Урок "Узагальнення вивченого з теми: «Іменник»."

Про матеріал
Пропоную відкритий урок для четвертого класу: "Узагальнення вивченого з теми: «Іменник»."
Перегляд файлу

 

      Тема.  Узагальнення вивченого з теми: «Іменник».

Мета. Повторити і поглибити знання учнів про загальне значення та граматичні ознаки іменника; продовжувати формувати вміння визначати рід, число,відмінок іменників, ставити іменники в початковій формі; розвивати мовлення і мислення учнів, творчій підхід до виконання завдань; збагачувати словниковий запас; виховувати культуру мовлення, вміння вести дискусію, інтерес до вивчення рідної мови.

Обладнання: таблиці, картки для індивідуальної роботи, малюнки, кошик із листочками, відео презентація, роздатковий матеріал.

Тип уроку: закріплення та узагальнення знань.

 

 

Хід уроку:

1. Організація класу.                   

              

Інтерактивний прийом : «Тепло душі»

 

-Добрий день,діти! Прошу прочитати слова,записані на відеопрезентації.

 

Нехай першими сядуть уважні,другими-чуйні, а тепер сердечні і щирі.

Поверніть руки долонями один до одного. Ви відчуваєте тепло, яке посилає вам ваш товариш. Це тепло його серця,його душі, яке зігріває вас під час уроку.

   2. Повідомлення теми і мети уроку.

Тепло,руки,долоні,душа,товариш серце…..

  • Що спільного в  цих словах?    (Це слова – іменники)  
  • Як ви думаєте,про що ми сьогодні будемо говорити?

Правильно. Отже, урок в нас підсумковий, а проводимо ми його за темою                «Іменник». Пригадаємо з вами основні знання, які ми отримали про цю частину мови.

 

    3. Актуалізація опорних знань. Асоціативний кущ

ІМЕННИК

     (  Учні на кольорових смужках записують і прикріплюють слова та речення,які характеризують  іменник.)

      Що іменують слова-іменники? (Предмети)

      Щоб іменники відгукнулись, яке питання треба поставити?

         (Хто? Що?)

   

  Чому до одних іменників ми ставимо питання хто?, а до інших — що? (бо є істоти і неістоти).

       Чому одні іменники ми пишемо з великої літери, а інші з маленької?

(Іменники бувають загальними і власними).

      4. Хвилинка каліграфії.(Розгортаємо зошити)

-Ос,осінь,не,неб,небо,похмуре.

- Складіть речення із будь - яким словом на вибір та запишіть його.

     5. Контроль, корекція та узагальнення знань. 

 В гостях у нас красуня жовтолиста і їй даруємо урок (відкриваю малюнок осені). У кошику вона принесла вам листочки,  на яких є бали. Одна правильна відповідь -  я даю вам листочок . За правильно виконані командні завдання  - отримуєте листочок з двома балами. В кінці уроку підрахуємо, хто скільки заробив балів.

СЕНКАН «Осінь»

-Ваше завдання скласти сенкан до слова «Осінь»

Осінь.(Іменник)

Прекрасна,чудова.(Прикметники) (І команда зачитує)

Іде,золотить,сипле.(Дієслова)   (ІІ команда)

Осінь – чудова пора року.(ІІІ команда)

Золота осінь ступає по землі.(ІV команда)

 6.Розвиток умінь і навичок

Завдання 1 (Робота в групах)

Восени дуже часто бувають вітри. От і сьогодні дуже сильно подув вітер,і розсипав усі слова. Серед розсипаних літер відшукайте слово  та провідміняйте його.

І команда – і,нь,о,с- осінь;

ІІ команда – я,л,т,и,с – листя;

ІІІ команда –ж,у,а,й,о,р – урожай;

ІV команда – п,о,а,д,и,л,с,т- листопад.

Н.в.(хто?що?) осінь,листя,урожай,листопад.

Р.в.(кого?чого?) осені,листя,урожаю,листопада.

Д.в.(кому?чому?) осені,листю,урожаєві/урожаю,листопадові/листопаду.

Зн.в.(кого?шо?) осінь,листя,листопад.

О.в.(ким?чим?) осінню,листям,урожай,листопадом.

М.в.(на кому? на чому?) на осені,на листі,на урожаї, у/на листопаді.

Кл.в. – осене,листя, урожаю,листопаде.

  • Діти, що об’єднує ці слова?(Це слова – іменники)

 

 

  • А зараз запишіть все,що ви можете про це слово сказати.(число,рід,влазна/загальна назва,істота,неістота)

 

Осінь – неістота,загальна назва,одн.,ж.р.

Листя – неістота,загальна назва,мн.,с.р.

Урожай – неістота,загальна назва,мн,ч.р.

Листопад – неістота,загальна назва,одн.,ч.р.

-Чому ви вважаєте що осінь - ж.р.,а урожай - ч.р.?

 - Чим вони відрізняються?(За родами)

Завдання 2

Іменники,гуляючи по лісі загубили своїх подруг прикметників.

Доберіть спільнокореневі слова-прикметники  до поданих: осінь, жовтень, вітер,дощ,туман. Визначте рід іменників.

Осінь- осінній,жовтень – жовтневий,вітер – вітряний,дощ- дощовий,туман – туманний.

 Висновок: слова,які вжиті в даних реченнях – це слова іменники)

 Фізкультхвилинка

Робота з підручником

Завдання 3

С.50,вправа 117(2-3- речення)

Завдання 4

Робота в групах (один учень коментує,інші – перевіряють)

«Відгадай загадку»

Вставте пропущені слова із довідок.

В якому відмінку вони вжиті?

Жовте _____летить,
Під ногами шелестить
____ вже не припікає

 

І коли це все буває?
(Восени)

Слова для довідок:листя,сонце

 

*****

 

Краплі з неба, дахів, стріх.

____холодний, перший ____.

Почорнів без листя ___,

 

Що за місяць?

 

Слова для довідок: Сніг,дощ,сад

Листопад

 

Відгадування ребусів. Самостійна робота.

   

Результат пошуку зображень за запитом "калина ребус"      (калина)

 

 

 

ребусиребусиребусиребусиребуси (вежа)

 

 

 

 

ребуси(їжа) ребуси

 

 

-Провідміняйте слова ребусів в орудному відмінках.

 

Завдання 5. Гра «Вирости речення»

 Кожна група складає по два речення зі словами:

1 група: Осінь

2 група: Дерева

3 група: Звірі

4 група: Птахи

  • Коментоване письмо. ( Учні записують складені речення, відшукують іменники, визначають відмінок у реченнях)

 

6.Аналіз та оцінка знань.

 (Підрахунок листочків-балів).

7.Підсумок уроку

Рефлексія ( кошичок)

docx
Додано
23 лютого 2019
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку