Урок узагальнення з теми "Відношення пропорції"

Про матеріал
Закріплення та корекція знань учнів про пропорції та пропорційні величини, вироблення вмінь та навичок розв’язування нестандартних задач, виховання працьовитості та інтересу до вивчення математики.
Перегляд файлу

Тема: Пропорції. Розв’язування рівнянь та задач за допомогою  пропорції.

Мета: Закріпити та скорегувати знання учнів про пропорції та пропорційні величини;

           працювати над виробленням вмінь та навичок                               розв’язування стандартних задач;

           розвивати уяву, абстрактне мислення, сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів у процесі вивчення матеріалу;

           виховувати працьовитість, інтерес до вивчення математики.

Обладнання: карта України, презентація «Сім чудес України», картки із завданням.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

  

ІІ. Вступне слово вчителя.

Сьогодні ми проводимо підсумковий урок по темі: «Відношення і пропорції». Мета нашого уроку: закріпити вміння розв’язувати пропорції.

Урок наш сьогодні незвичайний, у нас урок-подорож і ця подорож математична. Всім вам відомі сім чудес світу (ви вивчали на уроках історії). Але мабуть не всі знають про те, що  в Україні був оголошений конкурс «Сім чудес України». Претендентами було 100 міст, а хто став переможцем ми з вами дізнаємось подорожуючи Україною.

З яким настроєм кожен вирушає в подорож зазначте на листочках настрою.

ІІІ. Актуалізація опорних знань (Для подорожі потрібні міцні теоретичні знання. Повторимо основні поняття та властивості.) (Мозковий штурм).

  1. Що називається відношенням двох чисел?
  2. Що показує відношення двох чисел?
  3. Якщо значення двох величин виражені різними одиницями виміру, чи можна знаходити відношення? Що потрібно зробити?
  4. Означення пропорції.
  5. Сформулювати основну властивість пропорції.
  6. Як знайти невідомий середній член пропорції?
  7. Як знайти невідомий крайній член пропорції?
  8. Які величини називаються прямо пропорційними?

З якого міста почнемо подорож дізнаємось давши відповіді на питання усного рахунку.

  1. Чому дорівнює відношення чисел 20 і 4?
  2. Відношення якого числа до числа 7 дорівнює 3?
  3. Відношення числа 18 до числа а дорівнює 3. Чому дорівнює число а?
  4. Знайдіть відношення 10 тонн до 1 кілограма і виразіть у відсотках.

(Проектуємо слайд). Учні визначають місто: це місто Київ.

21

1000000

5

6

и

в

К

Ї

Прапорець на карту!

-Назвіть найменше просте число (2)

У Києві знаходиться перші двоє чудес України.

(Слайди Києво-Печерської Лаври та Собора Софії Київської).

 

Далі подорожуємо Дніпром до міста Запоріжжя,  саме тут знаходиться третє диво. (Прапорець!). Його назву дізнаємось з шифрограми, якщо дасте правильні відповіді при написанні математичного диктанкту. (Диктант в тестовій формі).

Запишіть пропорцію: а : в = с : d

  1. Крайні члени пропорції.
  2. Записати основну властивість пропорції.
  3. Знайти невідомий крайній член пропорції.
  4. Середні члени пропорції.
  5. Відношення яких членів дорівнює 5?
  6. Чому дорівнює відношення 20 і 5?
  7. Знайти невідомий середній член пропорції .

Учні перевіряють роботу, обмінявшись зошитами. (Робота в парах). Слайд з відповідями №4.

Слайд №5.  Хортиця.

На пошуки наступного дива ми вирушаємо Дніпром, а далі Чорним морем у місто Севастополь, щоб дізнатися назву четвертого чуда розв'язуємо пропорції та розгадуємо шифрограмму.

Завдання на листках №1.

8 пропорцій:

1.  6 : 5 = х : 75            4.                  7.      

2. а = 1          5.                      8. х : 2 = 3 : 11       

3.                        6.    (х-5) :9 = 7 : 3

слайд №6

                                                                4 диво  - Херсонес. (Слайд презентації).

 

 

ІV. Фізкультхвилинка.

 Ми вже трішки втомилися.

Дамо відпочити очам. (Закрийте очі і напишіть своє ім’я та оцінку, яку б ви хотіли отримати).

Очі відпочили. Нехай відпочине і рука. На нас кмітливих, розумних і трудолюбивих чекає кросворд.

Ключове слово кросворда і буде п’яте диво України.

  1. Результати дії додавання.
  2. Рівність двох відношень.
  3. З чого виготовляють стержень олівця?
  4. Арифметична дія.
  5. Додавання, віднімання, множення, ділення – все це математичні … .
  6. Рівність, що містить невідоме.
  7. Розв'язуючи рівняння ми знаходимо його … .
  8. Прилад для вимірювання та побудови кутів.
  9. (Слайд Софіївка). Прапорець в Умань.

Відпочивши продовжуємо подорожувати. Далі вашій увазі задачі. Розв’яжіть їх за допомогою пропорції.

V. Розв’язування задач.

Задача 1.

Відстань від міста Прилуки до міста Умань на карті з масштабом

 1 : 1000000 23 см. Знайдіть відстань між цими містами на місцевості.

Задача 2.

Діти, які палять, скорочують собі життя на 15%. Визначте скільки років проживе учень який палить, якщо середня тривалість життя в України становить 60 років.

Зробіть висновок: жити чи палити.

На листках числа-відповіді до задач 230, 51. Перевернувши листки отримали «ХОТИНСЬКА ФОРТЕЦЯ «

 

 

 

Сьоме диво відкрию вам я як нагороду за сумлінну працю на уроці.

(Слайд Кам'янець – Подільського).

 

 

 

 

СІМ ЧУДЕС УКРАЇНИ

 

VІ. Робота з книгою.

Я думаю вам буде цікаво дізнатися звідки походить слово «пропорція» та що воно означає.

Що допомагає скрасити подорож? Звичайно книга!

А нам допоможе підручник. Сторінка 122. Цікаві розповіді.

Дайте відповідь:

  1. що означає слово «пропорція»?;
  2. в якій книзі і хто досконало висвітлив теорію пропорцій?;
  3. де використовується пропорційність?;
  4. хто ввів сучасний запис пропорції?

VІІ.Підсумок уроку. а). Оцінювання учнів.

. Домашнє завдання. Повторити параграф 23. №677      №672 (а,б, в)             скласти задачу.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
1 серпня 2021
Переглядів
283
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку