Тема: Пропорції. Розв’язування рівнянь та задач за допомогою пропорції.
Мета: Закріпити та скорегувати знання учнів про пропорції та пропорційні величини;
працювати над виробленням вмінь та навичок розв’язування стандартних задач;
розвивати уяву, абстрактне мислення, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів у процесі вивчення матеріалу;
виховувати працьовитість, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: карта України, презентація «Сім чудес України», картки із завданням.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
ІІ. Вступне слово вчителя.
Сьогодні ми проводимо підсумковий урок по темі: «Відношення і пропорції». Мета нашого уроку: закріпити вміння розв’язувати пропорції.
Урок наш сьогодні незвичайний, у нас урок-подорож і ця подорож математична. Всім вам відомі сім чудес світу (ви вивчали на уроках історії). Але мабуть не всі знають про те, що в Україні був оголошений конкурс «Сім чудес України». Претендентами було 100 міст, а хто став переможцем ми з вами дізнаємось подорожуючи Україною.
З яким настроєм кожен вирушає в подорож зазначте на листочках настрою.
ІІІ. Актуалізація опорних знань (Для подорожі потрібні міцні теоретичні знання. Повторимо основні поняття та властивості.) (Мозковий штурм).
З якого міста почнемо подорож дізнаємось давши відповіді на питання усного рахунку.
(Проектуємо слайд). Учні визначають місто: це місто Київ.
21 |
1000000 |
5 |
6 |
и |
в |
К |
Ї |
Прапорець на карту!
-Назвіть найменше просте число (2)
У Києві знаходиться перші двоє чудес України.
(Слайди Києво-Печерської Лаври та Собора Софії Київської).
Далі подорожуємо Дніпром до міста Запоріжжя, саме тут знаходиться третє диво. (Прапорець!). Його назву дізнаємось з шифрограми, якщо дасте правильні відповіді при написанні математичного диктанкту. (Диктант в тестовій формі).
Запишіть пропорцію: а : в = с : d
Учні перевіряють роботу, обмінявшись зошитами. (Робота в парах). Слайд з відповідями №4.
Слайд №5. Хортиця.
На пошуки наступного дива ми вирушаємо Дніпром, а далі Чорним морем у місто Севастополь, щоб дізнатися назву четвертого чуда розв'язуємо пропорції та розгадуємо шифрограмму.
Завдання на листках №1.
8 пропорцій:
1. 6 : 5 = х : 75 4. 7.
2. а = 1 5. 8. х : 2 = 3 : 11
3. 6. (х-5) :9 = 7 : 3
слайд №6
4 диво - Херсонес. (Слайд презентації).
ІV. Фізкультхвилинка.
Ми вже трішки втомилися.
Дамо відпочити очам. (Закрийте очі і напишіть своє ім’я та оцінку, яку б ви хотіли отримати).
Очі відпочили. Нехай відпочине і рука. На нас кмітливих, розумних і трудолюбивих чекає кросворд.
Ключове слово кросворда і буде п’яте диво України.
Відпочивши продовжуємо подорожувати. Далі вашій увазі задачі. Розв’яжіть їх за допомогою пропорції.
V. Розв’язування задач.
Задача 1.
Відстань від міста Прилуки до міста Умань на карті з масштабом
1 : 1000000 23 см. Знайдіть відстань між цими містами на місцевості.
Задача 2.
Діти, які палять, скорочують собі життя на 15%. Визначте скільки років проживе учень який палить, якщо середня тривалість життя в України становить 60 років.
Зробіть висновок: жити чи палити.
На листках числа-відповіді до задач 230, 51. Перевернувши листки отримали «ХОТИНСЬКА ФОРТЕЦЯ «
Сьоме диво відкрию вам я як нагороду за сумлінну працю на уроці.
(Слайд Кам'янець – Подільського).
СІМ ЧУДЕС УКРАЇНИ
VІ. Робота з книгою.
Я думаю вам буде цікаво дізнатися звідки походить слово «пропорція» та що воно означає.
Що допомагає скрасити подорож? Звичайно книга!
А нам допоможе підручник. Сторінка 122. Цікаві розповіді.
Дайте відповідь:
VІІ.Підсумок уроку. а). Оцінювання учнів.
. Домашнє завдання. Повторити параграф 23. №677 №672 (а,б, в) скласти задачу.