10 березня о 18:00Вебінар: Шкільне діловодство. Документація заступника директора з навчальної роботи

Урок узагальнення знань з теми "Food and drinks. Meals and cooking in Ukraine."

Про матеріал
Ця розробка уроку допоможе вам навчити дітей працювати в парах та групах виконуючи практичні завдання, розвивати комунікативні вміння учнів, вдосконалювати фонетичні, лексичні та мовленнєві навички учнів та навички осмисленного читання текста «Meals in Ukraine», сприяти вихованню пізнавальної активності та самостійності груп, виховувати культуру спілкування, толерантне ставлення один до одного.
Перегляд файлу

Дата: 21.12.2018 р.

Тип уроку: Урок узагальнення знань.

Тема: Food and drinks. Meals and cooking in Ukraine.

Мета: Практична:

  • повторити, активізувати і закріпити лексичний матеріал теми; практикувати учнів в монологічному мовленні; формувати навички усного мовлення;
  • формувати навички аудіювання та письма; сприяти розвитку мовної здогадки.

Освітня: - Вчити дітей працювати в парах та групах виконуючи практичні

завдання.

Розвивальна:

  • розвивати комунікативні вміння учнів;
  • вдосконалювати фонетичні, лексичні та мовленнєві навички учнів та навички осмисленного читання текста «Meals in Ukraine».

Виховна:

  • сприяти вихованню пізнавальної активності та самостійності груп.
  • Виховувати культуру спілкування, толерантне ставлення один до одного.
  • Виховувати інтерес до традиційних українських страв.

Обладнання: підручник, комп’ютер, мікрофон, технологічні картки, відео-фільм про ресторан «Коліба».

Хід уроку

  1. Організаційний момент. Organization moment.
  1.  Greeting.

T: Red, yellow, green and blue.

Hello, children! How are you?

It’s o’k. Thank you.

P-s: Red, yellow, green and blue.

Hello, teacher! How are you?

It’s o’k. Thank you.

  1. Warming up. Мовна розминка.
  1. Who is on duty today?

Who is absent?

What day and date is it?

How many pupils are present today?

How many pupils are absent?

What’s happened with them?

Look at the window. And say

What season is it now?

What is the weather today?

Do you like the weather today?

What is the weather dislike for you?

What is your favourite season?

(Діти почерзі розповідають за малюнками про пори року.)

  1. Фонетична розминка.

[u:] – tooth, juice, spoon, food, too;

[i:] – sweet, tea, tea-break, Easter, meat, cheese, pizza;

[ai] – pie, slice, kind, type;

[ei] – cake, made, plate, table.

Прийом: гра «I am writer».

T: And first of all let’s play game. Image that you are a writer, look at the screen

and complete the poem with the suitable words given below.

T: Repeat after me. All together.

I am Sam. I like … (jam).

I am Bruce. I like … (juice).

I am Sophie. I like … (coffee).

He is Tony. He likes … (macaroni).

She is Betty. She likes … (spaghetti).

He is Lee. He likes … (tea).

  1. Лексична розминка.

Гра «Complete the phrase».

And now I’ll read you sentences in Ukrainian and you have to add one word in English to each of them.

Для товариша, для друга,

Припас я цукор sugar.

Смакота! Is very goood.

Їжу називають food.

Люблять хлопці та дівчата

Масло, по-англійськи butter.

Не лізе борщ без солі в рот.

Англійською сіль це просто salt.

Молоко я пити звик

Молоко інакше milk.

М’ясо смажиться, шкварчить

Як називають м’ясо? Meat.

Рибу ловити – не шумиш,

Риба по-англійськи fish.

Хоч не з дешевих цей каприз.

Сир звемо ми просто cheese.

  1. Діти пригадують вірш разом (хором за вчителем).

«Breakfast in the morning» та розповідь вірша окремими учнями.

  1. Основна частина уроку.
    1.  Aim and practical skills.

T: I hope that everybody is fine. Today we have got many guests at our lesson. Let’s welcome them.

So today we have a lot of work to do we continue to learn unit 3: Food and drinks. But we’ll learn about the theme: Meals and cooking in Ukraine.

You’ll repeat the lexical material of the last lesson; learn new verbs: mix; fry, boil, grill, chop, slice; reading the text «Meals in Ukraine», work in groups, and speaking with presentation Ukrainian traditions.

  1.  Discuss different questions.
  1. What do you usually eat for breakfast?
  2. What is your favourite food?
  3. What is your favourite drink?
  4. What is your favourite desert?
  5. Do you like to cook? Do you usually cook your own meals?
  6. Do you prefer home-made food or food from restaurant?
  7. Do you eat unhealthy food?
  8. What fruit do you often eat?

Ознайомлення з новою лексикою.

  1. Читання дієслів з поясненням за вчителям з перекладом.

Вивчення нових слів за монітором.

  1. читання за вчителем;
  2. читання хором;
  3. читання ланцюжком (кожен учень окремо);
  4. аудіювання тексту.

Слайд №2

Читання словосполучень з перекладом.

T: We must share on three groups of and continue our work. (Вчитель роздає картки) Look at the blackboard. We’ll play game «Traffic light Diet». I give you small card with the words and you stick it to our traffic light.

T: Now we are going to work with card №1. At first. We’re writing the words now and match these words with the opposites.

Keys:

Card №2

T: Match the two halves of these expressions.

1. – Two slices of                                        d) – toast

2. – A glass of                                             e) – water (a) juice)

3. – A cup of                                                c) – tea

4. – A bowl of                                              b) – cereal

5. – A bottle of                                            a) – orange water.

Card №3

Діти міняються командами після кожної картки.

Food quiz

Read each question carefully.

Choose your answer from four options.

Робота над читанням тексту «Meals in Ukraine».

  1. заповнення пропусків в тексті: встановлення потрібних слів;
  2. читання кожної групи частини тексту з перекладом;
  3. дати відповіді на запитання.

Вчитель по монітору веде бесіду про «Манери поведінки за столом». Відповідь учнів «так чи ні». 

Далі продовжуєм гру «Yes» чи «No»

  1. Ukrainians eat borsch with sour cream and pepper. (Yes)
  2. Galushka is a vegetable. (No)
  3. To loose weight you should eat panckes and varenyky every day. (No)
  4. Salo is a national Ukrainian product. (Yes)
  5. Peas, cabbage, and beet are popular vegetables in Ukraine. (Yes)
  6. Ukrainians are great juice-lovers. (No)
  7. Most Ukrainians are vegetarians. (No)

Гра «Microphone». (Асистент вчителя показує презентацію)

Let’s imagine I am an English speaking journalist and you have to interview your classmates about traditional Ukrainian dishes.

  1. What do you advice to serve from Ukrainian dish? Або Do you like traditional Ukrainian dish? What do you advice?
  2. What is your favourite Ukrainian dish?
  3. What do you need to cook borsch?
  4. Can you cook traditional Ukrainian dishes?
  5. What are the most popular Ukrainian dishes?
  6. Can you bake Ukrainian bread?
  7. Can you cook cabbage rolls?

T: Now we must share on three groups again. Take a card. (circle colour card) Now we have to make the recipe.

«How to make a borsch»

Complete the sentences and I am mixing them now. Let’s start. Go on! (Команди склеюють речення у відповідному порядку)

  1. Заключна частина.

Summary up.

Підсумок уроку.

  • I hope our lesson is interesting for you.
  • Do you remember the verbs?

Translate and read it.

What meals (do) should you eat?

The proverb say about: a healthy mind is a healthy body.

Health is wealth.

  1. Homework

Ex: 5 p. (скласти діалог в парі)

Ex: 6 p. (пис.) написати лист-відповідь.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Лукаш Наталія
До підручника
Англійська мова (6-й рік навчання) 6 клас (Несвіт А.М.)
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку