Тема: Узагальнення знань про правопис знака м’якшення, апострофа, подвоєних літер. Тренувальні вправи.
Тип уроку: узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок
Обладнання: підручник, картки із завданнями, мультимедійне обладнання
Форма вивчення педагогічної діяльності (#Абеткадлядиректора)
Хід уроку
І. Оргмомент
ІІ. Оголошення теми і мети уроку (разом з учнями), мотивація.
ІІІ. Відтворення й узагальнення основних теоретичних понять
І група
ІІ група
ІІІ група (на дошці складає кластер)
Апостроф:
Подвоєння:
Компетентності, які формуємо під час цього виду роботи:
- вільне володіння державною мовою
ІV. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень
Колективна робота.
Диктант за картиною
Виписати «побачені на картинці слова» у дві колонки слова: І – з подвоєнням; ІІ – без нього
Наприклад:
Осінній, туманний, ранній, гілля, камінний
Дерев’яний, небесний, розкішний, чорний, листя, кам’яний.
Таке завдання забезпечує:
- Використання обладнання для активізації пізнавальної діяльності.
- орієнтацію діяльності на розвиток творчої активності, творчого мислення.
- учитель вислуховує й приймає думки учнів
Компетентності:
Підприємливість
Пропонуємо учням вибір рівня навчального завдання. Завдання можна запропонувати учням на аркуші паперу або через посилання чи QR-код.
І варіант – завдання на 6 балів (по 0.5 б за кожне правильно визначене слово з орфограмою + по 0.5 б за кожне правильно пояснене слово ).
Записати речення, визначити слова на вивчені орфограми, пояснити їх правопис (можна за допомогою підручника, інтернет-джерела)
У травні на Тарасовій горі тебе зачарують співи солов’їв. У народі кажуть, що вони сюди злетілися в гості до Тараса. Як тільки спаде надвечір’я, солов'ї тут змагаються своїм хистом. Несказанна наддніпрянська краса! І незбагненний спокій огортає душу.
ІІ варіант – завдання 10 балів (0.5 за кожну знайдену помилку і виправлену, 0,5 – за пояснення)
І група – «Лови помилку» (учням необхідно знайти у поданих реченнях слова з орфографічними помилками і виправити їх, пояснити)
Ми чуємо тибе, кобзарю, кріз столітя,
І голос твій нам душу окриля.
Встає в новій красі, забувши лихолітя,
Твоя, тарасе, звілнена зимля.
У росяні вінки заплетені суцвітя,
До ніг тобі, титане, кладемо.
Ми чуємо тебе, кобзарю, кріз столітя,
Тебе своїм сучасником звемо.
ІІІ варіант – 12 балів
А)«Четвертий зайвий» (вибір пояснити) 0,5 – за кожне правильно визначене слово + 0,5 – за кожне правильне пояснення = 5 б
А. торф..яний, черв..як, верб..я, сім..я
Б. роз..їхатися, при…їхати, від..їхати, об..їхати
В. мавп..ячий, моркв..яний, цв..ях, в..язати
Г. бур..ян, бур..як, пор..ядок, р..ясний
Д. м..ята, б..ються, св…ято, любов..ю
Б) «Я - учитель» (виправити помилки в реченнях) – 0,5 за кожну виправлену помилку + 0,5 – за кожне правильне пояснення = 7б.
Сидів над Нилом крокоділ і сльози лив у річку Нил.
Атлантіда стала сімволом незбагненної загадки.
Акула снідати бажає, з апельсінів починає, потім хрума в один раз абрікос і ананас. Трава євшан – наш талисман одвічний.
Усього – 12 б.
Компетентності:
- вільне володіння державною мовою
Таке завдання забезпечує (вибір учнями рівня навчального завдання):
Час – 2 хвилини.
Ідеал, зрання, тьмяний, роз’їхатися, незбагненний, сонний, дистанція, директор, шістнадцять, попідвіконню, двох’ярусний, ходять, п’ять, ательє, дерев’яний, верб’я, сьогодні, сьомий, серйозний, над’яр’я, доньці, оцінювання, зв’язок, ідея.
- Взаємооцінювання групами (правильні відповіді вчитель виводить на слайд; критерії оцінювання вчитель оголошує усно перед виконанням роботи: кожне правильно написане слово – 0,5 б.).
- Зворотний зв’язок: пояснення найбільш «проблемних» слів за допомогою правил (у підручнику або в інтернеті на вибір учнів)
Таке завдання забезпечує:
- Дотримання гігієни навчання (навчаємося рухаючись, можна використовувати замість фізкультхвилинки).
- Роботу всіх учнів одночасно.
- Навички співпраці, командної роботи.
Компетентності:
Таке завдання забезпечує:
Виконання тестових завдань
(можна на аркуші, можна в електронному форматі; критерії – 2 б за кожне завдання).
А. моркв..яний, цв..ях, св….ято
Б. бур..ян, двох..ярусний, Лук..янчук
В. черв..як, кров...ю, Св..ятослав
Г. інтерв..ю, ад..ютант, п..юре, к..ювет
А. різ..бяр, нен..ці, українс…кий
Б. сопіл..ці, квіт..ці, Уман..щина
В. хочет..ся, втрачаєт..ся, він..єтка
А. осінній, глибочений, священник
Б. незбагненний, гречаний, сонний
В. вілла, тонна, нетто
А. доньці, руці, у зошиті
Б. таксі, колібрі, журі
В. красі, нозі, поні
А. д, т, з, с, ц, ч, ш, ж
Б. з, с, р, ш, к, п,
В. д, т, з, с, ц, л, н
А. оббігти, сонний, життя
Б. наддеснянський, оббити, осінній
В. здоровенний, несказанний, незбагненний
Учитель за допомогою оцінювальних суджень характеризує роботу учнів під час навчального заняття.
Бали, здобуті за виконані завдання, учитель сумує й виводить середню оцінку (не озвучує – виставляє в журнал).
Написати мініесе, використовуючи слова на вивчені орфограми.