Урок узагальнення з теми: «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст.»

Про матеріал
Розробка уроку узагальнення знань містить різнорівневі завдання спрямовані на перевірку сформованості предметних компетентностей з теми «Модернізація країн Європи та Америки в останній третині ХІХ – на початку ХХ ст.».
Перегляд файлу

Письмова робота (І варіант)

1. Прочитайте історичне джерело.

2. Назвіть причини перетворення Австрійської імперії на Австро-Угорщину.

3. Поясніть, чому автор уважає, що незадоволення слов’ян усередині держави менш небезпечне, ніж загроза з боку Пруссії.

Уривок з виступу одного з авторів системи австро-угорського дуалізму Ф. Ф. Бойста в Раді Міністрів (1 лютого 1867 р.)

«Необхідно, перш за все, закласти міцну основу, спираючись на яку, можна буде рухатися далі. Такою основою за обставин, що склалися, є об’єднання німецького та угорського елементів проти панславізму. Представляється абсолютно неможливим, щоб уряд шукав собі головну опору серед слов’янського населення... Зовнішнє становище наше таке, що подальше зростання невдоволення німецького населення Австрією ще більше посилить небезпеку для Австрії з боку Пруссії, і ця небезпека набагато сильніша, ніж та, що пов’язана зі скороминущою незадоволеністю роз’єднаного, на щастя, слов’янського населення...»

2. З поданого переліку визначте загальну закономірність та оберіть зайве.

• «Тайпіни», «пробудження Азії», «три народні принципи», «гомруль», «опіумні війни».

Відповідь. Події з історії Китаю. Зайве — «гомруль».

3. Визначте, які з перелічених понять належать до історії Німеччини, а які — до історії Сполучених Штатів Америки.

1 — Митний союз, 2 — штат, 3 — Сенат і Палата представників, 4 — Південнонімецький союз, 5 — Рейхстаг та Бундесрат, 6 — конгрес, 7 — франко-прусська війна, 8 — О. фон Бісмарк, 9 — Вашингтон, 10 — республіка, 11 — Вільгельм І, 12 — президент. Орієнтовна відповідь:

Німеччина

Сполучені Штати Америки

1, 4, 5, 7, 8, 11

2, 3, 6, 9, 10, 12

4. 5. Розгляньте картину та дайте відповіді на запитання.

1) Хто читає документ? Чому?

2) Чому документ слухають тільки чоловіки?

3) Як ви вважаєте, що очікують селяни від цього документа?

https://uahistory.co/lesson/world-history-2017-lessons-9-class/world-history-2017-lessons-9-class.files/image023.jpg

Григорій Мясоєдов. Читання Положення від 19 лютого 1861 р.

6. Дайте визначення термінів «Друга республіка», «доктрина Монро», «сипаї».

Письмова робота (II варіант)

1. За поданим уривком назвіть причини, що привели до об’єднання Італії.

2. Назвіть, якому з методів Д. Мадзіні віддавав перевагу. Чому? Свою думку обґрунтуйте.

Уривок з прокламації Дж. Мадзіні «До сицилійців»

(2 березня 1860 р.)

«Тепер обговорюється питання не про республіку або монархію, йдеться про національну єдність — бути або не бути; чи залишатися розчленованими та в рабстві за бажанням іноземного деспота — не важливо, французького або австрійського, — чи стати людьми, бути вільними...

Якщо Італія бажає бути монархічною під Савойською династією, то нехай. Якщо після об’єднання побажають оголосити визволителями або, не знаю ким ще, короля і Кавура, то нехай. Все, що ми тепер хочемо, — це утворення Італії; вона повинна бути створена, і створена за власною свідомістю і натхненням без надання необмежених повноважень у цій справі Кавуру і королю...»

(Хрестоматия по новой истории. 1789-1870 / под ред.А. В. Ефимова, В. А. Орлова. — М„ 1941. — С. 313-316.)

2. З поданого переліку визначте загальну закономірність та оберіть зайве.

• Імператор Муцухіто, «сипаї», сьогуни, Едо, Пескадорські острови.

Відповідь. Події з історії Японії. Зайве: «сипаї».

3. Визначте, які з перелічених понять належать до історії Російської імперії, а які — до історії Австро-Угорщини.

1 — імператор, 2 — дуалістична монархія; 3 — Москва, 4 — абсолютна монархія, 5 — «Жовтий диплом», 6 — Євразія, 7 — Франц Йосиф І, 8 — губернія, 9 — австро-італійсько-французька війна. Відповідь

Російська імперія

Австро-Угорщина

1, 3, 4, 6

2, 5, 7, 9

4. Розгляньте картину та дайте відповіді на запитання.

1) Які події зображено на картині?

2) Чому ці події відбуваються у Франції?

https://uahistory.co/lesson/world-history-2017-lessons-9-class/world-history-2017-lessons-9-class.files/image024.jpg

Антон фон Вернер. Проголошення Німецької імперії у Версалі

5. Дайте визначення термінів: «Весна народів

«індустріалізація», «монополія», «трест», «синдикат», «картель», «дискримінація», «сегрегація», «суфражизм», «фемінізм»; «експансіонізм», «індустріалізація», «колоніальна імперія», «домініон», «гомруль», «експансіонізм», «антимонопольно законодавство»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
2727
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку