План – конспект уроку хімії №41
_____________ 8 клас
Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми: «Основні класи неорганічних сполук».
Мета: Навчальна:
Розвиваюча:
Виховна:
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок.
Форми роботи: гра - аукціон.
Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, таблиця розчинності, аркуші для команд, заготовки Au, ноутбук, презентація.
Структура уроку
Хід уроку
Струк турні елемен ти уроку |
Зміст уроку та діяльність учителя |
||
Організа ція класу до уроку. |
Привітання, організація учнівської поведінки, перевірка відсутніх та підготовки учнів до заняття. Учитель. Для успіху на уроці нам потрібен ваш хороший настрій. Тому подивіться на сусіда по парті, усміхніться один одному та побажайте всього доброго. Сьогодні в нас урок узагальнення та систематизації знань з теми «Основні класи неорганічних сполук».(Слайд 1.)
(Слайд 2.)
Сьогодні ми повинні узагальнити, систематизувати й скоригувати знання з теми «Основні класи неорганічних сполук»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей, їх фізичних і хімічних властивостей, способи одержання, рівень розуміння основних понять; формувати уміння використовувати свої знання на практиці; Учні об’єднуються в дві команди з умовними назвами «Оксиди», «Основи» для спільної роботи. У кожній команді вибирають капітана. Кожне завдання гри оцінюється різною кількістю хімічних фішок — аурумчиків. Завдання передбачені як групові (для всієї команди), так і індивідуальні (для кожного члена команди). Гра складається,з п’яти лотів. Відповіді кожного учня в команді заносяться до протоколу й додаються до загального банку команди. Команда, що збере найбільшу кількість аурумчиків, стане переможницею нашої гри. Наприкінці уроку ми підрахуємо банк кожного учня й переведемо його в оцінку. Ціна відповідей у лотах .(Слайд 3.)
Лот 1 «Бліц-турнір»: кожне питання — по 1 Аи Лот 2 «Семь бед — один ответ»: повна відповідь — 7 Аи Лот 3 «Поле чудес»: повна відповідь —8 Аи Лот 4 «Один за всіх»: повна відповідь кожного учня — 7 Аи Лот 5 «Гонитва за лідером»: кожне рівняння — по 2 Аи |
||
Узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок |
Лот 1 «Бліц-турнір» Гравці кожної команди по черзі відповідають на запитання вчителя. За правильну відповідь гравець одержує 1 Аи. Якщо відповідь неправильна, право відповіді переходить до іншої команди. Асистент веде особистий залік відповідей гравців. Кількість питань має відповідати кількості гравців. Питання «Бліц-турніру» .(Слайд 4.)
Закінчіть фразу.
Асистент роздає по одному аурумчику за кожну правильну відповідь і ставить оцінку в протоколі гри. Лот 2 «Сем бед — один ответ» .(Слайд 5.)
Кожна команда одержує аркуш формату АЗ з назвою класу неорганічних сполук: «Оксиди», «Основи», «Кислоти», «Солі». За 5 хвилин гравці команди записують на аркуші способи одержання сполук цього класу, вивішують на дошці, захищають свої відповіді. Кожна правильно названа властивість — 1 Аи. Сумарна кількість правильних відповідей заноситься в банк команди й особистий залік кожного гравця. Заповнюється протокол. Лот 3 «Поле чудес» .(Слайд 6.)
На екрані з’являються схеми формул. Завдання. З’єднайте стрілочками із центральною речовиною тільки ті речовини, що можуть із нею взаємодіяти, запишіть рівняння хімічних реакцій.
Команди представлять свої схеми на обговорення класу, мотивують свій вибір і підтверджують відповідним рівнянням реакції. Кожне правильно записане рівняння — 2 Аи. Сумарна кількість правильних відповідей вноситься в банк команди й особистий залік кожного гравця. Результат записується до протоколу. Лот 4 «Один за всіх» .(Слайд 7.)
Кожен учень одержує картку-завдання і працює індивідуально. У кожній картці два завдання. Завдання для кожної команди дорівнюють кількості гравців для об’єктивності оцінювання. Завдання 1. Здійсніть перетворення. Ca→CaO→Ca(OH)2→Ca3(PO4)2 Лот 5 «Гонитва за лідером» .(Слайд 8.)
На екрані висвітлюються незакінчені рівняння реакцій. Кожен гравець команди виходить до дошки, дописує дане йому рівняння і розставляє коефіцієнти, кожне правильно розвязане рівняння приносить 2 Au у банк команди й особистий залік кожного гравця.
Записані на дошці рівняння реакцій первіряють капітани команд – суперниць. Кожне виправлене рівняння може принести 1Au в банк команди. Команда допомагає своєму капітану за необхідності. |
||
Підведення підсумків уроку |
Прийом «Закінчи речення» .(Слайд 9.)
─ На уроці я дізнався,/ навчився,/ зрозумів… ─ Найбільший мій успіх – це… ─ Найбільші труднощі я мав… ─ Раніше я не вмів, а тепер вмію… ─ На наступному уроці я хочу… Учитель повідомляє результати кожного учня, рейтинг команд та виставляє оцінки згідно зароблених протягом уроку Au. |
||
Повідом лення домашнього завдання |
.(Слайд 10.)
Виконати завдання в робочому зошиті на сторінці 97-101. |
1