Урок узагальнення знань "Організм як біологічна система. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини. Травлення."

Про матеріал
Контрольна робота у 8 класі по темах "Організм людини як біологічна система. Обмін речовин і перетворення енергії в організмі людини. Травлення" містить різнорівневі завдання, допоможе визначити рівень засвоєння навчального матеріалу.
Перегляд файлу

Контрольна робота по темах: Організм людини як біологічна система. Обмін речовин і перетворення енергії в організмі людини. Травлення.

І варіант

І рівень (0,5 б)

Виберіть одну правильну відповідь

1. Укажіть хімічний елемент, потрібний насамперед для синтезу гормонів щито- подібної залози: а) Ферум; б) Йод; в) Натрій; г) Калій.

2. Укажіть продукт харчування, у якому переважають жири: а) оливки;

б) персик; в) рис; г) картопля.

3. Позначте функцію травної системи, що полягає в утворенні й виділенні слини: а) рухова; б) секреторна; в) розщеплення; г) всмоктувальна.

4. Виберіть ряд зубів у дорослої людини: а) 8 різців, 4 ікла, 20 кутніх; б) 4 різці, 8 іклів, 20 кутніх; в) 4 різці, 4 ікли, 26 кутніх; г) 10 різців, 8 іклів, 10 кутніх.

5. Укажіть фермент слини: а) ліпаза; б) пепсин; в) муцин; г) трипсин.

6. Зазначте, де в організмі людини переважно може відкладатись глікоген: а) у підшкірній жировій клітковині; б) у сальнику; в) у клітинах печінки; г) у кістках.

ІІ рівень (1,5 б)

Встановити відповідність

7.Установіть відповідність між фізіологічними системами та їхніми функціями.

 А дихальна         Б травна        В кровоносна         Г видільна.

1.Гуморальна регуляція 2.Газообмін 3.Живлення організму 4.Забезпечення органів поживними речовинами і киснем 5.Виведення з організму продуктів обміну.

8.Установіть відповідність між систематичними категоріями і їх приналежністю.

1. Вид   2. Тип   3. Ряд    4. Клас

А) Людина    Б) Ссавці    В) Хордові   Г)Людина розумна    Д) Примати

 

ІІІ рівень (1,5 б)

Встановити послідовність

9.  Укажіть правильну послідовність відділів, з яких складається товстий кишечник: а) сліпа, ободова, сигмоподібна і пряма кишки; б) ободова, пряма, сигмоподібна і сліпа кишки; в) ободова, сигмоподібна пряма і сліпа кишки; г) пряма, сигмоподібна, сліпа та ободова кишки.

10. Установіть правильну послідовність безумовно-рефлекторного слиновиділення: а) нервові імпульси від рецепторів по чутливих нервових волокнах надходять до відповідного нервового центру; б) їжа подразнює рецептори язика і слизової оболонки ротової порожнини; в) центр слиновиділення; г) виділення слини; д) від центру слиновиділення по рухових нервових волокнах імпульси надходять до слинних залоз.

ІV рівень (1,5 б)

Завдання з відкритою відповіддю

11. Які функції ферментів у процесах травлення?

12. Поміркуйте. Припустимо, що ви вранці на сніданок з’їли кашу з котлетою. У яких відділах травної системи і під впливом яких речовин відбудеться травлення її компонентів?

 

ІІ варіант

І рівень (0,5 б)

Виберіть одну правильну відповідь

1. Укажіть хімічний елемент, який входить до складу гемоглобіну: а) Ферум; б) Йод; в) Натрій; г) Кальцій.

2. Укажіть продукт, який має найбільший вміст білка: а) картопля;

б) морква; в) яблуко; г) риба.

3. Позначте функцію травної системи, яка полягає в механічній обробці їжі: а) рухова; б) секреторна; в) видільна; г) всмоктувальна.

4. Укажіть тканину, з якої переважно складається язик: а) м’язова посмугована скелетна; б) м’язова непосмугована; в) сполучна; г) епітеліальна.

5. Позначте фермент, який виробляють залози шлунка: а) лізоцим;

б) амілаза; в) пепсин; г) мальтаза.

6. Укажіть захворювання, спричинене вірусною інфекцією: а) ботулізм;

б) дизентерія; в) хвороба Боткіна; г) холера.

 

ІІ рівень (1,5 б)

Встановити відповідність

7. Установіть відповідність між органами або їхніми складовими і тканинами, які переважають у цих органах.   

А підшлункова залоза    Б головний мозок       В епідерміс шкіри       Г серце.

1.Нервова тканина    2.Багатошаровий плоский епітелій      3.Скелетний м’яз  

4.Залозистий епітелій     5.Тканина внутрішнього середовища

 

8. Установіть відповідність між систематичними категоріями і їх приналежністю.

1. Вид   2. Тип   3. Ряд    4. Клас

А)Ссавці   Б)Примати   В)Людина розумна    Г)Хордові    Д)Людина

 

ІІІ рівень (1,5 б)

 Встановити послідовність

9. Установіть правильну послідовність органів, які утворюють травний канал, починаючи з ротової порожнини: а) пряма кишка з анальним отвором;

б) глотка; в) ротова порожнина; г) тонкий кишечник; д) стравохід; е) шлунок; є) товстий кишечник.

10. Установіть послідовність рівнів структурної організації від найменш складного до більш складного: а) тканина; б) клітина; в) орган; г) організм.

ІV рівень (1,5  б)

Завдання з відкритою відповіддю

11. Доведіть, що організм людини – відкрита, цілісна, саморегульована біологічна система.

12. Які функції травної системи?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Біловус Інна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
2229
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку