Урок "Узагальнення й систематизація знань з теми: "Основні класи неорганічних сполук""

Про матеріал
Конспект уроку "Узагальнення й систематизація знань з теми: "Основні класи неорганічних сполук""
Перегляд файлу

План – конспект уроку хімії №41

_____________                                                                                                 8 клас

 

Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми: «Основні класи неорганічних сполук».

 

Мета: Навчальна: 

  •            узагальнити, систематизувати й скоригувати знання учнів з теми «Основні класи неорганічних сполук»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей, їх фізичних і хімічних властивостей, способи одержання, рівень розуміння основних понять;

 

Розвиваюча:

  •             формувати уміння використовувати їх на практиці;

 

Виховна:

  •            Виховувати інтерес до предмету та взаємоповагу між учнями.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок.

 

Форми роботи: гра - аукціон.

 

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, таблиця розчинності, аркуші для команд, заготовки Au, ноутбук, презентація.

 

 

 

Структура уроку

 

  1. Організація класу до уроку. – 5хв.
  2. Узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок – 35 хв.
  3. Підведення підсумків уроку – 3 хв.
  4. Повідомлення домашнього завдання – 2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

Струк

турні елемен

ти уроку

Зміст уроку та діяльність учителя

Організа

ція класу до уроку.

Привітання, організація учнівської поведінки, перевірка відсутніх та підготовки учнів до заняття.

Учитель. Для успіху на уроці нам потрібен ваш хороший настрій. Тому подивіться на сусіда по парті, усміхніться один одному та побажайте всього доброго.

Сьогодні в нас урок узагальнення та систематизації знань з теми «Основні класи неорганічних сполук».(Слайд 1.)

(Слайд 2.)

Сьогодні ми повинні узагальнити, систематизувати й скоригувати знання з теми «Основні класи неорганічних сполук»;

з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і навичок про класи неорганічних сполук на прикладі оксидів, основ, кислот і солей, їх фізичних і хімічних властивостей, способи одержання, рівень розуміння основних понять;

формувати уміння використовувати свої знання на практиці;

Учні об’єднуються в дві команди з умовними назвами «Оксиди», «Основи» для спільної роботи. У кожній команді вибирають капітана.

Кожне завдання гри оцінюється різною кількістю хімічних фішок — аурумчиків. Завдання передбачені як групові (для всієї команди), так і індивідуальні (для кожного члена команди). Гра складається,з п’яти лотів. Відповіді кожного учня в команді заносяться до протоколу й додаються до загального банку команди. Команда, що збере найбільшу кількість аурумчиків, стане переможницею нашої гри. Наприкінці уро­ку ми підрахуємо банк кожного учня й переведемо його в оцінку.

Ціна відповідей у лотах .(Слайд 3.)

Лот 1 «Бліц-турнір»: кожне питання — по 1 Аи

Лот 2 «Семь бед — один ответ»: повна відповідь — 7 Аи

Лот 3 «Поле чудес»: повна відповідь —8 Аи

Лот 4 «Один за всіх»: повна відповідь кожного учня — 7 Аи

Лот 5 «Гонитва за лідером»: кожне рівняння — по 2 Аи

Узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок

Лот 1 «Бліц-турнір»

Гравці кожної команди по черзі відповідають на запитання вчи­теля. За правильну відповідь гравець одержує 1 Аи. Якщо відповідь неправильна, право відповіді переходить до іншої команди. Асистент веде особистий залік відповідей гравців. Кількість питань має відпові­дати кількості гравців.

Питання «Бліц-турніру» .(Слайд 4.)

Закінчіть фразу.

  1.               Оксиди класифікуються на кислотні, амфотерні й... (Основні)
  2.               Складна речовина, що складається з атомів металу й кислотного за­лишку, —... (Сіль)
  3.               Кислотні оксиди не взаємодіють з... (Кислотами)
  4.               Реакція взаємодії між кислотами й основами називається... (Ней­тралізація)
  5.               За кількістю атомів Гідрогену кислоти поділяються на... (Одно-, дво-, триосновні)
  6.               У лужному середовищі фенолфталеїн набуває кольору... (Малинового)
  7.               Складні речовини, що складаються з атомів металу й Оксигену, на­зиваються... (Оксидами)
  8.               У результаті взаємодії кислотного й основного оксиду утворюється... (Сіль)
  9.               Розчинні у воді основи називаються... (Лугами)
  10.          Основні оксиди не взаємодіють з... (Основами)
  11.          За вмістом Оксигену кислоти поділяються на безоксигенові й... (Оксигеновмісні)
  12.          Складні речовини, що складаються з атомів металу й однієї або кіль­кох гідроксильних груп, називаються... (Основами)
  13.          Унаслідок розчинення кислотних оксидів у воді утворюється... (Кис­лота)
  14.          Нерозчинні основи внаслідок нагрівання розкладаються на... (Окси­ди й воду)
  15.          Метиловий оранжевий набуває червоного кольору в середовищі... (Кислому)
  16.          Унаслідок розчинення основних оксидів у воді утворюється... (Основа)
  17.          Хімічні реакції, з допомогою яких можна визначити речовини, на­зиваються... (Якісними реакціями)
  18.          Гідроксиди, що взаємодіють і з кислотами, і з основами, називають­ся... (Амфотерними)

Асистент роздає по одному аурумчику за кожну правильну відповідь і ставить оцінку в протоколі гри.

Лот 2 «Сем бед — один ответ» .(Слайд 5.)

Кожна команда одержує аркуш формату АЗ з назвою класу неор­ганічних сполук: «Оксиди», «Основи», «Кислоти», «Солі». За 5 хвилин гравці команди записують на аркуші способи одержання сполук цього класу, вивішують на дошці, захищають свої відповіді. Кожна правильно названа властивість — 1 Аи.

Сумарна кількість правильних відповідей заноситься в банк коман­ди й особистий залік кожного гравця. Заповнюється протокол.

Лот 3 «Поле чудес» .(Слайд 6.)

На екрані з’являються схеми формул.

Завдання. З’єднайте стрілочками із центральною речовиною тільки ті речовини, що можуть із нею взаємодіяти, запишіть рівняння хімічних реакцій.

 

Команди представлять свої схеми на обговорення класу, мотивують свій вибір і підтверджують відповідним рівнянням реакції. Кожне пра­вильно записане рівняння — 2 Аи. Сумарна кількість правильних від­повідей вноситься в банк команди й особистий залік кожного гравця. Результат записується до протоколу.

Лот 4 «Один за всіх» .(Слайд 7.)

Кожен учень одержує картку-завдання і працює індивідуально. У кожній картці два завдання. Завдання для кожної команди дорівню­ють кількості гравців для об’єктивності оцінювання.

Завдання 1. Здійсніть перетворення.

Ca→CaO→Ca(OH)2→Ca3(PO4)2

Лот 5 «Гонитва за лідером» .(Слайд 8.)

На екрані висвітлюються незакінчені рівняння реакцій. Кожен гравець команди виходить до дошки, дописує дане йому рівняння і розставляє коефіцієнти, кожне правильно розвязане рівняння приносить 2 Au у банк команди й особистий залік кожного гравця.

Команда І

CaCO3=

ZnSO4+NaOH=

BaSO3+Cu=

CO2+H2O=

Команда ІІ

Fe(OH)3=

K2SO3+H3PO4=

Li2CO3+Be=

NO2+H2O=

Записані на дошці рівняння реакцій первіряють капітани команд – суперниць. Кожне виправлене рівняння може принести 1Au в банк команди. Команда допомагає своєму капітану за необхідності.

Підведення підсумків уроку

Прийом «Закінчи речення» .(Слайд 9.)

─ На уроці я дізнався,/ навчився,/ зрозумів…

─ Найбільший мій успіх – це…

─ Найбільші труднощі я мав…

─ Раніше я не вмів, а тепер вмію…

─ На наступному уроці я хочу…

Учитель повідомляє результати кожного учня, рейтинг команд та виставляє оцінки згідно зароблених протягом уроку Au.

Повідом

лення домашнього завдання

.(Слайд 10.)

Виконати завдання в робочому зошиті на сторінці 97-101.

 

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку