Урок "Узагальнення з теми «Європейське суспільство і держави в X-XV століттях»

Про матеріал

Розробка уроку узагальнення з теми "Європейське суспільство і держави в Х-ХV століттях". Урок побудований у формі командної гри.........................................................................................................................

Перегляд файлу

1

 

Всесвітня історія. 7 клас

Вчитель: Лобанов А.В.         16/02/2018 р.

Тема: Узагальнення з теми «Європейське суспільство і держави в X-XV століттях»

Мета: навчальна - повторити й узагальнити матеріал з теми «Європейське суспільство і держави в  X-XV ст.»,

розвиваюча - розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події,  удосконалити навички роботи в групі,

виховна - виховувати в учнів зацікавленість до історичних подій.

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

  • називати хронологічні межі походів вікінгів, Хрестових походів, нормандського завойовування Англії, Столітньої війни, війни Червоної та Білої троянд, Реконкісти, дати утворення Священної Римської імперії, початку скликання англійського парламенту, Генеральних штатів;
  • пояснювати поняття: парламент, феодальна роздробленість, станова монархія, станово-представницькі органи, курфюрст, реконкіста, кортеси;
  • характеризувати видатні історичні постаті.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь, навичок.

Форма проведення: дидактична гра-вікторина.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, залікові зошити.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

     На попередньому уроці учні 7-го класу отримали завдання обєднатися в 2 команди, обрати капітана команди, вибрати назву команди.

  1. Проведення дидактичної гри-вікторини.

1-й конкурс «Хронологічна розминка».

     Кожна команда по черзі отримує запитання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

  1. Коли почався перший хрестовий похід? (1096р.)
  2. Коли Західна Європа вступила на шлях феодальної роздробленості? (IX-X ст.)
  3. Коли відбулася Столітня війна? (1337-1453рр.)
  4. Коли герцог Нормандії Вільгельм переміг короля Англії в битві біля Гастінгса? (1066р.)
  5. Коли відбулася війна Червоної та Білої троянд? (1455-1486рр.)
  6. Коли була підписана «Велика хартія вольностей»? (1215р.)
  7. Коли утворилася Священна Римська імперія? (962р.)
  8. Коли утворився англійський парламент? (1265р.)
  9. В яких століттях відбувалася Реконкіста?(VIII – XV ст.)

10) В якому році відбулося завершення Реконкісти, об’єднання Іспанії та відкриття Америки (1492р.)

2-й конкурс «Інтелектуальний штурм»

     Дати визначення понять. Кожна правильна відповідь – 2 бали.

Вікінги – це… скандинавські воїни-мореплавці.
«Хрестові походи» – це…масовий військовий рух в 11-13 ст. організований і підтриманий католицькою церквою.
Станова монархія – це…централізована держава, у якій влада монарха спирається на станово-представницькі органи влади.
Феодальна роздробленість – це…розпад великих держав на дрібні володіння.
Парламент – це…найвищий представницький орган державної законодавчої влади, у якому представники різних верств населення ухвалюють закони.(Англія)
Шериф – це… чиновник, відповідальний за збирання податків, якого призначав король (Англія)
Дож – це…… по життєвий правитель республіки Венеція.
Реконкіста – це… боротьба за звільнення Іспанії та Португалії від арабів-завойовників у 8-15 ст.

3-й конкурс «Впізнай героя»

     Кожна команда отримує завдання відгадати історичну особу. Для цього учитель дає три підказки. Відповідно, за відгадку з першої підказки – 3 бали, з другої – 2 бали, з третьої – 1 бал.

  1. Підказка №1. Він був рішучим і жорстоким політиком.

Підказка №2. Він приєднав до королівства Шампань і Наварру.

Підказка №3. Він уперше скликав Генеральні штати, карбував фальшиві гроші.

(Філіпп IV Красивий)

  1. Підказка №1. Батько обділив його при розподілі спадку.

Підказка №2. Внаслідок невдалої війни з Францією втратив на континенті всі спадкові землі.

Підказка №3. Підписав Велику хартію вольностей.

(Іоанн Безземельний)

  1. Підказка №1. Був талановитим правителем, знав 6 мов.

Підказка №2. Провів реформи, запровадив спеціальний податок «щитові грощі».

Підказка №3. Запровадив «Суд присяжних».

(Генріх II Плантагенет)

  1. Підказка №1. Більшу частину свого життя він провів на Сицилії.

Підказка №2. Знав 8 мов, заснував університет у Неаполі.

Підказка №3. Був чудовим дипломатом. Під час Шостого Хрестового походу домовився з султаном про передачу Єрусалима під владу християн.

(Фрідрих II)

4-й конкурс «Впіймай помилку».

Кожна команда отримує текст з помилками. За кожну виправлену помилку – 1бал.

 

1 команда.

Доля Франції вирішувалась під стінами фортеці Азенкур. І тут до Генріха VII з’явилась дівчина на ім’я Жанна д’Арк. Глибоко віруюча, Жанна була впевнена, що саме її обрано Богом для спасіння Англії. Вона отримала загін, і за підтримки досвідчених воєначальників за 10 днів біло знято облогу з Азенкура у 1429 р. Відтоді Жанну стали називати Азенкурською дівою.

(Правильні відповіді: Орлеан, Карла VII, Франції, Орлеан, Орлеанською)

2 команда.

Герцог Нормандії Вільгельм восени 1066р. висадився на півдні Британії. Долю Англії та її принца Генріха II було вирішено в битві біля Лондона. Нормандський герцог став королем Англії і увійшов в історію як Вільгельм Безземельний.

Вільгельм увів посади копів – чиновників, відповідних за збирання податків. Також наказав провести перепис населення. Переписувачі вимагали, щоб жителі говорили їм тільки правду, як на Страшному суді, тому матеріали перепису дістали назву «Книга Суду присяжних

(Правильні відповіді: Гарольда II, Гастінгса, Завойовник, шерифів, Страшного суду)

5-й конкурс. Конкурс капітанів.

     «Історичні хрестики-нулики». На дошці креслять поле для гри у «хрестики-нулики». Учитель по черзі задає питання капітанам. Якщо капітан відповідає правильно, то у полі ставить відповідну позначку. Виграє той, хто першим заповнить рядок по вертикалі, горизонталі або діагоналі.

 

  1. Яка держава утворилася після одруження Ізабелль та Фернанда?
  2. В якій державі відбулася «війна троянд»?
  3. Назвіть найбільші італійські торгівельні республіки? Венеція, Генуя
  4. Які держави були засновані вікінгами на Скандинавському півострові?
  5. Як називався станово-представницький орган у Франції? Ген.штат.
  6. Як називався станово-представницький орган в Іспанії? кортеси
  7. Як називався церковний суд? інквізиція
  8. Як звали Папу Римського, який закликав до участі у хрестових походах? Урбан
  9. Хто став засновником Священної Римської імперії? Оттон І

6-й конкурс. «Гонка за лідером».

За кожну правильну відповідь – 1 бал.

  1. Військовий вождь у вікінгів (конунг, ярл)
  2. Корабель вікінгів (дракар)
  3. На території якої держави хрестоносці утворили Латинську імперію? (Візантія)
  4. Які ви знаєте духовно-рицарські ордени? (тамплієри, госпітальєри, тевтонці)
  5. Після якої битви Столітньої війни англійці казали: «Якби риба могла говорити, то вона заговорила б французькою.»? (битва при Слейсі, 1337р.)
  6. Хто переміг у Столітній війні? (Франція)
  7. Кого називали Орлеанською дівою? (Жанну д’Арк)
  8. З якої династії походив англійський король Генріх II? (Плантагенети)
  9. Який документ підписав Іоанн Безземельний? (Велика хартія вольностей)
  10.         Як звали першого імператора Священної Римської імперії? (Оттон I)
  11.         Як називавався станово-представницький орган у Німеччині? (рейхстаг)
  12.         Як європейці називали арабів? (маври)

 

  • Робота в залікових зошитах

 

  1. Підведення підсумків уроку.

 

 

1 команда.

Доля Франції вирішувалась під стінами фортеці Азенкур. І тут до Генріха VII з’явилась дівчина на ім’я Жанна д’Арк. Глибоко віруюча, Жанна була впевнена, що саме її обрано Богом для спасіння Англії. Вона отримала загін, і за підтримки досвідчених воєначальників за 10 днів біло знято облогу з Азенкура у 1429 р. Відтоді Жанну стали називати Азенкурською дівою.

 

 

 

 

 

 

 

 

2 команда.

Герцог Нормандії Вільгельм восени 1066р. висадився на півдні Британії. Долю Англії та її принца Генріха II було вирішено в битві біля Лондона. Нормандський герцог став королем Англії і увійшов в історію як Вільгельм Безземельний.

Вільгельм увів посади копів – чиновників, відповідних за збирання податків. Також наказав провести перепис населення. Переписувачі вимагали, щоб жителі говорили їм тільки правду, як на Страшному суді, тому матеріали перепису дістали назву «Книга Суду присяжних

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Михайлишина Оксана Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
4373
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку