Людина, природа, суспільство та історія (Урок-узагальнення, Тест)

Про матеріал

Матеріал уроку містить узагальнення по темі "Людина, природа, суспільство та історія" по 4 (чотирьом) зупинкам та тестові завдання до теми.

Перегляд файлу

Урок №7                                                                                                               5 клас  

Тема:. Узагальнення за розділом «Людина, природа, суспільство та історія». Тематичний контроль.

Мета: повторити, узагальнити та закріпити знання, перевірити набуті учнями та ученицями впродовж вивчення теми; розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках; виховний аспект – осмислення учнями та ученицями подій минулого України й формування позитивного емоційно-особистісного ставлення до них; спонукати учнів до подальшого поглиблення знань.

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий, урок контролю знань, умінь і навичок.

Обладнання: підручник, дидактичні матеріали, презентація. Міжпредметні зв’язки: я досліджую світ, мистецтво, природознавство.

 

Хід уроку

 

I.       Організація навчальної діяльності.

 Повідомлення учням та ученицям теми, основних завдань уроку та заплановані форми уроку.

II.   Повторення й узагальнення знань учнів.

1.  Терміни і поняття.

2.  «Чотири зупинки»: людина, суспільство, історія, культура.

III. Перевірка знань, умінь і навичок.

Проведення тестування на освітній платформі «Наурок» та на друкованій основі.

IV. Підсумки уроку. Нагадування учням і ученицям основні ідеї матеріалу, розглянутого на уроці. V. Домашнє завдання.

Здійснити самоперевірку та самооцінювання знань, умінь і навичок.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект до уроку №7.

Тема:  Узагальнення за розділом «Людина, природа, суспільство та історія». Тематичний контроль.

 

Терміни і поняття (вміти розрізняти)

Людина — це біосоціальна істота — жива істота, яка веде суспільне життя. Індивід – окремий представник людства.

Спільнота — об’єднання живих істот для спільного проживання, діяльності.

Індивідуальність  — сукупність своєрідних і  неповторних, унікальних якостей, що відрізняють одну людину від іншої.

Особистість – це усвідомлення людиною своєї індивідуальності. 

Ідентичність  — сукупність установок, уявлень, пов’язаних із власним усвідомленням (самоідентифікацією) індивіда та його самооцінкою в  суспільстві.  

Самоідентифікація  — ототожнення особою, групою осіб або спільнотою людей себе за певними ознаками; визначення образу себе, своїх моральних орієнтирів і  цінностей, що визначають власну поведінку та рішення.  

Природа — це весь навколишній світ.

Екологія — наука про взаємовідносини живих істот та навколишнього середовища.

Суспільство - об’єднання людей для здійснення разом певної діяльності або для досягнення мети.

Історія – це наука, що вивчає минуле людства та його розвитку.

Всесвітня історія – історія, що вивчає події та закономірності розвитку людства, формування єдності світу.

Історія України – наука, що вивчає події, пов’язані з розвитком людського суспільства на українських землях відповідно до послідовності,  у якій вони відбулись.

Культура – усе те, що є результатом історії людства.

Цінності - усе те, що полегшує працю, прикрашає і  робить комфортним побут, спілкування, люди вважають  

Національна культура  є неповторною та оригінальною.

Моральні цінності – стандарти, які допомагають людині визначати правильне й неправильне, добре й погане.

 

«Чотири зупинки»: перша «Людина»

      Біологічна основа – природна

      Соціальна основа - суспільне

image

Періоди втручання людини в природу:

Поява землеробства і скотарства

Винайдення парового двигуна, будівництво фабрик і заводів

Люди використовують 2 шляхи адаптації:

1.       змінювати довкіллі для своїх потреб

2.       змінювати себе і прилаштовуватись до довкілля

 

 

«Чотири зупинки»: друга «Суспільство».

Групи у суспільстві:

      Малі групи передбачають активну участь людей і налічує від 2 і більше міс( вікинсачу֦’я, клас, гуртки тощо).  

      Великі (соціальні) групи є численними, утверджують основні звичаї, традиції, цінності і є носіями певної культури. Ознаки: стать, вік, дохід, національність, місце проживання, освіта, професія тощо.

      Постійні групи – спільні інтереси і спілкуються тривалий час.

      Тимчасові групи – спонтанні, утворюються під час певних життєвих обставин.

Закон міжособистісних відносин – те, як інші ставляться до людини, багато в чому залежить від того, як вона ставиться до себе.

 

«Чотири зупинки»: третя «Історія».

Історія людства – це історія багатьох народів, держав, країн, регіонів. Культур і цивілізацій.

          Історія є багатоманітна і єдина одночасно.

1991 року – проголошення незалежності України, вибір європейського шляху розвитку, який раніше був перерваний через перебування українських земель у складі Російської імперії, а згодом і Радянського Союзу.  

 

 

«Чотири зупинки»: четверта «Культура».

 

image

 

 

 

Тематична атестація

 

Прізвище та ім’я _______________________                                 Клас _________

 

 

1.     Кожна людина у світі неповторна.

      Так

      Ні

2.     Що пропущено у схемі?

image

      Здібності  

      Наявність тварин

      Зовнішність

3.       Як з’ясували вчені, що кількість людських груп перевищує кількість населення світу в 1,5—2 рази. Так, на Землі проживає 7 млрд осіб, а груп — понад 10 млрд. Чим можна пояснити таке співвідношення?

    Так. Одна людина може входити в декілька груп одночасно.

    Ні. Не можу бути груп більше, ніж людей.

    Кількість груп має відповідати кількості людей.

4.       Людина пізнає моральні правила та набуває першого досвіду їх застосування в:

      Сім’ї

      Церкві

      Школі

      Дорослому житті

5.       Окремого представника людства називають

      Особистістю  

      Громадянином

      Індивідом  

      Цінністю  

6.       Для подолання проблем із забрудненням навколишнього середовища людині необхідно

      Активно змінювати довкілля для своїх потреб

      Змінювати себе чи свою поведінку, прилаштовуватись до довкілля

      Ще більше виробляти необхідних речей

      Терміново знайти шляхи для переселення на іншу планету

7.       Закінчіть речення. «Історія – це наука, що вивчає….»

      Минуле

      Майбутнє

      Сьогодення

      Все назване

8.       Поняття «культура» вживають як синонім

      Освіченості, вихованості людини

      Професійного зростання людини

      Задоволення людських потреб

      Життєвого успіху

9.       Хто з українських вчених вперше заявив про єдність людини і природи?

      В. Вернадський

      Г. Сковорода

      М. Грушевський

      В. Винниченко

10.   Визначте що це? «Не можна переходити дорогу, якщо пробігла чорна кішка».

      Звичай

      Забобон

      Правило

      Закон  

11.   Установіть відповідність між терміном і визначенням.

      Індивідуальність -  

      Суспільство -   Культура

      Моральні цінності

А - об’єднання людей для здійснення разом певної діяльності або для досягнення мети.

Б -  усе те, що є результатом історії людства.

В - сукупність своєрідних і  неповторних, унікальних якостей, що відрізняють одну людину від іншої.

Г - стандарти, які допомагають людині визначати правильне й неправильне, добре й погане.

12.   Твори літератури, мистецтва, музики  до якого виду культури відносяться?

      Духовної

      Матеріальної  

13.   Уявіть: «Ви пішли із своєю сім’єю до кінотеатру для перегляду мультфільму. Відвідати захід прийшли і інші люди». Виберіть 2 типи груп суспільства, до якої Ви потрапили. Мала

      Велика

      Постійна

      Тимчасова  

14.   Після проголошення незалежності України було обрано європейського шляху розвитку, який раніше був перерваний через перебування українських земель у складі Російської імперії, а згодом і Радянського Союзу. Якого року Україна отримала свою незалежність? 1991

      1996

      2000

      2014

pdf
Додано
13 грудня 2022
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку