Урок "Узагальнення знань про в'язання спицями"

Про матеріал

Розгорнутий план-конспект нестандартного уроку у формі вікторини. Містить ігрові та інтерактивні методи. Доцільно проводити перед презентацією проектної діяльності.

Перегляд файлу

1

 

План-конспект нестандартного уроку з трудового навчання

Тема:  «Узагальнення знань про в’язання спицями»

Мета уроку:

дидактична:  закріпити знання про  в’язання спицями.

Задачі: 

знати:

  • історію створення та розвитку в’язання спицями як виду ДПМ;
  • типологію виробів, в’язаних спицями;
  • матеріали та інструменти для в’язання спицями;
  • умовні позначення на схемах;
  • принципи утворення візерунків.

вміти:

  • підбирати матеріали та інструменти, необхідні для в’язання виробу;
  • виконувати хусткову та панчішну в’язки;
  • розраховувати щільність в’язання по горизонталі та по вертикалі;
  • виконувати зменшення та збільшення ширини в’язаного полотна;
  • закривати петлі останнього ряду;
  • з’єднувати деталі виробу, в’язаного спицями;
  • застосовувати набуті знання на практиці.

розвиваюча: розвивати в учнів увагу, мислення.

Задачі:

  • учити порівнювати, узагальнювати та систематизувати;
  • розвивати творче мислення;
  • сприяти розвитку естетичного смаку;

виховна: виховувати любов до народної творчості і традицій.

Задачі:

  • формування в учнів народних якостей;
  • формування в учнів естетичного смаку;
  • формування інтересу до народних видів декоративно-прикладного мистецтва;
  • формування в учнів  культури праці;
  • сприяти формуванню самостійності, охайності, уважності;
  • заохочувати до праці.

Дидактичне забезпечення уроку:

  1. Картки з балами (Додаток А);
  2. Білети із завданнями  (Додаток Б);
  3. В’язані полотна  зі спицями для практичного завдання.

Очікувані результати: закріплені знання про в’язання спицями, як виду ДПМ.

Основні поняття: в’язка, візерунок, рапорт,  схема, умовне позначення, мода, стиль, полотно.

Тип уроку: нестандартний – урок-вікторина.

Час: 90 хв.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина

Мета діяльності: привітання, перевірка наявності учнів, готовність до уроку, правильна організація робочого місця, призначення чергових.

Форми організації навчання: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань і умінь – словесні (бесіда вступна).

Слово вчителя: Доброго дня! Давайте, спочатку ми призначимо чергових… Тепер нехай чергові мені скажуть, хто у нас сьогодні відсутній?... Перевірте, будь ласка, чи підготувалися Ви до уроку,  приберіть усе зайве з парт. Отже, розпочнемо працювати!             

 

 

ІІ. Основна частина

 

Мета діяльності: перевірити та закріпити наявні знання та вміння учнів з варіативного модуля «Технологія виготовлення виробів в’язаних спицями» у 7 класі.

Форми організації навчання: фронтальна, групова.

Методи навчання: ігрові

Слово вчителя:  Цей урок не буде схожим на жоден, що ми проводили раніше. Він проходитиме у вигляді змагання чотирьох команд. Це урок-вікторина. Клас ділиться на три  команди (кожна команда сидить за окремим столом).

Правила вікторини:

На уроці учні працюватимуть у командах, урок буде проходити у вигляді змагання між ними. На команди учнів ділить вчитель так, щоб сили між командами були приблизно рівні.

 Командам буде запропоновано чотири завдання, за які будуть нараховуватися бали. За кожне завдання дається певна кількість балів: доповнення – 0,25 бала (картка-накид), не повна відповідь – 0,5 бала (картка-виворітна петля),  повна правильна відповідь на питання – 1 бал (картка-лицева петля) (Додаток А, рис. 1).

Рисунок 1 – Картки на оцінювання завдань

Перемагає та команда, яка отримає більшу кількість балів.

Далі обираються командири, які повинні в кінці уроку виставити оцінки членам своїх команд, в залежності від активності під час гри.  Ці оцінки будуть узгоджуватися з учителем. Для забезпечення роботи усіх учнів команда на кожен етап призначає кілька відповідальних учнів  (кількість залежить від завдань). Їх місія полягає у вирішенні завдання та озвученні  відповіді. Якщо учні в цих учнів виникають проблеми із завданням, то команда їм допомагає.

Етап 1. Команди називають по черзі терміни, які стосуються даної теми, і пояснюють їх (по 2 терміни від кожної команди). Терміни не повинні повторюватись.

Орієнтовні терміни:

Візерунок (Повторення вузлів в певній послідовності).

Схема (технічний документ, що містить у вигляді умовних графічних зображень чи позначень інформацію про будову виробу, його складові частини та взаємозв'язки між ними).

Умовне позначення (це одиниця змісту моделі, що відповідає реальному об’єкту).

Мода – нетривале панування певного смаку в якійсь сфері життя чи культури.

Стиль це сукупність невеликих деталей або акцентів, що разом створюють індивідуальний образ.

Кромочна петля – (перша, яка завжди знімається і остання, яка завжди пров’язується виворітною).

Петля – основний елемент в’язання.

Трикотаж – в’язане полотно.

 

Етап 2.

Представники команд по черзі підходять до столу, вибирають білет, читають запитання і дають на нього відповідь. Кожна команда має відповісти на два запитання, отже, кожна з них має обрати двох представників, які будуть відповідати. (Білети із питаннями – Додаток Б, рис 2)

Рисунок 2 – Картки із завданнями

Етап 3. «Склади казку»

Учні  повинні скласти казку про м’яку іграшку – сніговика (один з орієнтовних об’єктів праці), яку можна було б розказати молодшим братикам та сестричкам.  Під час відповіді повинні працювати всі члени команди (кожен із учнів по черзі говорить по одному реченню, а в цілому повинна вийти зв’язна послідовна розповідь). При оцінюванні цього конкурсу враховується побудова самої розповіді, чи була вона послідовною, змістовною, повною, цілісною, цікавою та чи працювали всі члени команди.

 

Етап 4.

По черзі кожна команда ставить  питання іншій. Від кожної команди має бути по 3 питання. Кожне питання оцінюється відповідно поданих вище критеріїв оцінювання.

 

Фізкультхвилинка

 

«Ведмедик хитається»

Вправу виконують по 1-3 хвилини. Дитина має стояти розслаблено і переступати з однієї ноги на іншу, відриваючи п’яти від підлоги, злегка хитаючись, як це роблять ведмеді в зоопарку. Дивитися потрібно в напрямку носа, не зупиняючись поглядом на жодному з предметів, які потрапляють у поле зору. Під кінець кожного хитання можна плавно моргати.

 

Етап 5.

Конкурс капітанів. Капітани команд влаштовують один одному «Мозковий штурм». Він проводиться в 2 етапи. Капітани діляться «по парах» і спочатку «Мозковий штурм» відбувається у цих парах, а потім між переможцями. «Мозковий штурм» триває до виявлення переможця. Капітани, які вибули в І-му етапі «штурму» приносять командам по 0,25 бала. Капітан, що зайняв 2-ге місце – 0,5 бала, капітан, що зайняв 1-ше місце – 1 бал.

 

Етап 6.

Перевірка практичних навиків. Вона відбувається у формі естафети. Команди мають закінчити в'язати полотно. Командам дається по 3 полотна на спицях та матеріали для в’язання.  Члени команд повинні на одному полотні провести зменшення його ширини, на іншому – збільшення. На третьому полотні необхідно пров’язати 5 рядів даною вазкою та закрити петлі останнього ряду.

Оцінювання конкурсу:

Команді, яка першою закінчить  в'язати за кожне з полотен + 0,25 бала за швидкість.

Якість виконання – 1 бал за кожне з полотен.

 

Етап 7.

Презентація проектів. Учні мають презентувати свій проект виробу, який виготовляли на попередніх заняттях. Презентація кожного з учнів повинна займати не більше 1-2 хвилин. Речення мають бути чіткими, зрозумілими та лаконічними. Презентуючи виріб необхідно розповісти про матеріали та інструменти, які використовувались для його створення, про в’язку, якою виготовлений виріб та чому саме цей виріб було обрано для виготовлення.  Оцінювати проекти мають самі учні. Вони ставитимуть бали (мін. 0,25 – макс. 1) кожному з членів команд. Таблиці для  оцінок роздаються кожному учневі. На таблиці пишеться прізвище учня, якому ставлять оцінки (Додаток В). Переможе команда, члени якої в сумі наберуть найбільшу кількість балів.

 

ІІІ. Заключний етап

Мета діяльності: підбиття підсумків уроку.

Форми організації навчання: фронтальна.

Методи навчання: за джерелом знань і умінь – словесні (бесіда).

Наприкінці уроку підбиваються підсумки змагання, оголошується команда-переможець, разом з командирами команд учитель виставляє оцінки за роботу на уроці. Оцінки виставляються кожному учневі залежно від активності на уроці та правильності відповідей, які він давав. Команда-переможець в якості нагороди отримує оцінки на 1 бал більші від зароблених.

 


Додаток А

Картки з балами

 

 

 

 


Додаток Б

Картки із завданнями

 

Оберіть правильну відповідь:

А

Б

 

 

 Твердження, що петля є основним елементом в’язання:  А)правильне;                                                                        

Б)неправильне.

 

 

Оберіть правильну відповідь:

Пров’язування 3-х разом петель лицевою петлею зображено на рисунку:

А

Б

В

 

 

 

            

               А                   Б                  В

     

 

Доповніть твердження, вписавши слово у відповідному відмінку:

Сукупність невеликих деталей або акцентів, що разом створюють індивідуальний образ називають _________________.

 

Встановіть відповідність між умовними позначеннями та операціями у вигляді комбінації цифр та букв:

Схематичне зображення

Назва

1.

А) пров’язування виворітною петлею

2.

Б) утворення накидунакид

3.

В) пров’язування двох разом лицевою петлею

4.

Г) пров’язування трьох разом лицевою петлею

 

Д) пров’язування трьох разом виворітною петлею

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 


          

 

 

 

Оберіть правильну відповідь:

А

Б

 

 

Твердження, що Основний елемент рисунка називають рапортом:

А)правильне;

Б)неправильне.

 

 

Оберіть правильну відповідь:

Пров’язування двох петель разом лицевою петлею зображено на рисунку:

А

Б

В

 

 

 

             Х                    

               А                       Б                         В

 

 Доповніть твердження, вписавши слово у відповідному відмінку:

Прийоми, які зменшують кількість петель у ряду називають:           _________________.

 

Встановіть відповідність між схематичними зображеннями та операцією у вигляді комбінації цифр та букв:

Схематичне зображення

Назва

1.

А) пров’язування лицевої петлі

2.   Х

Б) пров’язування двох петель виворітною

3. 

В) пров’язування трьох петель лицевою

4.    О

Г) пров’язування виворітної петлі

 

Б) пров’язування двох петель лицевою

 

1

2

3

4

 

 

 

 


      

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1841
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку