Конспект уроку (10 клас) Мистецтво
Урок-вікторина «Хто зверху?»
Тема: «Мистецька подорож культурними регіонами світу». Узагальнення :архітектура, живопис, музичне мистецтво різноманітних культурних регіонів:Африка,Америка,Далекий Схід,Європа.
Урок-вікторина « Хто зверху?»
Мета. Формування ключових компетентностей.
Предметна компетентність:захопити учнів мистецтвом різних регіонів світу,виявити найхарактерніші ознаки мистецтва кожного регіону,знайти емоційний відгук; формування розуміння полі культурності і сучасного світу, виявлення толерантності і поваги до культурного розмаїття. Усвідомлення необхідності збереження культурно-мистецького надбання людства;формування вміння встановлювати закономірності, виявляти власні художні інтереси, давати оцінку художнім творам, наводити приклади, робити висновки, узагальнювати, систематизувати мистецькі знання; формування креативності, ціннісних орієнтації щодо мистецтва та мистецької діяльності.
Спілкування державною, іноземними мовами: уміння сприймати, розуміти інформацію державною мовою; сприймати твори мистецтва інших країн та їх інтерпретувати, з урахуванням знань про культуру цих країн; уміння тлумачити поняття, використовувати спеціальну мистецьку термінологію, висловлювати думки, почуття. Погляди, вступати в діалог або дискусію, збагачувати словниковий запас.
Уміння вчитися впродовж всього життя: формування уміння мотивувати свої дії, аргументувати свою думку, здобувати, опрацьовувати мистецьку інформацію; уміння конкретизувати набуті знання. Формування навиків самоконтролю та взаємоконтролю, уміння здійснювати само оцінювання результатів власної діяльності, рефлексію.
Математична: уміння перевтілювати інформацію з однієї форму в іншу.
Інформаційно-цифрова: уміння використовувати сучасні цифрові технології. Інтернет-ресурси для отримання нових знань.
Основні компетентності в природничих науках та технологіях: уміння проводити пошукову діяльність, словесно формулювати результати досліджень.
Тип уроку: узагальнення матеріалу.
Обладнання:мультимедійна дошка, відео проектор, ноутбук, картки. Ілюстрації для конкурсів та естафет. Портрети художників та музикантів. Музичний матеріал:аудіо - фонограми ,презентація,відео-фрагменти.
Перебіг уроку-вікторини
Вчитель(під музичну заставку шоу «Хто зверху?»)запрошує команди хлопців та дівчат приготуватися до першого конкурсу, зачитує привила гри 1-го раунду «Блиц-питання»
1Раунд: Відповісти на питання, вибравши правильну відповідь із поданих варіантів.
1.Візитною карткою Вінсента ван Гога став натюрморт:
-«Хризантеми»
-«Соняшники»
- «Благовіщення»
2.Основоположником імпресіонізму в музичному мистецтві став:
- Ференц Лист
- Клод Дебюссі
- Едвард Гріг
3.Музичну поему «Мазепа» написав :
- Ференц Лист
- Ян Сібеліус
- Сергій Рахманінов
4.Видатні цінності людства перелічені в списку:
- Світової спадщини
- Юнеско
- історичних пам`яток
5Лувр-це:
6.Архітектурна споруда музею у формі найбільшої в світі писанки знаходиться в місті
- Львів
- Київ
- Коломия
7.Телепередачі. які користуються найбільшим попитом:
- спортивні
- розважальні
- новини
8.Реклама телепередачі –це
- вимпел
- афіша
- відеоролик
9.Найбільша кількість реклами може зустрітися..
-в спортивних програмах
-телесеріалі
-трансляції святкового концерту
10.Винахідниками кіно вважаються…
- Мельєс
- Брати Люм`єри
- Йосип Ткаченко
(Питання до хлопців)
1.Фільм-хроніка.це-
-фільм-дослідження
-репортаж з місця подій
-художня гра подій
2.Перший звуковий мультиплікаційний фільм створив..
-В.Старевич
-Дж.Блектон
-У.Дісней
3.Стиль Югендстиль виник
-США
-Німеччині
- Великій Британії
5.Музичний відео кліп –це…
-Іллюстрація пісні
-Ілюстрація відеоряду
-ілюстрація зображення
6.Назвіть першу споруду в стилі модерн у світі
- Особняк Тасселя
-готель Сольве
-будинок губернського земства
7.Картина К.Малевича «Чорний квадрат» намальована у стилі…
-футуризм
-примітивізм
-супрематизм
8.Аніме –це…
-японська анімація-
китайська мультиплікація
-анімація, створена у Франції
9.Мистецтво створення електронних ляльок називається
-саундтрек
-мейнстрим
-аніматроніка
10.Для якого народу золото було священним металом бога сонця…
-Інків
-майя
-ацтеків
(Підраховування балів за конкурс)
2.Раунд «Правда чи хиба?»-Відео-гра.На мультимедійній дошці поступово демонструються слайди з ілюстраціями. Учитель зачитує твердження , а учні визначають - правильне воно чи хибне-
-Чи справді Пізанська вежа подає?
-Чи справді Сальвадор Далі є автором бренду обгортки карамелі «Чупа-Чупс»?
-Чи правда, що Амадей Моцарт навчився грати на музичному інструменті раніше, ніж навчився розмовляти?
-Чи правда , що ацтеки вживали в їжу змій, пацюків та жуків?
- Чи правда, що одне з правил лицарського кодексу честі звучало так: забери у багатого і віддай бідному?
-Чи правда, що Триумфальна арка знаходиться в Іспанії?
3Раунд «Музична скринька» (учні повинні якомога швидше вгадати назву художнього телефільму, прослухавши саундтрек)
2 «Шерлок Холмс»
3. «Таксі»
4. «Кавказька полонянка»
5. «Операція И»»
6. «Мушкетери. Вперед!»
7. «Гардеиарини»
8. «Хрещений батько»
(Підраховування балів )
4 Раунд «Чиє це?»
Завдання- Вірно розподілити речі за питаннями. Кому це належало?(Фото композиторів і музичні інструменти)
-Він грав на цьому інструменті, ще коли тільки навчився ходити.
-Ця мелодія принесла композитору і славу і страждання одночасно.
-Цей музикант писав суто органну музику і перекладав її для хорів.
-Улюбленим інструментом цього композитора і виконавця була саме вона.
Завдання(Фото живописців і фото речей)
-Хтось із них у ейфорії відрізав собі вухо
-Хтось створив серію парфумів, які і досі є брендом
-Хтось із них народився, жив і малював біля моря
-Хтось із них створив першу модель літального апарату
-Правильні відповіді)
В.А.Моцарт-клавесин,Й.С.Бах-орган,Н.Паганіні-скрипка,Л.В.Бетховен –«Місячна соната»
В.Гог- відразав вухо,С.Далі-творець парфумів,Леонардо.да Вінчі- літальний апарат,І.Айвазовський- картина «Море»
5.Раунд «Граємо разом»
(Кожна команда отримує 12 літер, за допомогою яких складає відповіді на поставлені запитання,.перемагає та команда, яка складе якнайбільше правильних слів за відведений час.)
-Румба-парний кубинський танець африканського походження, який входить до латино - американської програми спортивних бальних танців;
-Ацтеки- найбільший народ американських індіанців мексики, що прийшов у центральну частину країни з півночі в 12 столітті;
-Ритм-рівномірне чергування мовних, звукових, зображувальних елементів у відповідній послідовності;
-Тумба-нижня частина письмового стола, туалетного столика з кількома шухлядами;
-Нектар- в грецькій міфології напій богів. Який надавав їм безсмертя;
-Тембр-характерний окрас звуку(у інструмента, або голоса)
-Америка-континент, який поділяється на Північну та Південну…
-Центр –середня частина чогось-осереддя.
Таран- знаряддя руйнування мурів, воріт і башт, фортець під час облоги.
-Карта-зменшене, узагальнене зображення земної поверхні
-Букет- квіти, складені у пучок
-Умка- білий ведмедик, персонаж однойменного мультфільму
-Мури- високі кам`яні або цегляні стіни навколо чогось
-Турки-народ, що становить основне населення Туреччини
-Цент- похідна грошова одиниця та розмінна монета вартістю в одну соту базової валюти 55 країн
- Бекар- в музиці знак альтерації, який скасовує усі раніше призначені знаки
-Екран- видима частина телевізора, дисплею, комп`ютера,тощо
(Підведення підсумків раунду)
.
6.Раунд «Відео-питання»-на тему «Африканський культурний регіон»(Додаток1)
7.Створення міні-проекту на тему «Що мені подобається на уроці мистецтво»
Рефлексія-підведення підсумків 7 раундів, озвучення результатів вікторини.
Оцінювання.