Українська мова
4 клас
Тема: Узагальнення знань про числівник.
Мета: формування предметних і ключових компетентностей; розвиток вміння спілкуватися українською мовою, творчого мислення, спостереження за мовними явищами, навичок правильної вимови числівників; виховання прагнення вдосконалювати своє мовлення.
Обладнання: цеглинки LEGO, номерки для гри, макети годинників.
Хід уроку
І. Вступна частина
1.Загадка
Що тримає всьому лад
Ще й полічить все підряд?
По порядку поскладає,
бо тим числам лік він знає.
Один, два, три, чотири…
Певну кількість полічили.
Перший, другий, третій…-
рядочками поскладали…
Про що йдеться? Відгадали?
(Числівник)
2.Гра» Вимовляй правильно»
Годі вже вам дармувати –
будем разом додавати,
добре слова вимовляти,
наголоси проставляти:
шість та шість- то дванадцять;
шість та сім- то тринадцять;
шість та п’ять – одинадцять;
сім та сім- чотирнадцять;
вісім й вісім- то шістнадцять.
Можна й далі рахувати,
Числівники записати…
А тепер ми ще полічим,
без помилочки запишем:
двісті та триста – п’ятсот;
триста плюс триста – шістсот;
по чотириста двічі – вісімсот;
а коли ще сто додати,
що тоді ми будем мати?
Дев’ятсот!
ІІ. Основна частина
1.Гра « Впіймай числівник»
Морський хижак косатка, що може сягати 11 метрів, має велику зубасту пащу. Важать вони від 4 до 8 тонн.
Вертикальний спинний плавник не має кісткового каркаса і може бути 1,8 м у висоту. Вони живуть групами. До групи входять від 5 до 20 особин.
2. Мозковий штурм
- Що називають числівники?
-На які питання відповідає числівник?
-Як пишемо числівники, що закінчуються на -дцять,
-десят або -сот?
- Як вживаємо числівники 50,60,70,80 в родовому відмінку.
- Як вживаємо числівники 40, 90, 100 в родовому відмінку.
3.Гра «Знайди числівник»
Будуємо вежу з цеглинок LEGO
-вітри
-століття
-місто
-підвал
-тривога
-година
4. Працюю з другом
Гра «Покажи на годиннику».
Учасники пари ставлять один одному запитання, які містять числівники.
5.Робота в групах
Складання і записування словами прикладів на додавання та віднімання з числівниками 50, 60, 70,80 з використанням прийменників до, від.
Хвилинка відпочинку
6.Каліграфічна хвилинка
Сім дес деся сімдесятий
6.Письмо для себе
Скласти текст(4-5 речень), використовуючи числівники.
7.Гра « Запереч мені»
Є п’ятдесят горіхів- нема п’ятдесяти горіхів.
Є шістдесят зернят – нема шістдесяти зернят.
Є сімдесят думок – нема сімдесяти думок.
Є вісімдесят звуків – нема вісімдесяти звуків.
8. Гра «Який?»
Учасникам гри роздають номерки. Діти відповідають на питання який?
ІІІ. Заключна частин
1.Рефлексія
2.Самоаналіз уроку
За кольором цеглинки
Знаю…
Розумію…
Вмію…
Застосовую…
Оцінюю…