Урок "Узагальнення й систематизація знань учнів. Складання та розв’язування задач. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа".

Про матеріал

Це урок-казка. Мета уроку - узагальнити та систематизувати знання учнів,розвивати логічне мислення, уважність; виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики.

Перегляд файлу

Тема. Узагальнення й систематизація знань учнів. Складання та розв’зування задач. Порівняння чисел. Попереднє і наступне числа.

 

Мета. Удосконалювати вміння складати й обчислювати вирази на додавання і віднімання, порівнювати числа в межах 10, визначати попереднє і наступне числа до даного числа, навчати складати та розв’язувати задачі ; закріпити графічні навички письма цифри 3; формувати  вміння вчитися – самоорганізовуватись до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу; розвивати логічне мислення, уважність; виховувати зацікавленість, допитливість, інтерес до математики, бережливе ставлення до хліба; формувати уміння слухати й розуміти іншого.

 

Обладнання.  Ілюстрації  казкових героїв (казка« Колобок»), презентація.

Форма уроку. Урок – казка

 

Хід уроку

І Організація класу

Добрий день, шановні гості!

Добрий день, мої маленькі математики!

Чи почули всі дзвінок?

Він покликав на урок.

 Ви його усі чекали,

Все давно приготували.

Тож девіз тепер згадаймо

І урок розпочинаймо!

Розум – твій найкращий скарб,

Коли з ним ти маєш лад!

Тож розпочнемо наш урок.

ІІ  Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо удосконалювати вміння порівнювати числа в межах 10, розв’язувати приклади, складати і розв’язувати задачі, називати  попереднє і наступне числа.

ІІІ Мотивація навчальної діяльності

-     Діти, сьогодні  ми потрапимо у відому вам казку, але будемо  її не просто слухати, а допомагати головному герою.

- А хто головний герой цієї казки ви здогадаєтесь послухавши пісеньку. (Звучить пісня Колобка).

Я колобочок-колобок

Від діда -  стриб, від баби – скок.

Катаюсь я як в маслі сир

Я в лісі перший командир.

 

Рум’яний бік , сметанний ніс

Я сміх і радощі приніс.

Із борошна я «вищий клас»

Втечу швиденько я від вас.

-         Так, це казка « Колобок».

ІV Актуалізація опорних знань.

Розпочнемо казку.

Жили собі баба й дід.

Було їм багато літ.

 Жили – поживали,

Горенька не знали.

Дід із печі бабі каже:

- Гарно в хаті ти прибрала,

Їсти наварила,

Та  забула, певно, ти

Колобка мені спекти.

Спечи мені колобок –

Бочок  рум’яненький!

Чую, чую! Вже іду!

Зараз борошно знайду.

Я  спечу, а ти чекай

Та гаряче не чіпай!

Колобок у нас гарненький,

Рум’яненький, замашненький.

Із віконця виглядає …

Та ще й пісеньку співає!

 

Я колобочок-колобок

Від діда -  стриб, від баби – скок.

Катаюсь я як в маслі сир

Я в лісі перший командир.

 

       Скік та скок.

       Скік та скок.

        Покотився колобок.

1.Усний рахунок.

Йде наш колобок один,

Аж сорока перед ним (малюнок сороки).

Десь вона намисто вкрала,

Та одразу й розірвала.

Погубились намистинки,

Закотились за ялинки.

Колобка вона вона зустріла

І чемненько попросила.

Намистинки віднайди,

По порядку розмісти.

Діти, допоможемо Колобку зібрати намисто?

(Розташування цифр від 0 до 10 по порядку).

Визначення попереднього та наступного числа чисел 4, 6, 8,  5, 9.

(Підсумок)

2. Каліграфічна  хвилинка

А тепер уже пора взятися і до пера,

Цифри записати

І знання свої показати.

Сьогодні ми повторимо написання цифри три.

-У яких казках зустрічається число три?

 (Учитель пояснює написання цифри 3.)

 -Хто дасть характеристику числу 3?

Пальчикова зарядка

Пальчик, пальчик, де ти був?

Я з цим братом в ліс ходив,

 А з цим братом борщ варив,

А з цим братом куштував,

А з найменшим заспівав.

 Розгорніть свої робочі зошити, та пропишіть каліграфічно рядок цифри 3.

(Зошит лежить похило, спинки рівненькі,..)

          Скік та скок.

       Скік та скок.

        Покотився колобок.

 

         Далі й далі у лісок.

          Покотився колобок.

         А на зустріч зайчик,

         Сірий пострибайчик.

Зайчик. Колобок, колобок, я тебе з’їм!

Колобок. Не їж мене, я тобі пісеньку проспіваю.

Зайчик. Ні, колобочку, ти  краще пограй зі мною в математичний струмочок.

3. Завдання зайчика

 Гра «Математичний струмочок»

- Діти , пограємо з колобочком?

(Повторення складу числа 8. Учням роздати картки з цифрами. Діти виходять із картками до дошки. Кожен з учнів повинен знайти свою пару, щоб сума чисел складала 8).

Гра «Мовчанка»

(Розв’язування прикладів усно. Відповіді учні показують на картках).

- Діти, ви добре попрацювали. Молодці! Відпустив зайчик колобка.

  V. Узагальнення й систематизація знань учнів

     Знов котився колобок

     Далі й далі у лісок,

     Раптом вовк іде страшнючий.

      Подає він голосок

Вовк.    Я  голодний і сердитий,

      Хочу їсти , хочу пити.

              В мене повний рот зубів

          І ще жодний не поїв!

             - Колобок наш пахне смачно,

              Ще й співає необачно.

              Колобок, колобок, я тебе з’їм!

Колобок. Не їж мене, я тобі пісеньку проспіваю.

Вовк. Ні, колобочку, ти краще виконай моє завдання.

  1. Завдання вовка:  порівняти числа.

- Діти, колобок просить знов вашої  допомоги..

  Діти виконують  порівняння чисел .

VІ. Фізкультхвилинка (під пісеньку колобка)                      

- Знов біжить наш Колобок,

 Весело співає,

 Аж тут раптом з – за ялини

 Ведмідь виглядає.

Ведмідь. Я ведмедик – ласунець,

          Люблю солоденьке,

          Чую, чую, близько десь

          Пахне щось смачненьке!

- Ой, зрадів же наш ведмедик,

 Не знайшов сьогодні меду,

 Та солодкий колобок

  Іще краще за медок.

  Слинку наш ведмідь ковтає,

  Колобку він промовляє:

Ведмідь. Колобок, колобок, я тебе з’їм!

Колобок. Не їж мене, я тобі пісеньку проспіваю.

Ведмідь. Ні, колобочку, ти краще виконай моє  завдання.

2. Завдання ведмедя: розв'язати приклади , скласти за малюнком задачу та розв’язати її.

- Знов котився колобок

Далі  й далі у лісок,

А на зустріч лисичка.

Лисичка. Я красива і хоробра,

                  А іще я дуже добра,

                  Люблю рибку, люблю птичку,

                   Бо я хитрая лисичка.

Лисичка. Колобок, колобок, я тебе з’їм!

Колобок. Не їж мене, я тобі пісеньку проспіваю.

Лисичка.  Ні , колобочку, ти краще виконай моє завдання.

Завдання з логічним навантаженням

Діти, допоможемо знову колобку, попрацюємо у парах.

-Потрібно  розкласти пазли , розташувавши цифри від 1 до 10 в порядку зростання.

F:\к уроку\батон.jpg

 

-Який предмет ви отримали?

-Чи можна батон назвати «родичем» колобка? Чому?

-Діти, хліб усьому голова, тому треба ставитися до нього бережно.

 

- Молодці , діти, ви допомогли Колобочку виконати завдання лисички.

                                       

- Заморився Колобок,

Сів спочити на пеньок,

Та ще трохи засмутився,

Що один він залишився.

 

- А ти не сумуй, Колобок, ти не один, подивись скільки у тебе друзів.

 

VІІ. Підсумок  уроку

- Наша казкова подорож скінчилась.  Чи сподобалась вона Вам?

Давайте оцінимо нашу роботу за допомогою карток настрою.

- Бачу, що урок Вам сподобався.

       Робота з кубиком

Повертаю до учнів грані кубика з малюнками.

http://img1.liveinternet.ru/images/attach/c/5/88/455/88455999_4278666_70490626.jpgЯкі завдання були для вас легкими, цікавими?

http://detskiychas.ru/wp-content/uploads/2015/09/solnyshko_i_tuchka.jpgЩо було важко виконувати?

https://pp.vk.me/c606521/v606521969/5679/xuWhiiR6_10.jpgЩо на уроці було незрозумілим?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 травня 2023
Переглядів
354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку