Урок узагальнення з теми: Організм і середовище. 7 клас

Про матеріал
Узагальненя матеріалу по темі : "Організм і середовище" можна використати для узагальнення знань й систематизації , або ж як певні фрагменти конкурсів - для активізації пізнавальної діяльності учнів на різних етапах даної теми.
Перегляд файлу

Тема : Взаємовідносини людини з іншими видами тварин.

Мета: з’ясувати значення впливу людини на тваринний світ, охарактеризувати взаємовідносини людини з різними видами тварин та роль тварин у житті людини; визначити у чому полягає проблемність стосунків між людиною і тваринами.

Обладнання : ілюстрації тварин, таблиці і фрагменти презентації.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

                                                      Хід уроку

I.Організаційний момент

II.Актуалізація опорних знань учнів.

Інтерактивна вправа «Закінчіть речення»

  1. Середовище життя – це…
  2. Екологічні фактори – це…
  3. Екологія – це…
  4. Чинники неживої природи: …
  5. Є такі середовища життя організмів: …
  6. Антропогенний фактор  - це …
  7. Біотичні фактори – це…
  8. Абіотичні фактори  - це …
  9. Природне угруповання - …
  10.  Біогеоценоз – це …
  11.  Існують такі форми симбіозу: -…
  12. Є такі типи  взаємозв’язків  у природі  : …

Проблемне питання :

Як ви гадаєте, чи є у тварин права?

III. Вивчення нового матеріалу

Розповідь з елементами бесіди

1.Проблема стосунків між людиною та тваринами

Проблема стосунків між людиною і тваринами є актуальною для всього людства. Підгрунтям  її розв’язання є особистісні принципи : моральність, сумління. доброта й культура . Розумна цивілізована людина усвідомлює себе частиною живої природи, тому стосунки зі світом тварин сприймає як стосунки з близьким до неї світом. Протягом усієї історії цивілізації: людина поділяє тварини на корисних і шкідливих виходячи з власних потреб. Насправді, коректним є єдиний принцип організації життя на Землі – у природі всі істоти корисні.  Шкода, якої завдають тварини, може зумовлювати втручання людини в природу.(Учні роблять повідомлення про завезення до Астралії диких кролів, поширення колорадського жука і інші факти)

2.Розвиток нових галузей зоології : етології,  зоопсихології та біоетики

Етологія – наука, що вивчає поведінку тварин .

Зоопсихологія – наука, що досліджує психіку тварин і, відповідно їх поведінку.

(Учні наводять приклади,  факти, коли тварини зазнають стресів)

Біоетика – наука про моральний бік узаємостосунків  людини та всього живого світу.  Людина має ставитися до організмів, що  населяють планету , з повагою та любов’ю. (Учні наводять приклади, коли люди відмовляються  їсти м’ясо вбитих для цього тварин, не користуватися речами, виготовленимизі шкіри й хутра тварин : взуттям, одягом , тощо).

3.Значення тварин у природі та житті людини.

"C:\Users\Admin\Downloads\Тварини в навколишньому світі.pptx"

Перегляд презентації з коментуванням.

IV.Закріплення знань.

1.Щовивчає наука етологія?

2.Якезначення тварин в житті?

3.Предметом якої науки є вивчення психології тварин?

4.Як ви ставитесь до домашніх тварин?

5. Чи є у тварин права?

V, Домашнє завдання

Прочитати параграф, повторити конспект.

 

docx
Додано
3 серпня 2023
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку