У зв’язку з великою кількістю користувачів, спостерігаємо певні технічні проблеми. Приносимо вибачення за спричинені незручності.
Працюємо над вирішенням цих проблем та звертаємося до вас із проханням із розумінням поставитися до ситуації.

Урок "Узагальнення вивченого з теми: «Іменник»."

Про матеріал
Пропоную відкритий урок для четвертого класу: "Узагальнення вивченого з теми: «Іменник»."
Перегляд файлу

 

      Тема.  Узагальнення вивченого з теми: «Іменник».

Мета. Повторити і поглибити знання учнів про загальне значення та граматичні ознаки іменника; продовжувати формувати вміння визначати рід, число,відмінок іменників, ставити іменники в початковій формі; розвивати мовлення і мислення учнів, творчій підхід до виконання завдань; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення, вміння вести дискусію, інтерес до вивчення рідної мови.

Обладнання: таблиці, картки для індивідуальної роботи, малюнки, кошик із листочками, відео презентація, роздатковий матеріал.

Тип уроку: закріплення та узагальнення знань.

 

 

Хід уроку:

1. Організація класу.                   

              

Інтерактивний прийом : «Тепло душі»

 

-Добрий день,діти! Прошу прочитати слова,записані на відеопрезентації.

 

Нехай першими сядуть уважні,другими-чуйні, а тепер сердечні і щирі.

Поверніть руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш товариш. Це тепло його серця,його душі, яке зігріває вас під час уроку.

   2. Повідомлення теми і мети уроку.

Тепло,руки,долоні,душа,товариш серце…..

  • Що спільного в  цих словах?    (Це слова – іменники)  
  • Як ви думаєте,про що ми сьогодні будемо говорити?

Правильно. Отже, урок в нас підсумковий, а проводимо ми його за темою                «Іменник». Пригадаємо з вами основні знання, які ми отримали про цю частину мови.

 

    3. Актуалізація опорних знань. Асоціативний кущ

ІМЕННИК

     (  Учні на кольорових смужках записують і прикріплюють слова та речення,які характеризують  іменник.)

      Що іменують слова-іменники? (Предмети)

      Щоб іменники відгукнулись, яке питання треба поставити?

         (Хто? Що?)

   

  Чому до одних іменників ми ставимо питання хто?, а до інших — що? (бо є істоти і неістоти).

       Чому одні іменники ми пишемо з великої літери, а інші з маленької?

(Іменники бувають загальними і власними).

      4. Хвилинка каліграфії.(Розгортаємо зошити)

-Ос,осінь,не,неб,небо,похмуре.

- Складіть речення із будь - яким словом на вибір та запишіть його.

     5. Контроль, корекція та узагальнення знань. 

 В гостях у нас красуня жовтолиста і їй даруємо урок (відкриваю малюнок осені). У кошику вона принесла вам листочки,  на яких є бали. Одна правильна відповідь -  я даю вам листочок . За правильно виконані командні завдання  - отримуєте листочок з двома балами. В кінці уроку підрахуємо, хто скільки заробив балів.

СЕНКАН «Осінь»

-Ваше завдання скласти сенкан до слова «Осінь»

Осінь.(Іменник)

Прекрасна,чудова.(Прикметники) (І команда зачитує)

Іде,золотить,сипле.(Дієслова)   (ІІ команда)

Осінь – чудова пора року.(ІІІ команда)

Золота осінь ступає по землі.(ІV команда)

 6.Розвиток умінь і навичок

Завдання 1 (Робота в групах)

Восени дуже часто бувають вітри. От і сьогодні дуже сильно подув вітер,і розсипав усі слова. Серед розсипаних літер відшукайте слово  та провідміняйте його.

І команда – і,нь,о,с- осінь;

ІІ команда – я,л,т,и,с – листя;

ІІІ команда –ж,у,а,й,о,р – урожай;

ІV команда – п,о,а,д,и,л,с,т- листопад.

Н.в.(хто?що?) осінь,листя,урожай,листопад.

Р.в.(кого?чого?) осені,листя,урожаю,листопада.

Д.в.(кому?чому?) осені,листю,урожаєві/урожаю,листопадові/листопаду.

Зн.в.(кого?шо?) осінь,листя,листопад.

О.в.(ким?чим?) осінню,листям,урожай,листопадом.

М.в.(на кому? на чому?) на осені,на листі,на урожаї, у/на листопаді.

Кл.в. – осене,листя, урожаю,листопаде.

  • Діти, що об’єднує ці слова?(Це слова – іменники)

 

 

  • А зараз запишіть все,що ви можете про це слово сказати.(число,рід,влазна/загальна назва,істота,неістота)

 

Осінь – неістота,загальна назва,одн.,ж.р.

Листя – неістота,загальна назва,мн.,с.р.

Урожай – неістота,загальна назва,мн,ч.р.

Листопад – неістота,загальна назва,одн.,ч.р.

-Чому ви вважаєте що осінь - ж.р.,а урожай - ч.р.?

 - Чим вони відрізняються?(За родами)

Завдання 2

Іменники,гуляючи по лісі загубили своїх подруг прикметників.

Доберіть спільнокореневі слова-прикметники  до поданих: осінь, жовтень, вітер,дощ,туман. Визначте рід іменників.

Осінь- осінній,жовтень – жовтневий,вітер – вітряний,дощ- дощовий,туман – туманний.

 Висновок: слова,які вжиті в даних реченнях – це слова іменники)

 Фізкультхвилинка

Робота з підручником

Завдання 3

С.50,вправа 117(2-3- речення)

Завдання 4

Робота в групах (один учень коментує,інші – перевіряють)

«Відгадай загадку»

Вставте пропущені слова із довідок.

В якому відмінку вони вжиті?

Жовте _____летить,
Під ногами шелестить
____ вже не припікає

 

І коли це все буває?
(Восени)

Слова для довідок:листя,сонце

 

*****

 

Краплі з неба, дахів, стріх.

____холодний, перший ____.

Почорнів без листя ___,

 

Що за місяць?

 

Слова для довідок: Сніг,дощ,сад

Листопад

 

Відгадування ребусів. Самостійна робота.

   

Результат пошуку зображень за запитом "калина ребус"      (калина)

 

 

 

ребусиребусиребусиребусиребуси (вежа)

 

 

 

 

ребуси(їжа) ребуси

 

 

-Провідміняйте слова ребусів в орудному відмінках.

 

Завдання 5. Гра «Вирости речення»

 Кожна група складає по два речення зі словами:

1 група: Осінь

2 група: Дерева

3 група: Звірі

4 група: Птахи

  • Коментоване письмо. ( Учні записують складені речення, відшукують іменники, визначають відмінок у реченнях)

 

6.Аналіз та оцінка знань.

 (Підрахунок листочків-балів).

7.Підсумок уроку

Рефлексія ( кошичок)

docx
Додано
23 лютого 2019
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку