Стаття "Формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови та літературного читання"

Про матеріал
Цей матеріал допоможе вчителям у формуванні мовленнєвої копетентності учнів початкових класів.
Перегляд файлу

                  Мовленнєвий розвиток дитини є головним інструментом, за допомогою якого вона встановлює контакт із довкіллям, завдяки якому відбувається соціалізація дитини. У молодшому шкільному віці закладається фундамент культури мислення, мовлення і спілкування, розвиваються комунікативні здібності, пізнавальна активність, образне творче мислення. Саме початкова школа покликана сформувати в дітей інтерес до краси і мудрості живого слова, його значущості у житті людини. Мовленнєва компетенція є однією з провідних базисних характеристик особистості. А своєчасний і якісний розвиток мовлення – важлива умова повноцінного мовленнєвого розвитку учня.

     Одне із завдань навчання української мови як державної у початкових класах полягає у формуванні усіх видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, і письма.

Працюючи над цією проблемою, я використовую таблиці, які склала на основі матеріалів літературного читання і з якими можливо виконувати різноманітні завдання , дякуючи яким розвивається швидкість читання, мислення, збагачується словниковий запас, запам’ятовується  правильне написання слів.

Наприклад: на уроках літературного читання обираємо стовпчик слів, читаємо (вправа «Дощик»), пояснюємо значення слів, добираємо синоніми, антоніми, спільнокореневі слова,  знаходимо «зайве» слово, переставляємо склади місцями і утворюємо нові слова, складаємо з ними речення, невеликі тексти                                                                                                                                               На уроках української мови виписуємо іменники, дієслова, прикметники, спільнокореневі слова, односкладові слова, двоскладові, найбільші, найменші, слова, що складаються із кількох слів, виписати слова з префіксами, із суфіксами …

Таким чином, ці таблиці дають можливість виконувати багато різних вправ, що пов’язані з розвитком мовленнєвої компетенції.

Таблиця № 3

 

 

 

Очі

Брови

Носик

Обличчя

Перенісся

Підборіддя

Сукня

Волосся

Айстра

Чорнобривці

Тюльпан

Хризантема

Шипшина

Крокус

Гіацинт

Молодило

Задощило

Захлюпало

Засмагле

Засмикала

Забавлялись

Заверещали

Заметушилися

Започатковане

 

 

    

Пригнічене

Припечена

Прибрався

Придумав

Прикріпило

Приказка

Примовка

Пригоріла

Маленька

Веселенька

Рідненьке

Червоненькі

Музиченьки

Тополенька

Доріженька

Ніченька

Малятко

Козеня

Курча

Теля

Собача

Сонечко

Радість

Віконце

 

 

Українська

Німецька

Французька

Англійська

Російська

Італійська

Болгарська

Латинська

Чемність

Гордість

Чесність

Працьовитість

Доброта

Милосердя

Щедрість

Щирість

Листочки

Жоржини

Пелюстки

Гілочка

Віточки

Діточки

Стебельця

Квіточки

 

 

Трава

Сіла

Хитро

Тиша

Казна

Кажу

Хати

Ліси

Дорога

Доріжка

Дорожня

Стежка

Дороговказ

Доріженька

Подорожник

Придорожнє

Учень

Школяр

Пустун

Третьокласник

Балакун

Витівник

Дослідник

Читач

 

 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку