородська ікона Божої Матері; Г) Белзька ікона Божої Матері.                             3. Вкажіть ім’я князя , який у 1169 р пограбував та спалив Київ:                                         А) Ярослав Осмомисл; Б) Андрій Боголюбський; В) Володимир Мономах; Г) Юрій Долгорукий.                                                                                                                                             4. Поясніть значення понять і термінів: віче, феодальна роздробленість.             5. Встановіть відповідність між датами і подіями.                                                               1. 1068 р.                                    А. Битва на р. Альті.                                                                                            2. 1072 р.                                   Б. З’їзд князів у Вишгороді. Схвалення правди               .                                                                       Ярославичів.                                                                                          3. 1097 р.                                          В. Прихід до влади Володимира  Мономаха.                                 4. 1113 р.                         Г. Любецький з’їзд.                                                                                                                             Д. Похід новгород - сіверського князя Ігоря проти                                                                              половців              .                                                                                                      6. Складіть історичний портрет Володимира Мономаха.                                                7. Вкажіть особливості розвитку культури Київської Русі в другій половині ХІ - першій половині ХІІІ ст.

ІІІ. Рефлексія.

Учитель робить візуальний аналіз роботи учнів на уроці  (у разі потреби вказує на допущені помилки учнів під час організації роботи).

IV. Домашнє завдання.

Скласти історичний кросворд до вивченого розділу.

 

 

docx
Додано
9 лютого 2019
Переглядів
4047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку