Розробка уроку узагальнення з теми "Європейське суспільство і держави в Х-ХV століттях". Урок побудований у формі командної гри.........................................................................................................................
1
Всесвітня історія. 7 клас
Вчитель: Лобанов А.В. 16/02/2018 р.
Тема: Узагальнення з теми «Європейське суспільство і держави в X-XV століттях»
Мета: навчальна - повторити й узагальнити матеріал з теми «Європейське суспільство і держави в X-XV ст.»,
розвиваюча - розвивати в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичні явища та події, удосконалити навички роботи в групі,
виховна - виховувати в учнів зацікавленість до історичних подій.
Очікувані результати:
Після уроку учні зможуть:
Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь, навичок.
Форма проведення: дидактична гра-вікторина.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, залікові зошити.
Хід уроку
На попередньому уроці учні 7-го класу отримали завдання об’єднатися в 2 команди, обрати капітана команди, вибрати назву команди.
1-й конкурс «Хронологічна розминка».
Кожна команда по черзі отримує запитання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
10) В якому році відбулося завершення Реконкісти, об’єднання Іспанії та відкриття Америки (1492р.)
2-й конкурс «Інтелектуальний штурм»
Дати визначення понять. Кожна правильна відповідь – 2 бали.
Вікінги – це… скандинавські воїни-мореплавці.
«Хрестові походи» – це…масовий військовий рух в 11-13 ст. організований і підтриманий католицькою церквою.
Станова монархія – це…централізована держава, у якій влада монарха спирається на станово-представницькі органи влади.
Феодальна роздробленість – це…розпад великих держав на дрібні володіння.
Парламент – це…найвищий представницький орган державної законодавчої влади, у якому представники різних верств населення ухвалюють закони.(Англія)
Шериф – це… чиновник, відповідальний за збирання податків, якого призначав король (Англія)
Дож – це…… по життєвий правитель республіки Венеція.
Реконкіста – це… боротьба за звільнення Іспанії та Португалії від арабів-завойовників у 8-15 ст.
3-й конкурс «Впізнай героя»
Кожна команда отримує завдання відгадати історичну особу. Для цього учитель дає три підказки. Відповідно, за відгадку з першої підказки – 3 бали, з другої – 2 бали, з третьої – 1 бал.
Підказка №2. Він приєднав до королівства Шампань і Наварру.
Підказка №3. Він уперше скликав Генеральні штати, карбував фальшиві гроші.
(Філіпп IV Красивий)
Підказка №2. Внаслідок невдалої війни з Францією втратив на континенті всі спадкові землі.
Підказка №3. Підписав Велику хартію вольностей.
(Іоанн Безземельний)
Підказка №2. Провів реформи, запровадив спеціальний податок «щитові грощі».
Підказка №3. Запровадив «Суд присяжних».
(Генріх II Плантагенет)
Підказка №2. Знав 8 мов, заснував університет у Неаполі.
Підказка №3. Був чудовим дипломатом. Під час Шостого Хрестового походу домовився з султаном про передачу Єрусалима під владу християн.
(Фрідрих II)
4-й конкурс «Впіймай помилку».
Кожна команда отримує текст з помилками. За кожну виправлену помилку – 1бал.
1 команда.
Доля Франції вирішувалась під стінами фортеці Азенкур. І тут до Генріха VII з’явилась дівчина на ім’я Жанна д’Арк. Глибоко віруюча, Жанна була впевнена, що саме її обрано Богом для спасіння Англії. Вона отримала загін, і за підтримки досвідчених воєначальників за 10 днів біло знято облогу з Азенкура у 1429 р. Відтоді Жанну стали називати Азенкурською дівою.
(Правильні відповіді: Орлеан, Карла VII, Франції, Орлеан, Орлеанською)
2 команда.
Герцог Нормандії Вільгельм восени 1066р. висадився на півдні Британії. Долю Англії та її принца Генріха II було вирішено в битві біля Лондона. Нормандський герцог став королем Англії і увійшов в історію як Вільгельм Безземельний.
Вільгельм увів посади копів – чиновників, відповідних за збирання податків. Також наказав провести перепис населення. Переписувачі вимагали, щоб жителі говорили їм тільки правду, як на Страшному суді, тому матеріали перепису дістали назву «Книга Суду присяжних.»
(Правильні відповіді: Гарольда II, Гастінгса, Завойовник, шерифів, Страшного суду)
5-й конкурс. Конкурс капітанів.
«Історичні хрестики-нулики». На дошці креслять поле для гри у «хрестики-нулики». Учитель по черзі задає питання капітанам. Якщо капітан відповідає правильно, то у полі ставить відповідну позначку. Виграє той, хто першим заповнить рядок по вертикалі, горизонталі або діагоналі.
6-й конкурс. «Гонка за лідером».
За кожну правильну відповідь – 1 бал.
1 команда.
Доля Франції вирішувалась під стінами фортеці Азенкур. І тут до Генріха VII з’явилась дівчина на ім’я Жанна д’Арк. Глибоко віруюча, Жанна була впевнена, що саме її обрано Богом для спасіння Англії. Вона отримала загін, і за підтримки досвідчених воєначальників за 10 днів біло знято облогу з Азенкура у 1429 р. Відтоді Жанну стали називати Азенкурською дівою.
|
2 команда.
Герцог Нормандії Вільгельм восени 1066р. висадився на півдні Британії. Долю Англії та її принца Генріха II було вирішено в битві біля Лондона. Нормандський герцог став королем Англії і увійшов в історію як Вільгельм Безземельний.
Вільгельм увів посади копів – чиновників, відповідних за збирання податків. Також наказав провести перепис населення. Переписувачі вимагали, щоб жителі говорили їм тільки правду, як на Страшному суді, тому матеріали перепису дістали назву «Книга Суду присяжних.»